Quote from: woop on June 30, 2012, 23:19:05 PM
Så ingen som kan hjelpe meg med løpingen, iallfall noen små tips?
Quote from: woop on June 25, 2012, 23:06:10 PM
Jeg har frem til midten av august på å bli best mulig til å løpe, hovedsaklig 5-10km. Det viktigste er å løpe 5km på best mulig tid. Nå løper som regel 5km to ganger i uken, noe som jeg har holdt på med i 2 måneder. Har foresten en ganske lav fettprosent, vist det har noe å si. Tenker å ikke bruke mye mer enn 1 time om dagen på dette. Jeg er helt grønn på trening, what to do??
Eg hadde eigentleg tenkt å halde meg vekke frå treningstråden, rett og slett fordi eg ofte blir så oppgitt når folk kjem med udokumenterte påstander dei har lest i Dagens Næringsliv. Men sidan du spør så fint om kondisjonstrening...;-)
Du kan jo byrje med å fortelje kor fort du spring no og kva målsetjinga er. Dersom du ikkje har dette heilt klart for deg, bør det vere punkt ein. Kor mange km spring du i veka og kor mykje trur du at du kan klare? Det viktigaste er som kastanje seier å trene på det du skal konkurrere i. Du bør ha nokre testløp på konkurransedistansen der du lærer deg å disponere kreftene. Her er stikkordet å opne moderat og å auke etterkvart. Alle verdsrekordar på 1500 m og lengre er sett med negativ splitt, dvs siste halvdel går fortare enn fyrste halvdel.
Forslag til program der du tar så mange økter som passar deg i veka:
Økt 1: Dersom det er for slitsomt å springe 5 km all out ein gong i veka, kan du ta 2-3 x 3 km, 3-4 x 2 km eller 6-10 x 1 km i 5 km-løpsfart. Ta så lang pause at du klarar å gjennomføre økta progressivt, dvs at kvart drag går fortare enn forrige.
Økt 2: Hurtig langtur, 10-15 km der du ligg og pressar utan å gå i kjellaren. Start roleg og øk gradvis farten gjennom heile økta.
Økt 3: 200 m løp, 15 sek pause x 30. Også her skal det gå fortare etter kvart.
Økt 4: Rolig langtur. Ein til to timar med rolig jogging, gjerne i terreng, der du går i motbakkane.
Det viktigaste er at du ikkje er sliten når du byrjar ei økt. Lytt til kroppen, dersom du er tung i beina bør du kanskje heller stå over enn å presse deg gjennom ei økt. Eg vil også anbefale å eksperimentere litt sjølv og å finne ut kva som funkar for deg.
Formtopping: Øk mengde og intensitet fram til ti dagar før konkurransen. Deretter kuttar du gradvis ned på mengde, men opprettheld intensiteten. Ikkje slutt å trene, men avslutt treningane før du er i kjellaren. For min del funkare det bra med ei hard fartsøkt 5-7 dagar før konkurranse.