Quote from: Ananas on August 14, 2012, 08:31:44 AM
Quote from: dtn on August 13, 2012, 22:48:07 PM
Quote from: Ananas on August 13, 2012, 22:41:52 PM
Men at "menn må betale 100,- når kvinner slipper inn gratis" Ser ikke helt diskrimineringen.
Så i følge deg blir det altså:
Menn må betale 100 kroner, kvinner slipper inn gratis <-- Ikke diskriminering
Mørkhudede må betale 100 kroner, hvite slipper inn gratis <-- Diskriminering
Hvordan får du dette til å bli riktig?
Menn må betale 100 kroner, kvinner slipper inn gratis <-- Ikke diskriminering
Mørkhudede slipper ikke inn i det hele tatt pga. hudfarge, hvite slipper inn pga. hudfarge <-- Diskriminering
Fixed*
Fixed? Så du mener at mørkhudede må bli nektet adgang for at det skal kalles diskriminering, men hvis de bare må betale mer enn hvite, men allikevel slipper inn, så er det ikke diskriminering?
Som dagligvare sier, du kan jo bytte ut gruppen "menn" med "mørkhudede" og se om samme situasjon er like grei.
Stor logisk brist her Ananas
Men som sagt, jeg har personlig ikke noe imot at gutter betaler og jenter slipper gratis, det er helt greit for meg. Men at det er kjønnsdiskriminering, det er det jo ingen tvil om.
Quote from: Ananas on August 14, 2012, 08:31:44 AMDefinisjon på diskriminering ifølge SNL:
QuoteForskjellsbehandling, vanligvis i betydningen å behandle noen mindre gunstig enn andre. Ordet brukes oftest for å betegne en usaklig eller urimelig forskjellsbehandling av andre individer, etniske grupper, nasjonaliteter, religiøse samfunn osv., ut fra følelsesmessige eller tradisjonelle holdninger. Dette gjenspeiles i begreper som f.eks. rasediskriminering, kjønnsdiskriminering.
Hvordan skal dette sitatet hjelpe deg Ananas? Definisjonen passer jo perfekt til det vi diskuterer.
--
Et siste moment her.
Diskriminering defineres ikke utifra hvorvidt du synes det er greit eller ikke.
Det defineres utifra om grupper blir forskjellsbehandlet.
Det du egentlig sier er at kjønnsdiskriminering på utesteder er greit, og som jeg har skrevet har jeg heller ikke noe imot det selv. Men hvis du fortsatt står på at dette ikke er kjønnsdiskriminering må du komme med litt mer solide argumenter