Hvordan fungerer ranking systemet ?

Started by doffy31, July 05, 2012, 01:57:14 AM

Previous topic - Next topic

doffy31

Hei som tittelen sier lurer jeg bare på hvordan ranking systemet fungerer ?

og jeg må bare si at dette er et fantastisk forum og bloggen er også fantastisk :D

- på forhånd tusen takk :)

Tingles

Ranking systemet er veldig subjektivt. Det gir oss som leser en indikator på hvordan du syns damen er. Altså en 10er vil være en stor utfordring for deg og man vil være stolt om man har greid å sjekke opp henne, men hun er ikke nødvendigvis en 10er for meg eller andre på forumet :)

Med andre ord, ta utgangspunkt i hva du selv tenker om damen og ranger etter egen smak.
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Dev

Eller la være å rangere. Holder å holde det til et ja eller nei, og ihvertfall ikke dele det med andre enn deg selv. Personlig mister jeg respekten for folk som babler om tiere veldig fort - og enda mer om de benytter seg av lave tall (jenta hadde sikkert blitt jævlig glad for å høre om det).

Jeg er har ikke noe imot å snakke om sjekking (ellers hadde jeg ikke hengt her), men jeg ser personlig ikke poenget med å diskutere hvor vidt en jente er verdt å sjekkes opp basert på utseende - da du uansett vet det selv (kjendiser er greit).

VB

Ser personlig poenget når noen spør etter hjelp, men mest fordi vi gutter føler oss annerledes når vi er rundt en jente som vi finner kjempe attraktiv sammenlignet med en vi ikke liker så godt. Så da kan det være et greit system for å beskrive følelser man har for jenta.

Men jeg tror dette temaet har blitt diskutert i en annen tråd allerede.

Fant den,
http://godevibber.no/forum/index.php?topic=2459.msg18973#msg18973

Lars GV

Eller mente du rankingsystemet på forumet, angående tittel og antall stjerner?
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

QueenB

det den tabellen jeg snakker om i den andre tråden! den er så teit!  for det første: ingen ser ut som de fra 1-4. For det andre, nesten alle 9-erne er photoshoppet. what's up med det, lizzm?  og noen av 7-erne er etter min mening penere enn noen av 8-erne og 9-erne. kan dt være fordi skjønnhet er subjektivt? duuh ::)

skal man tallfeste skjønnhet, bør man i det minste gjøre det mer rettferdig ved å ta bilde av alle jentene i akkurat det samme lyset, med lik mengde sminke, og like klær. og fra samme vinkel.

dessuten tilhører de aller fleste i kategorien 4-9, så sånn sett blir rangeringen også feil. man burde heller ha lagd en en skala fra 1-10 med kun de fra 4-9, om dere skjøner hva jeg mener.

det eneste positive er jo at med mindre du er en sirkus-freak, så hører du hjemme på den øvre halvdelen av skalaen ;)

jeez ::) 
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Toshi

Hør hør, 1 til 10 skalaen har blitt kategorisert som teit! 

På en skala fra teit, dårlig, ok, bra, kul, rå; noe subjektivt, men bra var det altså ikke.

Så wtf liksom? bry seg mindre om bagateller, kategorisere mindre eller rett og slett gi f'?

Hilsen en 5'er  :)

VB

Quote from: QueenB on July 05, 2012, 19:02:49 PM
det den tabellen jeg snakker om i den andre tråden! den er så teit!  for det første: ingen ser ut som de fra 1-4. For det andre, nesten alle 9-erne er photoshoppet. what's up med det, lizzm?  og noen av 7-erne er etter min mening penere enn noen av 8-erne og 9-erne. kan dt være fordi skjønnhet er subjektivt? duuh ::)

skal man tallfeste skjønnhet, bør man i det minste gjøre det mer rettferdig ved å ta bilde av alle jentene i akkurat det samme lyset, med lik mengde sminke, og like klær. og fra samme vinkel.

dessuten tilhører de aller fleste i kategorien 4-9, så sånn sett blir rangeringen også feil. man burde heller ha lagd en en skala fra 1-10 med kun de fra 4-9, om dere skjøner hva jeg mener.

det eneste positive er jo at med mindre du er en sirkus-freak, så hører du hjemme på den øvre halvdelen av skalaen ;)

jeez ::)

Som jeg sa over, skalaen fungerer best når den er brukt til å beskrive følelsene personen som skriver får for jenta. Jeg kan føle at en jente er en 7 for meg eller en 9 for meg, det betyr ikke at andre gutter er enige, men de kan relatere seg til følelsene jeg får ovenfor en 7 eller en 9 fordi de får lignende følelser ovenfor en jente som de rangerer på samme plass.

Men ellers er jeg helt enig med deg, bildet er teit og verdiløst siden hele skalaen er subjektiv.

Dev

VB, tror jeg formulerte meg dårlig. Er selvfølgelig ikke noe problem å diskutere hvor vidt det er skummelt å gå bort til en jente fordi de er pene, men i utganspunktet holder det for meg å si at jenta er veldig pen og derfor "skummel". Ser ikke poenget med å putte inn tall der. Dessuten, er ikke jenta pen er det ikke noe å diskutere heller.

tore

Quote from: Autowin on July 05, 2012, 20:58:37 PM
Jeg rangerer bare i; Søt, Pen, Vakker.

Jeg rangerer i stygg, fin. True story  :)

VB

Quote from: Dev on July 06, 2012, 00:20:10 AM
VB, tror jeg formulerte meg dårlig. Er selvfølgelig ikke noe problem å diskutere hvor vidt det er skummelt å gå bort til en jente fordi de er pene, men i utganspunktet holder det for meg å si at jenta er veldig pen og derfor "skummel". Ser ikke poenget med å putte inn tall der. Dessuten, er ikke jenta pen er det ikke noe å diskutere heller.

Nja, jeg bruker ikke systemet selv men jeg ser poenget. Hvis man er på et internasjonalt forum og snakker med folk fra mange land, kanskje noen som ikke kan så mye engelsk hva er da penest av "sexy", "hot", etc... Tall systemet er enkelt og universalt forstått.

Men som sagt, jeg bruker ikke tall selv men jeg ser poenget på online forum når man spør om hjelp.

doffy31

Hehe, ser ut som jeg gjorde meg litt utydelig, jeg mente ranking systemet som i feks de som er skjørtejeger,admin osv :)

Lars GV

Quote from: doffy31 on July 09, 2012, 19:02:05 PM
Hehe, ser ut som jeg gjorde meg litt utydelig, jeg mente ranking systemet som i feks de som er skjørtejeger,admin osv :)

Hah, kun jeg som skjønte det i tråden. Kanskje jeg skal gi meg selv en ekstra stjerne...

Titlene får man etter antall innlegg bare. Ellers er det noen beskyttede titler sånn som Bootcampdeltaker(de som har tatt guttekurset), Sjarmskoledeltaker(de som har tatt jentekurset) også så klart egen tittel for instruktørene(admins og moderatorere er foreløpig kun instruktører i Gode Vibber).
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

doffy31

Quote from: Lars GV on July 09, 2012, 19:17:41 PM
Quote from: doffy31 on July 09, 2012, 19:02:05 PM

Hah, kun jeg som skjønte det i tråden. Kanskje jeg skal gi meg selv en ekstra stjerne...

Titlene får man etter antall innlegg bare. Ellers er det noen beskyttede titler sånn som Bootcampdeltaker(de som har tatt guttekurset), Sjarmskoledeltaker(de som har tatt jentekurset) også så klart egen tittel for instruktørene(admins og moderatorere er foreløpig kun instruktører i Gode Vibber).
ok tusen takk for hjelpen, er ikke så lett å vite alt som nybegynner :P