Har et pitte lite spørsmål :)

Started by doffy31, July 05, 2012, 00:59:31 AM

Previous topic - Next topic

doffy31

hei, som sagt tidligere så var jeg på date med en jente for en stund siden, og etter jeg har lest litt på forumet og på bloggen så kom jeg på at jeg gjord noe fryktelig feil. Før daten så sa jeg til henne at jeg likte henne  :o etter 4 -5 dager spurte jeg henne med ut på date og hun sa ja.

men nå kommer spørsmålet, jeg har lyst til å be henne med på enda en date, hvil hun svare ja denne gangen også ? vi har holdt kontakten på facebook!

på forhånd: takk :D

doffy31

Quote from: Laiten on July 05, 2012, 01:25:23 AM
ja
burde kanskje tilføye at det har gått noen måneder siden denne daten :D

doffy31

og den at jeg sa til henne at jeg likte henne tok jo vekk mysteriet og spenningen rundt akkurat dette, men etter daten så bestemte vi oss for å bare være venner men jeg er villig til å prøve igjen, så tror dere den spenningen kan bli vekt til livet igjen ? :D

svar fra admin hadde vært koselig :P

VB

Quote from: doffy31 on July 05, 2012, 02:11:27 AM
og den at jeg sa til henne at jeg likte henne tok jo vekk mysteriet og spenningen rundt akkurat dette, men etter daten så bestemte vi oss for å bare være venner men jeg er villig til å prøve igjen, så tror dere den spenningen kan bli vekt til livet igjen ? :D

Ikke overtenk ting og ikke tenk på det som at det er henne eller ingenting. Inviter henne ut og tenk på det som trening, prøv litt forskjellig og se hva som skjer. Hvis du er mer flørtete (les e-bok på nettsida til godevibber) er det fullt mulig at hun blir mer interessert. Jeg tenker hun faktisk var litt interessert, men så gjorde du ikke noe for å ta initiativ til mer og jenter pleier veldig sjeldent å ta initiativ selv så da dabbet det av.

Ellers er det ikke noe problem at du sier at du liker en jente, jeg sier det til jenter hele tida under 5 min etter at jeg møter de. Det er et problem hvis du er desperat og sier det på en trengende (needy) måte.

Eks.

Feil måte
Gutt: Jeg liker deg, du er bare den mest fantastiske jenta
*stirre på jenta og vente på svar*
Jente: Umm, takk.
Gutt: Jeg mener det, du er super! Den beste jenta jeg vet om!
Jente: .... umm, okay..

etc...

Det er litt ekstremt men hvis man gjør det slik så blir det fort lite attraktivt.

Bedre måte
Jente: <sier noe morsomt>
Gutt: haha, du er morsom, jeg liker deg ... forresten hva skjer med ... <blah blah fortsette samtale>
eller
Jente: Jeg driver å tar en lege utdanning
Gutt: mmm, sexy, jeg liker smarte jenter.
*gutt gir jente pule blikk (ie. bedroom eyes)*

Har faktisk sagt nesten de samme tingene selv til jenter flere ganger, funker bra det hvis du gjør det på riktig måte og ikke virker desperat.

Så bare spør henne ut igjen, men prøv å unngå å hype det opp som en date. Bare spør om hun vil være med på noe som ikke krever så mye investering (altså ikke middag alene dere to eller ballong tur over oslo, etc... Tror også kino kan være lurt å droppe). Hvis du trenger hjelp finn på noen ting du kan gjøre med henne og skriv de her så kan vi hjelpe deg å finne noe som passer.

doffy31

jeg har tenkt å ta henne med på bowling i såfall, hva synnes dere om det ?

dagligvare

Quote from: doffy31 on July 09, 2012, 19:05:16 PM
jeg har tenkt å ta henne med på bowling i såfall, hva synnes dere om det ?

Jeg ville først undersøkt om hun faktisk var interessert i å treffes. Hvor gamle er dere egentlig? Er skeptisk til bowling. Jeg ville heller invitert på kaffe eller en drink, men om dere er 16 år så blir det noe annet.

doffy31

dagligvare

Ok, da så. Men som sagt ville jeg først og fremst hørt om hun vil treffes. IKKE spør om hun blir med på en date. Spør for eksempel på denne måten "er du med på å finne på noe på onsdag eller fredag (finn to dager som passer for deg og gi henne disse to å velge mellom).

Så sier hun kanskje noe sånn som : "ja onsdag passer bra :), hva skal vi gjøre da?"  - og så kan du foreslå bowling. Det kan også hende hun sier at hun ikke kan de to dagene, men så kommer hun med et motforslag.

Eventuelt så sier hun "nei det kan jeg ikke fordi jeg er syk de to dagene" eller noe lignende. Det er et dårlig tegn. 

doffy31

Quote from: dagligvare on July 10, 2012, 17:36:33 PM
Ok, da så. Men som sagt ville jeg først og fremst hørt om hun vil treffes. IKKE spør om hun blir med på en date. Spør for eksempel på denne måten "er du med på å finne på noe på onsdag eller fredag (finn to dager som passer for deg og gi henne disse to å velge mellom).

Så sier hun kanskje noe sånn som : "ja onsdag passer bra :), hva skal vi gjøre da?"  - og så kan du foreslå bowling. Det kan også hende hun sier at hun ikke kan de to dagene, men så kommer hun med et motforslag.

Eventuelt så sier hun "nei det kan jeg ikke fordi jeg er syk de to dagene" eller noe lignende. Det er et dårlig tegn.
Hun er på ferie nå så tenkte å sende henne denne meldingen " Hei, (navn) lenge siden sist, hva sier du til at du sender meg en melding når du kommer hjem fra ferie så kan vi finne på noe sammen :) "

dagligvare

Quote from: doffy31 on July 11, 2012, 21:29:47 PMHun er på ferie nå så tenkte å sende henne denne meldingen " Hei, (navn) lenge siden sist, hva sier du til at du sender meg en melding når du kommer hjem fra ferie så kan vi finne på noe sammen :) "

Det var en kronglete og bakvendt måte å spørre på. Spør heller rett ut om hun vil finne på noe når hun er tilbake.

VB

Quote from: dagligvare on July 11, 2012, 21:52:51 PM
Quote from: doffy31 on July 11, 2012, 21:29:47 PMHun er på ferie nå så tenkte å sende henne denne meldingen " Hei, (navn) lenge siden sist, hva sier du til at du sender meg en melding når du kommer hjem fra ferie så kan vi finne på noe sammen :) "

Det var en kronglete og bakvendt måte å spørre på. Spør heller rett ut om hun vil finne på noe når hun er tilbake.

Det + det legger ballen i hennes hender. Noe som ofte er ekstremt dumt siden da blir det fort vanskelig for deg hvis hun ikke kontakter deg. Vil tro det beste her er å vente til hun er tilbake så spørre henne.

dagligvare

doffy31

Gikk nok ikke som planlagt dette her, jeg prøvde og kontakte henne men hun svarte ikke på meldingen min. men sånn er det vettu må bare fortsette og lete, finnes flere fisk i havet :D

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.