Quote from: Claw on October 01, 2012, 20:48:35 PM
Fungerer nok det der, ihvertfall en stund. Litt mangelfullt øvelsesutvalg over tid synes jeg. Ikke noe jeg ville anbefalt til en som ikke har trent noe særlig (du har begynt å trene ganske nylig?). Hva er løftene dine i øvelsene?
Viktig at man klarer å trene tungt nok når det er såpass lavt volum, så hvis du ikke er komfortabel med å ligge på grensa er nok ikke dette for deg.
Trente lett i ca.3 uker for å komme litt igang, dro på 2 ukers ferie også starta seriøst da jeg kom hjem igjen, som var i midten av juni, dvs litt over tre måneder nå. Veid 65 kilo da jeg dro hjem fra ferien, veide ca.71,5 i stad. På det meste har jeg vært oppe i 73,4 kilo, men tipper det jeg har gått ned igjen er ekstra fett jeg la på meg i trenignsperioden, gikk opp 8 kilo de første 11 ukene. For noen uker siden veide jeg 72,9 med en kroppsfettprosent på 16,5. Målet er å veie 78kilo med en kroppsfettprosent mellom 10 og 13(12 holder masse). Så nå prøver jeg å gå opp litt "sunnere".
Trente 3 ganger i uka frem til forrige uke, nå er det 2 ganger om uka pga tiden jeg har tilgjengelig, og tror jeg har godt av mer hviletid. Har bare droppet 2 økter siden jeg starta, og det var i løpet av de første 10 ukene. Prøve dette en stund, 2 ganger i uka med baseøvelsene, men frister å utforske RPT.
Spesielt de siste to ukene, og de første ukene i treningen, har jeg klart å trene til jeg blir småkvalm og sykt anpusten, det er rett og slett slitsomt å komme seg hjem igjen. Så både klarer og er villig til å trene til failure/utmattelse.
Treningen i dag med de øvelsene:
Deadlifts Vekt: 70k(3setsx8reps). Klarer garantert 3x9reps neste gang
Squats Vekt: 45k(3setsx8reps). Går opp til 3x9reps neste gang(sliti litt med teknikk i det siste, så stagnert på knebøy. Tror jeg er på vei opp igjen, men er forsiktig så jeg ikke skader meg)
Flat bench dumbbell bench press Vekt: 22k per hånd(3setsx9reps). Klarte 8 på siste sett, så prøver 3x9 igjen neste gang.
Chinups Vekt: Kroppsvekt(3setsx8reps). Klarte 7 på siste rep, og trener meg fortsatt opp til å klare med bare kroppsvekt, dvs for hver gang går jeg gradvis lenger og lenger ned per opptrekk(klarer ikke med nesten strake armer helt enda som starten av opptrekket)
Når jeg klarer 3sets med 10reps på en øvelse går jeg ned til 3sets 8reps og øker vekten(som regel med 2,5k på stenger og 2kilo per hånd med dumbbells). Har 1 min pause mellom sets, ca.2-3 mellom øvelsene(tar ikke tiden der, men begynner på ny så fort jeg føler meg klar, og prøver å holde meg i gang og i tempo).
Har ikke tatt meg tiden(eller energien som burde brukes til treningsøkten?) til å prøve maksvekten for én rep.