Quote from: Casual on May 20, 2012, 21:01:48 PM
Jeg har også hørt den EM. Det er fordeler og ulemper ved å være 'kjekkas'. Men bare fordeler uansett hvordan man ser ut så lenge man føler seg bra og tør å ta initiativ. Alle ser jo verden gjennom sine egne øyne...så jeg klarer hvertfall ikke ta imot komplimenter eller negativitet. Fordi komplimenterer jo bare ditt ytre skall.Egentlig ganske irrelevant hvis man skal skape god emosjonell kontakt. Prøv å si til en skildpadde at skallet hans er pent så sjekk hvordan han responderer:P
Men det ytre til en person, si en mann, er jo og kjent for å utstråle virilitet. Så komplimenter ang. utseendet er jo ikke heeeelt irrelevant?
Feedback fra det ytre er jo en form for rettesnor, slik at man kan bli kalibrert.
QuoteJeg vil legge til en ting: du kan også være kjekk og vite det, men fremdeles fremstå som "kjekk uten å vite det" nettopp ved å ikke opptre selvsentrert. Vis interesse til de rundt deg, uansett om du føler at du er bedre enn dem (altså penere eller kulere eller whatever). For meg er det IKKE negativt om du viser interesse også til den styggeste jenta i rommet. Og enda mindre negativt (skikkelig positivt altså) om du viser meg interesse utover det å vise meg hvor kjekk og interessant du er.
Da er du kjekk uten å vite det
1+
Det er liksom litt det samme som å være rik. Du kan være rik, og flashe cash, og snakke om den nye porscha du kjøpte deg. Eller ikke å heve deg over andre, ved å være "rik uten å vite det". Men når det først kommer til stykket, blir folk positivt overraska når du plutselig ruller rundt i en Porsche, uten å skryte om det
Vet ikke helt hva det kalles, men GV gutta har skrevet artikler om det. Temaet er skryting, og jeg føler at det kan overføres til tråden. Ved å "vite og vise" at man er pen/kjekk/sexy whatever, framstår ikke dette for en form for skryting?
Offtopic: Jeg har fått flere kommentarer på at jeg er søt, enn kjekk. Men igjen, jeg ser på meg selv mer som en boytoy, enn en maskulin mann i hvit rustning