Dette blir kanskje litt offtopic, men det handler om bukser. Så her er mine svært personlige meninger om regular/slimfit/skinny-bukser:
Regular:
Jeg syntes det er svært få regular fit bukser som sitter bra, de fleste blir veldig saggete og følger ikke kroppen i det hele tatt, jeg har noen få par, men det er sjeldent de blir brukt. Regularfit sitter sjeldent bra og jeg forbinder de derfor med folk som er dårlig kledd. Jeg kjenner derimot til noen modeller som sitter bra på visse kroppstyper. Regularfit syntes jeg ser bra ut på chinos og noen få jeans.
Slimfit:
En god slimfit bukse skal etter min mening følge kroppens linjer, men som det ble nevnt tidligere så skal det være luft i mellom buksa og bena. Det er denne kategorien de fleste av buksene mine havner i. Jeg vil nok si at en god, enkel slimfitbukse er det tryggeste og det enkleste å se bra ut i. Det passer til det meste og de fleste.
Skinny:
Skinny jeans passer på skinnny gutter. Er man overvektig ser det fort dumt ut og blir lett for trangt, men noen klarer det også. For trangt vil assosieres med feminint og det skal derfor mer til for å "pull it of", men det er fullt mulig! Det er et risky valg, men gjør man det riktig er det en god måte å skille seg ut på.
Jeans er en fin måte å skille seg ut på og en viktig del for at antrekket ser bra ut. Det er litt som trening, man kan ikke bare trene overkroppen og forvente å se bra ut. For at antrekket skal være gjennomført er det viktig at alle deler jobber sammen, buksene også. Jeg anbefaler alle å komme seg inn i prøverommene med masse forskjellige modeller, drit i prisen på bukser, hvis man tenker på hvor ofte man bruker dem i forhold til andre plagg er de faktisk utrolig billige. De ansatte hos Carlings pleier å ha god peiling på bukser og kan hjelpe deg med å finne en modell som passer. Når jeg kjøper bukser gjør jeg det aldri i butikker uten jenter som også handler, på den måten kan jeg få en kvinnes synspunkt, det er jo tross alt de man skal imponere.
Det viktigste med bukser som alle andre klesplagg er: Passform, passform og passform!