Hei!
Personlig stopper mine ambisjoner (i førsteomgang) ved kroppen til David Beckham. Det høres kanskje sinnsykt ut, men et kjapt google-søk viser jo at kroppen ikke er et underverk (selv om utseende og kjekkheten hans er på den aller høyeste verdenstoppen). I et lengre perspektiv er kanskje kroppen til Hank Moody, som jeg i utgankgspunktet føler er noe mer muskuløs, målet. (
http://menoftv.com/wp-content/uploads/2009/12/davidduchovnyshirtless_thumb.jpg )
Men over til Beckham.
http://stylefrizz.com/img/David-Beckham-Elle-Magazine-July-2012.jpgNå er det kroppsfasongen jeg ønsker å kopiere, og ikke egenskapene (hurtigheten, for eksempel). Jeg er per i dag 83kg/185cm. Har slanket meg MYE før (Grete Roede-diett). Nå vet jeg ikke om BMI betyr noe i det hele tatt, men jeg fant ut at Beckham er 180cm og 71.8kg, og har en BMI på like i overkant av 22. Jeg må ned på 76kg for å få en slik BMI.
Uansett, så er det vel fettprosenten som jeg må redusere, i tillegg til å legge på meg litt muskler. Jeg tenkte å følge PSMF-dietten fra
www.fitnessbloggen.no/FHM (FHM-redaktøren som fikk sixpack på 12 uker med ekstremdiett + styrketrening 3 ganger i uken).
Begynte på dietten for et par uker siden, og det gikk greit, men har hatt en "pause" nå. Tenker å starte opp igjen på mandag.
I tillegg blir det et fullkroppsprogram (alá det FHM-redaktøren brukte) 3 ganger i uken. Mange snakker om løpetrening, men jeg av egen erfaring at trening 3x i uken holder, og at kaloriunderskudd fra mat passer meg mye bedre enn kaloriunderskudd fra trening. (Større muskler vil også øke forbrenningen.)
Jeg har unormalt god oversikt over hvordan fotballspillere trener, og vet at de ikke kan trene så mye pga. hviletid (og fordi en del av treningen ikke vil være spesifikt for fotball, og dermed poengløst). Med andre ord; fotballspillere trener ikke for å se deilige ut, fotballspillere trener for å bli gode i fotball (fotballspesifikk styrke/kondisjon/hurtighet).
Hva tror dere som har peilinga? Er dette et opplegg som kan fungere?
Og til jenter (dette lurer jeg veldig på, fordi mange gutter (som gjerne ikke har draget) ler av meg når jeg vil ha kroppen til Beckham i stedet for kroppen til en med store overarmer og skuldre og den greien der); hva synes dere om kroppen til Beckham sammenlignet med "større" karer (skuespillere (Christian Bale, Wolverine), styrkeløftere, whatever)? Og igjen; da snakker jeg om kroppen, og ikke utseende/kjekkhet/evnen til å alltid se perfekt ut selv om det nok blir tatt noen tusen bilder av han hver dag. (All respekt til de som får store muskler, men jeg har aldri klart å styrketrening til å bli gøy.)