Survival of the fittest

Started by tore, August 14, 2012, 00:50:19 AM

Previous topic - Next topic

dagligvare

Quote from: VB on August 27, 2012, 16:25:12 PM
Quote from: dagligvare on August 27, 2012, 15:34:51 PM
Quote from: VB on August 27, 2012, 15:25:12 PM
Hvis du ligger på gjennomsnittet kan du med trening, grooming og klesstil dra deg langt opp.

Med andre ord sier du at utseendet betyr mye.

Ja men ikke ditt medfødte utseende. Det er det jeg fikk inntrykk av at folk sa her, at hvis du ikke ser like bra ut som Brad Pitt eller David Beckham fra naturens side så har du ikke sjanse på de mest sexy damene.

Ditt medfødte utseende betyr mye. Men man kan som du sier kompensere for en hel del med de tingene du nevner. Men jeg kan aldri kompensere meg til å bli Brad Pitt. Sånn er det bare.

Dev

Quote from: dagligvare on August 27, 2012, 16:45:40 PM
Hvis du ligger på gjennomsnittet kan du med trening, grooming og klesstil dra deg langt opp.

Ja men ikke ditt medfødte utseende. Det er det jeg fikk inntrykk av at folk sa her, at hvis du ikke ser like bra ut som Brad Pitt eller David Beckham fra naturens side så har du ikke sjanse på de mest sexy damene.

Ditt medfødte utseende betyr mye. Men man kan som du sier kompensere for en hel del med de tingene du nevner. Men jeg kan aldri kompensere meg til å bli Brad Pitt. Sånn er det bare.
Nei, ikke med den instillingen :) Tror nok han hadde forsvunnet i mengden han og om han ikke var kjendis.

dtn

Nei, men det trenger du ikke heller for å få de beste damene.

Jeg tror at utseende ikke har på langt nær så mye å si som det noen andre her tydeligvis tror. Dårlig utseende gir et betraktelig dårligere utgangspunkt, men det utelukker ikke at man kan få akkurat de damene man har lyst på.

Toshi

Betyr mye for hva? Oppmerksomhet? Tror du det er kult å være Brad Pitt? Jeg tror han føler seg som alle andre, og det er sikkert litt trist at han ikke kan snakke til folk flest uten at de blir helt mongiser.

Prøv å ikke klipp deg på 5 måneder, kle deg akkurat som du føler for og gjør akkurat som du vil. Folk vil se en annen "deg" som ikke er en refleksjon av samfunnets idéer og forventninger, men en refleksjon av ditt indre. Da vil du merke at noen jenter ser veldig etter deg og "liker deg" med en gang, mens andre er ikke interessert i det hele tatt. Grunnen til at jeg sier det er at jeg ikke har noen tro på at jenter noen stor grad er direkte tiltrukket til utseende, sånn som vi gutta. Jeg tror de blir mer tiltrukket av personen bak: uttrykket i holdningen, intelligensen i stilen, styrken i karakteren, sjarmen i smil og øyne osv.

Jeg tror det medfødte utseende som man ikke kan gjøre noe med ikke teller mer enn litt på førsteinntrykket. Og dessuten, begrensende tanker rundt eget medfødt utseende er totalt meningsløst i mine øyne. Mao. utseende=ingen unnskyldning. Så jeg skjønner egentlig ikke poenget med diskusjonen.

VB

Quote from: Kaizer on August 27, 2012, 18:00:36 PM
Det der er nok bare slik det fungerer inne i hodet ditt, ta deg en spasertur rundt i byen på en solskinnsdag og se på parene som er ute å går. Da vil du se flere mindre pene personer som har utrolig attraktive kjærester (det fungerer begge veier).

På dette punktet er jeg uenig. Det er sant at det er mange kjærestepar som er i forskjellige "ligaer" utseendemessig, bortsett fra at tiltrekningen ikke skjer på helt samme måte. Slike par har ofte kjent hverandre en liten stund og hjernen har den fantastiske evnen til å farge utseendet, spesielt over tid. Hvem her har ikke lagt merke til at folk i klassen din ble penere etter å ha gått med dem i ett år?

På byen derimot er jeg usikker på om fargingen av utseendet skjer så pass fort. En 30-minutterssnakk med en jente på byen, kan det være nok?

Var ikke klar over at vi kun snakket om byen her? Uansett, dette kommer jo helt an på. Jeg mener personlig at hvis du har en del andre ting på plass og du gjør det beste ut av det du har så kan du fint dra veldig pene og edru damer på byen like godt som en kar som ble født med bra utseende.

Men det krever at man tørr og at man føler at man selv er god nok for henne. Hvis man som gutt føler at man ikke er god nok så er det veldig stor sjanse for at jenta vil plukke opp dine følelser og føle det samme.

Quote from: Toshi on August 27, 2012, 18:04:50 PMOg dessuten, begrensende tanker rundt eget medfødt utseende er totalt meningsløst i mine øyne. Mao. utseende=ingen unnskyldning. Så jeg skjønner egentlig ikke poenget med diskusjonen.

Veldig enig med deg der.

George

Den klassiske: Utseende betyr ingenting, men klesstil, grooming og trening er veldig viktig. Dette er jo nettopp å si at ytre faktorer er avgjørende. En pen fyr som kler seg bra vil da være mye mer interessant for dama. Virker som alle tror at det å kle seg bra er noe mirakuløst. Er du ute på byen på et ok utested er det nesten ingen som kler seg dårlig, de aller aller fleste er bra kledd. Ellers lurer jeg på hva slags steder dere går? Hva er grooming? pusse tenna? Hva visst man har lite hår på hodet hva groomer man da? Trening... Visst kroppen er så viktig må jo ansiktet være det og, faktisk mye viktigere i en normal situasjon med mindre man sprader rundt å stranda. Ja man kan kommer over sitt nivå, men du skal ha noen grunnleggene faktorer angående utseende på plass også som man for å være i toppen. Har veldig variert omgangskrets vært i miljøet i 4 år. Kjenner gutter som drar damer utelukkende på at de er 2 m høye og ser bra ut. De kan gå utenfor utestedet etter stengetid og be damer på nasch og treffer blink på 2-3 forsøk. Hva slags game er dette? De spør om noe så enkelt og det funker. Den normale fyren i gata hadde aldri klart dette uansett klesstil. Kjenner en som er kjent kun for å ha en svær en i buksa drar drøssevis med damer bare pga det. Damer er mye mer opptatt av fysiske faktorer enn hva miljøet gir inntrykk av. Ja når det gjelder forhold er de mer opptatt av person enn vi gutta, men dette er bare en trøst dersom du vil vente til du er 30+ for å få ei dame som har ligget rundt, men som ingen av topp-gutta vil ha.

Folk nevner stadig Triana og Tone damli på at man kan få damer utenfor sin egen liga. Aksel Hennie er antakeligvis Norges mest kjente skuespiller, typen til Triana er kjent dj begge disse har mye høyere sosial-status enn damene sine og har derfor fått de. Mange av de parene du ser på gaten gjelder også dette for. Har masse bekjentskaper og vet selv om slike forhold. Det som gjerne er gjeldene er at han er lege eller noe annet fancy som gjør at han tjener mye bedre enn henne. Vet ikke om ei top notch dame utseendemessig som selv tjener gode penger som har en mann som tjener dårligere enn henne og ihvertfall ingen par der han både tjener mindre og ser dårligere ut enn henne. Ja med bra game kan du trekke damer noe over ditt nivå, men er du 170 og ser normal ut eller 180 og ser mindre bra ut så får du ikke disse damene med mindre du har noen annet ekstremt iform av status og penger. Er ganske mange gutter og som ser bra ut og de fleste av de har game naturlig da de har fått my bra feedback hele veien i livet. De kler seg ofte også bra. Siden det faktisk er en del av disse og alle damene vil ha alfaene det er jo det all teori sier. Det er jo derfor dere driver med selvutvikling mener jeg, så blir det slik at man bare plukker restene til disse. Ja jeg mener fullt og helt man kan bli god uansett med mindre man ser ut som en dass, men du vil aldri nå toppnivået med mindre du ser bra ut naturlig, er jo en grunn til at de med best utseende som er på BC hos de andre aktørene bli instruktører. Vil tippe gjennomsnitts-personen som driver med dette ikke ser ut som en Calvin Klein modell og da er det merkverdig at de som ser bra ut og i tillegg legger ned en innsats drar damer som fy. Det stemmer også med min sosiale omgangskrets at de som ser best ut trekker mest. Har en kompis vanlig fyr, vanlig høyde og godt over snittet bra kropp. Han har bra game og gjør mye rett. En annen kompis 2m høy, ser bra ut dårlig game stille type. Han på 2m trekker damer og bra damer uansett, han trenger bare sette beina utenfor døra. Han andre gjør det ok han og, men mye dårligere. Jeg kan såpass mye selv og har vært ute 2-3 dager i uka de siste 3-4 årene og har brukt mye tid på å observere og lære. Både randoms på byen, men særlig kretser jeg henger i.   

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

QueenB

snakker vi egentlig om å få seg et ONS eller forhold, når vi snakker om utseende vs. personlighet (i denne tråden)?

men uansett: -ser vi ikke alle etter begge deler, selv på ONS, iallefall bittelitt?
-utseende: hva du er født med teller litt så klart, spes hvis du er ekstremt stygg/pen som VB sier. men for de aller fleste, så er det groomingen som gjør deg det samfunnet kaller "pen" eller "stygg". Så har folk forskjellig smak ift stil og subkulturer, eks soss, sporty, hipster osv. Alle disse er fortsatt innenfor normalen . Så har du de få som gir faen i alle samfunnets regler for hva som er pent og stygt, og bare liker de de liker.

men en annen ting: det er mye snakk om at gutter bryr seg mest om utseendet, og jenter om helheten (personlighet, stil, oppførsel, status etc). gutta vil bare ha de peneste jentene. Men noen gang tenkt på at "de peneste jentene" ikke er de gentisk peneste de heller, men jenter som spiller "pen jente"-rollen ved å bruke mye tid/penger på klær, sminke, hår, div.behandlinger, noen ganger t.o.m operasjoner, henge med andre "pene jenter" for å "selge" seg selv som "pen"? jeg vet om mange slike jenter- det var disse som var penest i ungdomstiden, disse som spiller i musikkvideoer, melder seg på Frøken Norge osv. Jeg tror det er hardt arbeid å skulle være "pen jente". Mange "gjennomsnittsjenter" kunne også ha vært blant de "peneste", hvis de hadde giddet.  Og alt jeg har skrevet, gjeler for gutter også. Og jo, jenter bryr seg også om utseendet- både det genetiske og stil. Noen mer enn andre.

Så spørs det hva slags smak man har også da, som autowin sier. Derfor synes jeg det er rart at man snakker om de 5% peneste, 20% av gutta puler 80% av damene osv. Hvor henter folk disse tallene fra?!? Woot? hvordan måler man skjønnheten til de 5% peneste, f.eks.?

folk er dynamiske, og disse faktorene vi snakker om i denne er ikke statiske, men litt mer flytende enn man kan få inntrykk av ut fra ren sjekketeori.

I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Claw

Quote from: Autowin on August 27, 2012, 20:05:48 PM
Jeg har en god nyhet til deg, George: Det du skriver her er helt feil! :)

Stanley

.

Claw

Stanley

.

Dev

Quote from: George on August 27, 2012, 19:53:03 PM
En annen kompis 2m høy, ser bra ut dårlig game stille type. Han på 2m trekker damer og bra damer uansett, han trenger bare sette beina utenfor døra.

Er det du som mener at han har dårlig game, eller er det jentene han drar som har fortalt deg det? :)

SpantaX

"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Stanley

.