Takk for svar
Har tatt samme type eksamen for 4år tilbake, så er ikke like nervøs for sensor nå, som jeg var da
Men jeg har bare ikke lyst til å drite meg ved å glemme å nevne det viktige, for når jeg først begynner å snakke, så bare spyr jeg ut informasjon, så er jo kjedelig å unnlate det viktigste
QuoteProblemet med norsk faget er at det kan tolkes på mange måter, så husk å kunne forsvare dine tolkninger.
Jeg tror du vil tjene godt på det!
Så lenge jeg kan underbygge argumentene mine så bør jeg få full pott?
QuoteManus til særemne får du til å forberede på forhånd med enkle memoteknikker, f.eks. stikkord per knokkel som du husker, da er det bare å notere ned disse på et ark, ingen som forventer et perfekt foredrag, og med fem gode nøkkelord rundt hva du har funnet ut så har du MASSE å snakke om, er jo tross alt du som er ekspert på ditt særemne.
-Du har helt rett, men det morsomme er at vi har allerede fått et opplegg av læreren vår i særemnet, så jeg har strevd litt med å gjøre det om til "mitt". Blir knokkel et hovednøkkelord?
QuoteAnalyse av kjente tekster er det mulig å gjøre på forhånd, her ligger styrken i analysen og hva du drar ut av teksten. Personlig ville jeg bedt eksaminatoren om å stilt spørsmål, så slipper en å tenke på den delen i forbredelsestiden, men så er jeg rå på analyse, så det er ikke sikkert den metoden fungerer for deg. Jeg husker mer jo flere spørsmål jeg får
Ok, så det er ikke negativt, i forhold til å bare snakke og forklare alt uten innvirkning fra sensor?
Tror jeg skal satse på dette selv isåfall, jeg har lettere for å hente informasjon om noen spør meg.