Quote from: Lahoya on July 28, 2012, 02:04:21 AM
Jeg veit med meg selv at hvis jeg møter på jenter som jeg finner fysisk attraktive og vi blir venner, så øker sjansen på at jeg kan risikere å finne på seksuellt morro med dem når "forholdene" ligger til rette. Etter år med sjekking blir ikke akkurat spenningen mellom disse jentene mindre eller.
Ja, det er dette jeg mener. Dersom jenta er tilgjengelig og fysisk attraktiv, vil muligheten for noe mer ligge der dersom forholdene ligger til rette.
Jeg skal ikke snakke for alle jenter, men her føler jeg at jeg som jente er både uenig og enig. Mange guttevenner jeg har hatt har ikke vært attraktive i det hele tatt for meg, og gjerne jeg dermed underbevisst har lagt dem i kategorien "bare venner". Men etter hvert som vi blir kjent kan jeg endre mening, fordi deres personlighet og handlinger gjør at jeg blir tiltrukket av dem. Men dersom premisset for vårt vennskap har vært "kun venner" skal det MYE til før noe mer skjer.
Jeg ble kompis med en for et par år siden. Han var ikke spesielt attraktiv (for meg), selv om mange andre jenter syns det. Vi ble gode venner, og kanskje jeg likte ham bedre enn en venn. Men jeg klarte aldri å krysse den linja, og dermed svinnet vårt vennskap ut etter et par år.
Jeg jobber med et par gutter. Han ene er veldig attraktiv, men har dame. Han klarer jeg å snakke uproblematisk med. Han andre er singel, ikke særlig attraktiv, men har blitt det etterhvert som jeg har blitt kjent med ham, men jeg klarer ikke å prate med ham normalt. Kanskje er det fordi han gjør meg ukomfortabel eller kommer med hentydninger som gjør at jeg føler at jeg ikke kan "være meg selv".
Uansett:
min mening i alt dette her, er at det er ikke umulig for jenter og gutter å bare være venner, men det kan gjerne bli problematisk.
Mange jenter føler ikke at de kan "være seg selv" blant gutter, uansett hvor gode venner de er, fordi det vil alltid være en mulighet for noe mer når begge parter er single (ikke kjærlighet nødvendigvis, men casual roting på fest).. I tillegg kommer problematikken om hvorvidt den ene kommer til å like den andre.
Ble litt rotete, men bottom line: dersom både gutten og jenta er single, kan dette skape problemer som er vanskelig å inkludere i et vennskap. Gjerne dette er fordi vennskapet ikke er definert, som det automatisk blir når en av partene har kjæreste.