Jeg har lenge tenkt, og diskutert med venninner om dette med utdannelse, og kunnskap når det kommer til tiltrekning.
Man leser ofte at gutter leter etter intelligente, og selvstendige jenter når det er snakk om kjærestematerialet spesielt (men dette gikk også på ONS). Vel, erfaringen min er helt motsatt. Jeg og en venninne bestemte oss for å teste ut en hypotese angående utdanning og tilrekning av gutter gjennom det.
Hun studerer medisin så dette ble spesielt knyttet opp mot hennes utdannelse ettersom nivået på den er høy, og krever en viss mengde ambisjoner.
Hun er en tiltrekkende jente, med store valgmuligheter INNTIL hun forteller om utdannelsen sin. Utgitt for å være sykepleierstudent hadde hun ingen problemer med å få gutter, mens som legestudent falt det betraktlig, faktisk også innenfor hennes eget fagfelt og gutter på andre linjer som er veldig krevende (Frafallet var mindre, men likevel tilstedeværende). Dette har vi brukt tid på å teste ut, og utfallet ble det samme både i Norge og når vi har vært på reise. Dette gjelder så klart ikke alle guttene vi møtte, men likevel viste det seg at majoriteten heller gikk for sykepleierstudenten.
Jeg har samme opplevelse når jeg er ute. Viss samtalen kommer inn på temaer som utdannelse, og fremtidige ambisjoner faller antallet gutter som er interessert, dette går også på ONS.
Jeg sitter igjen med et inntrykk av at det ikke er slik at gutter er helt ferdige med den biten hvor ambisiøse kvinner ikke er skremmende?
Noen flere som har erfaringer rundt dette? Eller har bare vi vært utrolig uheldige?
Edit: skrivefeil