jeg blir provosert når gutter sier at alle jenter er opptatt av status og penger. det er ikke sant- for de aller fleste. det finnes tre typer jenter som er opptatt av status/penger, og det er 1. tacky glamourmodell-typen som du vanligvis ser sammen med fotballspillere og andre rikinger. 2. litt mer sofistikerte babes, som kler seg i designerklær, har høyere utd. selv, og som er veldig glad i den fine champagne-livsstilen som mye penger kan tilby, eks. mange trofékoner+ noen kjendiskvinner. 3. de som er født rike selv, og som naturlig nok, interesserer seg for likesinnede.
man kan selvfølgelig si at slike kvinner omgås i de "rette" miljøene, og det blir dermed naturlig at de møter flest rike og/eller berømte menn. Og at det finnes andre typer jenter som blir tiltrukket av status også, men jeg er ganske sikker på at det som regel er disse 3 typene som er golddiggers.
jeg har en følelse av at det er slike jenter gutter egentlig vil ha, som de vanskeligst kan få, og konklusjonen blir dermed at : alle jenter er opptatt av status.
men nei. Jeg støtter heller teorien om sosial verdi.
Personlig, kan jeg ikke fordra den typiske kakse-stilen, som har sleik og går i dress, og kjører porsche. Digger heller ikke John Carew-stilen. Huff. Ingen jenter jeg kjenner liker den stilen heller.
når det gjelder ambisjoner, så er det bra å ha, for alle mennesker. Men det kommer an på hvilke ambisjoner du har. utdanner du deg til å bli finansadvokat, kun for å bli rik, så er du, etter min mening, ganske ekkel. synes du derimot at juss er kjempespennende, og vil bli så flink som mulig, så good for you
bare et eksempel.
jeg har en master selv, og vurderer å ta ph.d etterhvert. å gjøre karriere & tjene masse penger, er ikke viktig for meg i det hele tatt. Men å utfordre meg selv, bli flinkere i det jeg gjør, lære nye ting, prøve ulike yrker, utvikle meg, derimot, er veldig viktig for meg. sånn sett er jeg ganske ambisiøs. har også mange ambisjoner som ikke har noe med karriere og status å gjøre- bare ting jeg har lyst å gjøre etterhvert, som involverer litt hardt arbeid.
hvis en mann ikke tåler det, så suck my ass. jeg gidder ikke å la være å leve det livet jeg har lyst til, fordi en eller annen teit fyr ikke takler det. + jeg vil ha en mann som tør å leve det livet
han vil. utover det, er det ikke viktig for meg at han har høyere utd, en fet jobb etc. men det er viktig at vi har felles verdier og verdensbilder. Jeg synes f.eks, at det er mye mer sexy at han seiler jorda rundt, fordi det er noe han alltid har drømt om, enn at han er utdannet siviløkonom, og tjener 500.000 i året og kjøper dyre kjoler til meg.
men det er bare meg