Skal ut og løpe maraton om ca 50 dager, og selv om jeg føler jeg har rimelig god peiling på trening selv så har jeg sett at det har vært så mye bra svar her at jeg tenkte jeg kunne få litt input. Kom hjem fra en uke med fyll i Magaluf for en drøy uke siden, så nå er ikke formen helt på topp, men kondismessig har jeg fordelen av at jeg er veldig lettrent. Har spilt et par-tre Norway Cup-kamper nå denne uken, i tillegg til en liten løpetur i går, og det kjennes helt greit ut. Sliter med en liten forkjølelse, men den er på vei til å slippe taket, så jeg tar ikke så mye hensyn til det annet enn at jeg ikke tar meg helt ut på øktene i starten.
Sånn basicly tenker jeg fire økter i uken, hvorav én på sykkel for å minske belastningen. Én økt med 4x4, en tur på 45-60 min med moderat intensitet, en langtur på 90+ min og en sykkeltur på to-fire timer. Jeg sliter litt med kneproblemer og må derfor være litt forsiktig med belastningen, men hvis dette fungerer greit kan det hende jeg legger til en økt til etter hvert. 10-12 dager før løpet tenkte jeg å kjøre en gjennomkjøring på ca maratondistanse, og den siste uken vil jeg gradvis trappe ned på intensiteten, med treningsfri de to siste dagene.
Noen som har noen innspill? Er det eventuelt noe styrketrening jeg kunne ha godt av å få inn i programmet?
Jeg vurderer også om jeg skal prøve å gå ned noen kilo før løpet, veier ca 88 kg og er 184 høy nå. Vil en vektnedgang ha noe å si i forhold til kondistreningen?