snakker vi egentlig om å få seg et ONS eller forhold, når vi snakker om utseende vs. personlighet (i denne tråden)?
men uansett: -ser vi ikke alle etter begge deler, selv på ONS, iallefall bittelitt?
-utseende: hva du er født med teller litt så klart, spes hvis du er ekstremt stygg/pen som VB sier. men for de aller fleste, så er det groomingen som gjør deg det samfunnet kaller "pen" eller "stygg". Så har folk forskjellig smak ift stil og subkulturer, eks soss, sporty, hipster osv. Alle disse er fortsatt innenfor normalen . Så har du de få som gir faen i alle samfunnets regler for hva som er pent og stygt, og bare liker de de liker.
men en annen ting: det er mye snakk om at gutter bryr seg mest om utseendet, og jenter om helheten (personlighet, stil, oppførsel, status etc). gutta vil bare ha de peneste jentene. Men noen gang tenkt på at "de peneste jentene" ikke er de gentisk peneste de heller, men jenter som spiller "pen jente"-rollen ved å bruke mye tid/penger på klær, sminke, hår, div.behandlinger, noen ganger t.o.m operasjoner, henge med andre "pene jenter" for å "selge" seg selv som "pen"? jeg vet om mange slike jenter- det var disse som var penest i ungdomstiden, disse som spiller i musikkvideoer, melder seg på Frøken Norge osv. Jeg tror det er hardt arbeid å skulle være "pen jente". Mange "gjennomsnittsjenter" kunne også ha vært blant de "peneste", hvis de hadde giddet. Og alt jeg har skrevet, gjeler for gutter også. Og jo, jenter bryr seg også om utseendet- både det genetiske og stil. Noen mer enn andre.
Så spørs det hva slags smak man har også da, som autowin sier. Derfor synes jeg det er rart at man snakker om de 5% peneste, 20% av gutta puler 80% av damene osv. Hvor henter folk disse tallene fra?!? Woot? hvordan måler man skjønnheten til de 5% peneste, f.eks.?
folk er dynamiske, og disse faktorene vi snakker om i denne er ikke statiske, men litt mer flytende enn man kan få inntrykk av ut fra ren sjekketeori.