Sommertid=sommersko?

Started by Roman, May 24, 2012, 07:43:57 AM

Previous topic - Next topic

Roman

Da følte jeg at det var på tide å få opp litt formeninger om hvilke sko vi bør gå til innkjøp av, siden det nå er sommer, sola steker og svetta renner. Dette tilsier at vi kan gå med litt luftigere sko som Croqs.  ::)
Men for å være litt seriøs, nå tenker jeg sko til både uteliv og strandliv.

Dette er hovedsaklig ment for gutta, men jentene kan også hive seg på :)

Problemstillinger.
1.Praktisk(context, ala ut i båt, båtsko?)
-Luftehuller? (ser jævlig ut, men du slipper fotsvette?)
2.Fotsvette? (se kul ut, men lukte jævlig?)
3.Farger? (Passer brune sko til fargede overdeler?)

Mine meninger:

Uteliv: Sommerpregede sko? Ellers business as usual?
1.Boots<3

2.Finsko


Finsko m/lufthuller?



Strandliv/ellers:
1.Båtsko


Jeg er usikker på hvilke farger en bør ha på båtsko, selv har jeg blå.
+ Bør man gå for "skinntypen" eller tøystoff typen?
2.Sneakers(hvite):

3.Boots(jeg elsker boots, men blir dette kanskje upraktisk med tanke på fotsvette?)


Btw, hvordan er det med matching når man har brune sko?
4.Strand




Anytime, Anywhere

Tidløs.

Be like water my friend.

Eh

Jeg elsker mine Toms om sommern! Lette og luftige! Ellers er det nesten kun tøysko det går i, noen helt enkle plimsoll, skinn blir så varmt og klamt.

Anugita

Unnskyld meg, men jeg MÅ bare... Ante faktisk ikke at det var mulig å få tak i seilersko lenger  ;D

QueenB

de brune fra fred perry var desidert kulest, men litt for varme nå?

ellers likte jeg de mørkeblå.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Roman

Hensikten med tråden er å legge ut bilder av sko som DU mener passer til sesongen, slipp den indre skonerden din løs, jenter og gutter! ;D
Be like water my friend.

mortenoe

Kan fint brukes til bassenget, stranden eller hente posten.

Er du klein eller?

Rebound

Quote from: mortenoe on May 24, 2012, 18:21:34 PM
Kan fint brukes til bassenget, stranden eller hente posten.



Helst med hvite tennissokker :) Det er det nye for året!

woop

#7
Kommer Claw i forkjøpet og anbefaler Vans Autentic, har selv disse i blå og må si at jeg digger de nå som sommeren har kommet for fullt ;D


Claw

Hehe, jeg har de faktisk ikke selv en gang. Har prøvd å finne de med slim såle (tror de heter "lo pro") i min størrelse, men virker som det egentlig er en jentemodell. Største jeg har funnet er 39 tror jeg. Synes de med tynn såle er finere enn de vanlige.

Men siden de allerede er nevnt, kan jeg si at jeg synes båtskoene til Timberland er bra! Ser bra ut og veldig gode på foten. Ellers har vel Sebago en del greie båtsko.

Roman

Quote from: Claw on May 24, 2012, 23:16:50 PM
Hehe, jeg har de faktisk ikke selv en gang. Har prøvd å finne de med slim såle (tror de heter "lo pro") i min størrelse, men virker som det egentlig er en jentemodell. Største jeg har funnet er 39 tror jeg. Synes de med tynn såle er finere enn de vanlige.

Men siden de allerede er nevnt, kan jeg si at jeg synes båtskoene til Timberland er bra! Ser bra ut og veldig gode på foten. Ellers har vel Sebago en del greie båtsko.

Litt av en hverdag vi lever i..... Alt vi menn tar i og har skal jo være tykt og klumpete! :p
Hvordan ser skoa ut Claw? :)
Be like water my friend.

Stylish



Dette er sebago sine i navy. De er litt dyre, men verdt prisen. Koster i overkant av 1000 kroner(1300/1400?).

Selveste

Det enkle er ofte det beste  :)


























Claw

Quote from: Vibingray on May 25, 2012, 23:41:02 PMLitt av en hverdag vi lever i..... Alt vi menn tar i og har skal jo være tykt og klumpete! :p
Hvordan ser skoa ut Claw? :)
Jeg likte disse:


Ser ut som de har kutta ut noen fra i fjor som jeg synes var fine.

Forresten: Jeg vedder på at ingen her vet hvordan man skal knyte skolisser. (That's a challenge)

Chuck Baz

Quote from: Claw on May 26, 2012, 01:49:49 AM
Forresten: Jeg vedder på at ingen her vet hvordan man skal knyte skolisser. (That's a challenge)
http://www.fieggen.com/shoelace/knots.htm

Roman

Quote from: Chuck Baz on May 26, 2012, 03:43:19 AM
Quote from: Claw on May 26, 2012, 01:49:49 AM
Forresten: Jeg vedder på at ingen her vet hvordan man skal knyte skolisser. (That's a challenge)
http://www.fieggen.com/shoelace/knots.htm

Morsomt at måten jeg knytter på, blir ansett på som "special purpose knot".

QuoteUnnskyld meg, men jeg MÅ bare... Ante faktisk ikke at det var mulig å få tak i seilersko lenger  ;D

:)

QuoteSkrevet av: QueenB
« på: Mai 24, 2012, 14:55:58 pm »
de brune fra fred perry var desidert kulest, men litt for varme nå?

ellers likte jeg de mørkeblå.
Hvordan fant du ut av hvilke som var fred perry´s? :)

QuoteJeg elsker mine Toms om sommern! Lette og luftige! Ellers er det nesten kun tøysko det går i, noen helt enkle plimsoll, skinn blir så varmt og klamt.
Hva er toms? Noe ala vans?

Damn Claw, de brune manifisterte seg inn i ønskelista! :)
-Kan man bruke manifestere slik? :p
Be like water my friend.