Vil si dette avhenger av din personlighet, hvis jeg får sleng kommentarer fra fremmede ute på byen pleier jeg som regel bare blåse det av med selv ironi. Rett og slett bare dra det lenger ut til det komiske og vise at jeg gir totalt faen i hva personen sier. Det fine med det er at det ikke er mulig for personen å fortsette å slenge dritt uten å se ut som en idiot for alle andre.
Eks hvis jeg hadde fått gammel og skallet kommentaren din hadde jeg sikkert slengt ut noe ala "jepp, har du ikke hørt at å være gammel og skallet er inn i år?" eller "takk! Jeg har planer om å kle meg ut som captain picard til halloween". Eller noe annet piss, finner det bare på der og da.
Men vet ikke om jeg hadde gjort det over facebook, sannsynligvis hadde jeg bare ignorert karen. Han er pissed fordi han ble dumpa og du holdt på med dama han ville ha. Er ikke vits å krangle med han, du har allerede vunnet. Ignorer det og drit i å svar. Spesielt hvis han ikke er en populær kar i din vennekrets, da er det helt akseptert å bare ignorere han.
Med det sagt vil jeg bare si at du trenger ikke bruke humor eller selv ironi, jeg gjør det fordi det er slik jeg er. Det viktige er at du ikke blir sint, furt eller reagerer på dritt slenging fra andre. Og ihvertfall ikke prøv å argumentere for at du ikke er det de sier eller sleng dritt tilbake, det viser bare at du ikke eier selvtillit.