Started by Roark, June 25, 2012, 03:26:34 AM
Quote from: dtn on September 19, 2012, 22:36:04 PMJeg har et problem. Ofte når jeg løper blir jeg etter hvert skikkelig løs i magen, noen ganger så ille at jeg er nødt til å stoppe helt opp og vente et halvt minutt før jeg kan bevege meg rolig videre. Nå har jeg prøvd å være bevisst på kostholdet før joggeturer i en god stund for å prøve å finne ut akkurat hva slags matvarer kroppen min reagerer på, men jeg blir ikke noe klokere. Jeg hadde en periode med flere turer på rad hvor det ikke var noe problem, men på de to-tre siste øktene nå har det vært ille igjen, uten at jeg har spist noe spesielt på forhånd. Jeg har helst lyst til å slippe unna dette når jeg skal løpe maraton om tre dager, så det er litt kritisk. Er det noen som kan si noe generelt om hva slags mat man bør spise, og hva man må holde seg unna?
Quote from: dtn on September 19, 2012, 22:32:02 PMQuote from: Claw on September 19, 2012, 22:23:25 PMIkke Evo du trener på?Evo har vel ikke resepsjon i det hele tatt, så hvis det er det kan han ikke akkurat si ifra til resepsjonen...
Quote from: Claw on September 19, 2012, 22:23:25 PMIkke Evo du trener på?
Quote from: deepArne on September 19, 2012, 22:49:59 PMFresh fitness, Carl Berner. Kjem til å trene der fram til desember sidan det er billig og ca 50 m unna. Planen er å flytte nærmare marka, så får vi sjå kvar neste senter blir. For min del er det nok med knebøyrack og moglegheit for hang-ups, men det er fint å kunne trene støt og rykk, muscle-up, front- og backlevers også.
Quote from: Claw on September 20, 2012, 00:01:31 AMHøres bra ut Kult at du snuser på olympiske løft!
Quote from: deepArne on September 19, 2012, 23:01:14 PMQuote from: dtn on September 19, 2012, 22:36:04 PMJeg har et problem. Ofte når jeg løper blir jeg etter hvert skikkelig løs i magen, noen ganger så ille at jeg er nødt til å stoppe helt opp og vente et halvt minutt før jeg kan bevege meg rolig videre. Nå har jeg prøvd å være bevisst på kostholdet før joggeturer i en god stund for å prøve å finne ut akkurat hva slags matvarer kroppen min reagerer på, men jeg blir ikke noe klokere. Jeg hadde en periode med flere turer på rad hvor det ikke var noe problem, men på de to-tre siste øktene nå har det vært ille igjen, uten at jeg har spist noe spesielt på forhånd. Jeg har helst lyst til å slippe unna dette når jeg skal løpe maraton om tre dager, så det er litt kritisk. Er det noen som kan si noe generelt om hva slags mat man bør spise, og hva man må holde seg unna?Min bror har problemer med havregryn, trur det er nokså vanleg. Elles meiner Børge Fagerli og myrevolution at mange har kveiteintoleranse (hvete) utan at dei er klar over det. Og så har du sjølvsagt grønnsaker som erter, kål, rosenkål, kålrabi og gulrot som mange har problem med. Også egg og nøtter kan påvirke magen.Kva matregime har du lagt opp til på løpsdagen? Viktig å ha trent på spising på førehand (men ikkje så mykje å få gjort med det no). Veit at mange får problem med magen av for mykje sportsdrikke og gel. For min del er eg så utradisjonell at eg droppar mat under konkurranse og trenar heller på å ikkje ete under trening. Drikk saft og/eller vatn undervegs.
Quote from: Claw on September 19, 2012, 23:56:56 PMQuote from: dtn on September 19, 2012, 22:32:02 PMQuote from: Claw on September 19, 2012, 22:23:25 PMIkke Evo du trener på?Evo har vel ikke resepsjon i det hele tatt, så hvis det er det kan han ikke akkurat si ifra til resepsjonen...Trodde de hadde resepsjon, men at den bare er bemannet en viss tid av åpningstiden? Kanskje jeg roter, er lenge siden jeg har vært på et Evo-senter.
Quote from: deepArne on September 20, 2012, 16:10:00 PMQuote from: Claw on September 20, 2012, 00:01:31 AMHøres bra ut Kult at du snuser på olympiske løft!Øvde ein del på vending vinteren 09, 10 og 11. No har eg derimot ikkje prøvd på noko på ca eit år (borsett frå når eg skal setje vektstenger på plass...). Føler det fyrst og fremst er styrken som begrensar meg, pluss at eg syns det var litt lang restitusjonstid i forhold til treningseffekt (føler meg heilt mørbanka etter ei hard økt). Likevel greit å trene ein stad der eg har moglegheiten til å sleppe vektene på golvet.
Quote from: dtn on September 20, 2012, 18:42:44 PMProblemet er jo at jeg ikke vet hva slags matregime jeg skal legge opp til på løpsdagen... Har som sagt prøvd å finne ut av det en stund, uten å bli spesielt mye klokere. Tenker det blir en frokost med noen fine rundstykker (tror fine er best for meg) med pålegg 2-3 timer før start, også en banan eller to 30-60 minutter før start. Leste et sted at noen mente man burde ligge unna meieriprodukter på løpedagen, noen som har erfaringer med dette?
Quote from: Lars GV on October 01, 2012, 18:54:36 PMHar noen her noen særlig erfaring med reversert pyramidetrening? Høres appellerende ut hvis det er så tidseffektivt og bra som enkelte hevder.http://rippedbody.jp/reverse-pyramid-training/
Quote from: Pære on October 01, 2012, 19:17:48 PMde fleste program som inneholder baseløft bør ikke ta mer enn ca. 1 time
Quote from: Claw on October 01, 2012, 20:48:35 PMQuote from: Pære on October 01, 2012, 19:17:48 PMde fleste program som inneholder baseløft bør ikke ta mer enn ca. 1 time Hvorfor det?