lavere gutt

Started by nina, June 30, 2012, 13:23:47 PM

Previous topic - Next topic

nina

Hei

Jeg dater en gutt som er et par cm lavere enn meg. Jeg er 1.70. Han blir veldig rett i ryggen av å stå ved siden av meg, og han tar seg plass (nesten påfallende), særlig med andre gutter rundt seg.

Jeg forsøker å ta høyde for dette (pun intended) ved å prøve å la han være gutten i forholdet, lar dette gå i hans takt etc. Heldigvis slår han meg i vesentlige ting, som biljard.... Så det går relativt greit. Men jeg hadde satt pris på å få innspill, har ikke datet noen under 1.90 før.

Chuck Baz

Høyeste jenta jeg har data var 1.78 altså 11 cm lavere enn meg så har ikke store innspill på dette, men om han er sikker på deg burde ikke dette være et problem?

Lahoya

Jeg har vært med nydelige persiske jenter, flotte norske brunetter, syd-europeiske og latinas. Noen av dem 5-10 cm høyere. De slapper mer av hvis jeg er komfortabel med meg selv. Samtidig som de behandler meg som mann, noe som gjør meg mer selvsikker. Felles med de veldig høye er at de etterhvert driter i høyden min fordi de setter så utrolig pris på det vi har sammen.

La være å tenke så mye å lær deg mer å sette pris på stunden sammen, enn hva alle andre sier.

tore

Dette er vel strengt tatt ikke ditt problem, men jeg skjønner at du vil han skal føle seg mer komfortabel med deg :)

Så lenge du ikke har en dominerende personlighet og lar han føle seg som en mann (syltetøyglass, hjelp til å bære ting, la han ta initiativ, whatever..) så tror jeg han vil føle seg mer komfortabel etter hvert.

QueenB

Quote from: tore on June 30, 2012, 23:58:39 PM
Så lenge du ikke har en dominerende personlighet og lar han føle seg som en mann (syltetøyglass, hjelp til å bære ting, la han ta initiativ, whatever..) så tror jeg han vil føle seg mer komfortabel etter hvert.

er dette alt som skal til for at menn skal føle seg som menn? jeg er genuint nysgjerrig (samtidig som jeg ler litt inni meg :P).

Men nina, det virker som om det er han som har et problem, og ikke du- som nevnt. jeg tror det beste er å bare oppføre seg helt normalt, og ikke gjøre et stort nummer ut av dettte med høyde. Han er nok litt usikker pga høyden sin, men hvis han merker at du synes "synd" på han, så tror jeg ikke det kommer til å hjelpe på selvtilliten hans.
prøv heller å : 1. ikke gjør noe annerledes enn normalt, 2. booste egoet han på en annen måte som ikke er høyderelatert, og 3. gi han litt tid til å bli vant til (den lille ) høydeforskjellen. husk at ting tar tid med gutter.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Eh

Quote from: QueenB on July 01, 2012, 12:50:41 PM
er dette alt som skal til for at menn skal føle seg som menn? jeg er genuint nysgjerrig (samtidig som jeg ler litt inni meg :P).

Heh. Er nysgjerrig selv, jeg.

Jeagle

serr, folk tenker for masse. bare ikke gjør noe ut av det. og oppfør dere som normalt. tror heller at dette betyr mer for jenter enn for gutte. pga at jenter ikke vil føle seg som en "kjempe" eller at det ikke er normalt eller noe slikt.

jeg personelig kunne ikke brydd meg mindre om slikt. jeg er bare 172 høy bruker 38 i sko. løfter ikke mer en 65kg i benk. er ikke så trent som jeg syns jeg burde vært, men er for lat tilog gjøre noe skikelig med det. jeg er alt i alt fornøyd med meg selv og er tilfreds med det. så hvorfor skal jeg da bli usikker eller kutte ut ei jente jeg dater pga at hun er høyere?
å være eller ikke være

tore

Hehe. Jeg er fullt klar over at dette høres litt dumt ut, men jeg er overbevist om at hvis jenta later som hun trenger litt mer hjelp enn det hun egentlig gjør og lar mannen hjelpe henne, så vil mannen føle seg mer manndig.

Før i tiden var damene alltid avhengige av menn. Mennene hadde jobb og utdannelse, mens damene hadde ansvaret for familie og hjem. Heldigvis er det ikke lenger sånn. Nå kan damer få både barn og god karriere uten å i det hele tatt ha nærkontakt med en mann. Som gjengen bak bloggen påpeker, har menn etter hvert mistet en følelse av funksjon.

Sett pris på de maskuline egenskapene hans. La han få sette sammen den kommoden du kjøpte på IKEA, la han få bære den nye TV'en din og la han få skifte hjul på bila di. Kjenn på musklene hans(selv om han er en pinne som aldri trener). Se på når han herjer på Xbox.

Man trenger selfølgelig ikke å gjøre alt dette. Man må ikke overdrive, slik at han får et inntrykk av at du ikke får til noen verdens ting.

Bare innimellom :)

--WTF?--

Det der hadde aldri funket på meg... jeg ville tolket det som forsøk på manipulering. (BTW: åpning av syltetøyglass handler om teknikk, ikke om styrke!)
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Chuck Baz

Quote from: --WTF?-- on July 03, 2012, 20:58:57 PM
(BTW: åpning av syltetøyglass handler om teknikk, ikke om styrke!)
Noe sier meg at du sliter med å åpne syltetøyglass  ::)

Koraboros

MMmm.. jeg liker at jenter er litt høyere enn meg eller ca. like høye :)

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan kroppspråket mitt endrer seg ut ifra hvem jeg omgås med, så jeg går automatisk ut ifra at han tenker mindre over det enn deg. Uansett tror jeg det beste du kan gjøre er å ikke tenke på det men bare vise at du er glad i ham :)

Roman

Quote from: tore on July 01, 2012, 18:57:22 PM

Hehe. Jeg er fullt klar over at dette høres litt dumt ut, men jeg er overbevist om at hvis jenta later som hun trenger litt mer hjelp enn det hun egentlig gjør og lar mannen hjelpe henne, så vil mannen føle seg mer manndig.

Før i tiden var damene alltid avhengige av menn. Mennene hadde jobb og utdannelse, mens damene hadde ansvaret for familie og hjem. Heldigvis er det ikke lenger sånn. Nå kan damer få både barn og god karriere uten å i det hele tatt ha nærkontakt med en mann. Som gjengen bak bloggen påpeker, har menn etter hvert mistet en følelse av funksjon.

Sett pris på de maskuline egenskapene hans. La han få sette sammen den kommoden du kjøpte på IKEA, la han få bære den nye TV'en din og la han få skifte hjul på bila di. Kjenn på musklene hans(selv om han er en pinne som aldri trener). Se på når han herjer på Xbox.

Man trenger selfølgelig ikke å gjøre alt dette. Man må ikke overdrive, slik at han får et inntrykk av at du ikke får til noen verdens ting.

Bare innimellom :)

Jeg vil tro at menn som er sikre på seg selv, faller utenfor denne kategorien :)
Be like water my friend.

tore

Quote from: Vibingray on July 04, 2012, 08:05:19 AM

Jeg vil tro at menn som er sikre på seg selv, faller utenfor denne kategorien :)

Sant, men det er sjelden du finner menn som er gjennomført helt sikker på seg selv.

Supernova

Hvor mye tror/synes dere høyde har å si?

Supernova

Quote from: kastanje on July 15, 2012, 22:18:28 PM
Høyde er ikke det verste handikapet du kan ha, tenker jeg.
Tror betydningen av høyden din varierer veldig fra jente til jente. Men at om du har en holdning som sier "jeg er ikke først og fremst lav/høy, jeg er først og fremst den kuleste gutten her" så øker det sjansene for at jentene rundt deg synes høyden din har liten betydning.

Tror heller ikke høydedifferanse er kroken på døra, heldigivs! :)

Men utrolig mange gutter som har issues og er usikkre pga. høyden sin , trist.
Var det selv før også, men klarte å hoppe av den båten, heldigvis.