Dine beste kroppsspråk-råd

Started by Smooth, May 28, 2012, 00:49:27 AM

Previous topic - Next topic

Smooth

Hva er deres beste kroppspråk-råd til oss som trenger trene litt mer på det? F.eks. Øyekontakt, hvordan du står, hva de forskjellige tegnene viser (kryssende armer etc), berøring etc

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Eh

Smooth

Quote from: Autowin on May 28, 2012, 00:54:25 AM
Quote from: Smooth on May 28, 2012, 00:49:27 AM
Hva er deres beste kroppspråk-råd til oss som trenger trene litt mer på det? F.eks. Øyekontakt, hvordan du står, hva de forskjellige tegnene viser (kryssende armer etc), berøring etc

Øyekontakt - Hold øyekontakten oftere, enn du ikke holder den, i løpet av en samtale.
Hvordan du står - Posisjonen er viktig, stå i en posisjon der DU har oversikten, og stå helst inntil noe.
Kryssende armer - Kryssende armer, ben, sammenkneppet hettegenser, MED hette på er AVVISENDE tegn. Vær ÅPEN med kler og kroppspråk.
Berøring - Det er ikke kroppspråk, kroppspråk er IKKE-fysisk.

De med øyekontakt tenker jeg på, ved at jeg tenker at jeg ikke skal være den som bryter kontakten først.

Det med berøring vet jeg ikke er et kroppsspråk, men ville gjerne ta det med inn i tråden

Enig i at selvtillit er alfa-omega, det gjør ting mye enklere automatisk

Roman

Quote from: Smooth on May 28, 2012, 00:49:27 AM

Tren Knebøy og Mark  8)

En god holdning, består av en god base.

Om du hater å svette kan du eventuelt gjøre dette:

Min personlige mening: Det finnes nesten ikke noe mer usexy enn folk som går med en dårlig holdning.

Man får nesten inntrykk av resignasjon.
Be like water my friend.

Stanley

.

Chuck Baz

Stanley

.

Smooth

Her også. Viser bare et bilde som viser en person med dårlig holdning, og en med bra holdning. Google det om du vil se, tråden fortsetter uten videre diskusjoner om bildet er der eller ikke.

Takk for det.

Chuck Baz

Viktigste er å ha god holdning, ikke være redd for øyekontakt og ha ok posisjonering.

VB

øyekontakt og vær avslappet. Du kan fint være rett i ryggen osv og avslappet samtidig. Ikke vær redd for å ta litt plass og ikke oppfør deg som en kanin (dvs raske bevegelser og øyne som flakker rundt for å se på alt som skjer).

Potet

Det med å ha god holdning + kroppsspråk UTEN å føle seg stiv er noe jeg har slitt med. Trene markløft og core-øvelser gir deg en naturlig god holdning i ryggen slik at du ikke trenger å tenke så mye på det. Å holde skulderne bak er noe som derimot har vært et større problem. Trikset så er å slappe av mens du beholder denne kroppsholdningen. Slapp av å skulderne og bøy litt i knærne. Det som kan hjelpe er at du først overdriver bevegelsene (trekker skulderne veldig langt bak, står veldig rett o.s.v.) og så synker ned i en mer avslappet posisjon uten at skulderne trekkes fram og holdningen forverres nevneverdig.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Femininist

SMIL!!!!!!!!!

Altså ikke stille og beskjedent, men stort bredt, oppriktig og med øynene.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

VB

Quote from: Kaizer on May 29, 2012, 18:24:33 PM
Code of the natural av Rob Drinded består av dynamiske tøyingsmetoder som hjelper for en god og avslappet holdning.

Trauma Release Exercises (TRE) av David Berceli er øvelser utviklet for behandling av PTSD, fungerer også mot sosial angst.

Begge disse øvelsene er anbefalt av profilerte, ikke-kommersielle folk i sjekkemiljøet her i Norge.

Jeg prøvde TRE fire ganger over to uker for en måneds tid siden, og siden den gang har jeg følt meg utrolig mer avslappet i alle sosiale settinger. Dette er nesten magisk og fungerer mye bedre enn alle rådene om "Bare vær avslappet". Prøver du ikke denne øvelsen, vil jeg si at du går glipp av noe stort.

Har hørt om den der mange ganger men aldri prøvd den, er det den boka her det er snakk om,
http://www.amazon.co.uk/Trauma-Releasing-Exercises-David-Berceli/dp/1419607545/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1338325402&sr=8-2

Eller finnes det videoer eller lignende?

veroni2011

Jeg lastet ned video med øvelser fra nettet.. gjorde dem 4-5 ganger ganske tett i starten, og nå gjør jeg det en gang innimellom for å vedlikeholde. Synes det fungerer veldig bra, men det er ikke sikkert det fungerer på alle. Uansett ville jeg testet det. Det kan hende du må kjøre gjennom programmet 2-3 ganger før du får effekt. Det måtte jeg.