mote krise

Started by Jeagle, March 09, 2012, 01:18:45 AM

Previous topic - Next topic

Jeagle

mistet helt mote sansen om dagen. trenger derfor litt hjelp til og finne ut hva jeg skal ha på meg på neste jobb fest(lørdagen)

1

2

3

4

5

6

7

8
å være eller ikke være

Jungeldyret

2 om du vil være normal.

8 om du vil være kul.

Den fila genseren på bilde 7 kan du brenne :)

Anders GV

Den hvite skjorta fra bilde 2 med jakka på bilde 1 og uten kjedet.

Jeagle

greit om dere sier hvorfor jeg skal "brenne" klær :P kritik er kun bra om den er konstruktiv.

jeg er en veldi hvorfor type:p
å være eller ikke være

Selveste

Kult at du legger ut bilde av hvordan det ser ut på deg, da blir det mye lettere å komme med feedback. Er helt enig i hva som er skrevet over. Skal du velge fra disse bildene er nok 2 og 8 de som ser best ut, men Anders sitt råd er nok aller best.

Et par tips til (vet ikke om du vil ha dem men føler de er viktige):

- Anbefaler på det sterkeste at du stryker klærne dine, ser MYE bedre ut. Hvis du synes det er slitsomt å stryke kan du eventuelt vaske få plagg i vaskemaskinen på finvask, og så henge dem på rett kleshengere med en gang vasken er ferdig. Da blir plaggene flotte!

- Trøyen på bilde 1 må kneppes opp. Ser litt harry ut.:)

- Genseren på bilde 7 har en merkelapp på høyre bryst som gjør at den får litt barnehage-look. På f.eks. HM selger de plaine V-gensere for 200 eller 300, anbefaler v-gensere plaine i en farge.

Har dårlig tid nå :)


Jungeldyret

Quotegreit om dere sier hvorfor jeg skal "brenne" klær Rekker tunge kritik er kun bra om den er konstruktiv.

jeg er en veldi hvorfor type:p

Hehe, var egentlig litt humoristisk sagt. Som det blir sagt over, pluss -

: FILA forbindes med ungdom eller skateboarding/gangster greier. Typisk merke som er omvendt av sofistikert.
Stilen du har,  virker som du går for sofistikert, synes den svarte genseren er er helt grei.

For all del ikke brenn klær, gi de bort til uff. Kastet nettopp en søpplepose med klær, rettelse ga bort til uff/freetex.

Om jeg kan mixe plag, vil jeg gå for det som Anders sier. Om jeg må velge ut i fra det du har på deg står jeg fast ved svarene over.

Synes ikke du kler sløyfe osv med briller, gir en litt "nerd" look. Personlig synes jeg sløyfer er vanskelig og få til.

veroni2011

#6
Du har fått gode svar fra andre her på akkurat disse klærne du har med på bildene.
Sånn generelt vil jeg si at du bør passe litt bedre på klærne dine. Ser ut som alt er stappet sammen i en skuff. Det ser ikke bra ut når du tar det på.
Jeg ville også begynt å bygge en ny basisgarderobe. Står masse om det på bloggen.

Selveste

Tror du vil tjene på å gå for plaine ensfargede plagg i fremtiden Jeagle. Du eksperimenterer mye (f.eks. bestefarsgenser med dressjakke og rutete skjorte med mønstret sløyfe). For all del, det er kult å eksperimentere, men mener at på noen av disse bildene kommer det litt uheldig ut. Derfor vil jeg kanskje anbefale deg å gå for en litt mer klassisk stil. Genserne på bilde 1, 3, 7 og kanskje 6 hadde alle vært finere hvis de hadde vært ensfarget. Skjorten og sløyfen på bilde 4 hadde også vært finere ensfarget. Ellers er jeg enig med Kaizer om bruksområdet til sløyfen.  :)

Kan gå litt dypere inn i det. For å gjøre loocen på bilde 3 helt lik men litt mer classy ville jeg heller gjort dette:

 

Kan gjøre det samme med bilde 7:




Jeagle

#8
takk for gode svar:D

syns egentlig at dere ikke var krasse eller frekke på noen måte.
tar til meg alle tips og all kritik. grunnen til at klærne ser litt så som så ut er for at meste parten er ny vasket eller faktisk dratt ut av skapet(tømte det) å fant da en hel den ting jeg hadde glemt eller ikke viste jeg hadde.

bruker bare lesebriller:p problem løst:p

tenkte derfor og eksprimentere, problemet var bare at alle venninen minne kom frem til at alt så bra ut. fant da ut at det var bedre og spørre dere.

selveste: har sagt det før og sider det igjen. er bare og komme og se på skapet mitt og finne hva jeg skal kaste du har bedre mote sans enn meg.

ps: var innom dress man og så etter vhals i anndre flotte farger i dag. fant noe, og kjøpte mer enn hva jeg trengte:p
å være eller ikke være

Jeagle

Quote from: kastanje on March 09, 2012, 22:38:00 PM
Jeg synes egentlig at guttene har vært litt strenge, jeg. Pass på å ikke ha for stor utringing, eller for mange lag på lag, så tror jeg du klarer deg fint. Ingen av klærne dine hadde gjort at jeg hadde tenkt noe negativt om deg i hvert fall.

takk takk kastanje. tror jeg skal fortsette med dette, jeg lærer ialle fall av mine feil, men folk må på peke de:p
å være eller ikke være

QueenB

jeg liker genseren på bilde nr 6. Uten skjorta under. og dropp sløyfen. men med en vanlig grå/brun t-skjorte med rund hals under, så ser den fin ut :) men nå er det for varmt å gå med den.... men jeg liker koselige gensere på gutter.

ellers er jeg også motstander av utringning på gutter!
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Jeagle

takk for sent svar, selv er jeg gla di utrigning på jenter. store som små ::)

legger snart ut noen flere bilder så kan dere bedøme
å være eller ikke være

Potet

Skjorten 4-6 er ganske dominerende, så sløyfen blir litt for mye når den har det mønsteret. Før man zoomer inn på bilde 6 synes jeg du ser knall ut, men mønstrene passer ikke sammen, noe man ser når man zoomer inn. Enig med andre når de gjelder genseren på bilde 7. Dessuten synes jeg det blir litt mye kaos i halsområdet med mønsteret i halsen på genseren mot slipset. Med en så liten utrigning blir det for dominerende med å så stor slipsknute.

Ellers: Stryk tøyet ditt (i det minste rett det ut etter du har vasket det). Ikke ha så stor utrigning på skjortene. Ikke se så sinna ut når du tar bilder av deg selv i speilet :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Stemning

Quote from: QueenB on May 22, 2012, 11:51:23 AM
ellers er jeg også motstander av utringning på gutter!

Noen gutter kler å ha litt utringning. Eller i det minste litt løs og ledig hals på trøyene. Værste jeg ser er helt "tighte" halser som man får på sånne tsjorter som trykkes til eventer osv. Men enig i at man ikke skal ta helt av heller.

On topic: Kult at du kjører opp bilder av deg, spenstig! Jeg vil si meg enig i dem som anbefalte deg å ta en kikk på 0330s basisgarderobeinnlegg. Veldig mye lettere å sette sammen bra antrekk med litt enklere ingredienser. Modig å prøve seg på den sløyfestilen der, jeg syns ikke det ble spesielt kledelig, men igjen bla. Kastanje syns den var ok.

Jeagle

hva med link? alle komentarer er ok og all kritik er bra
å være eller ikke være