Quote from: dagligvare on August 28, 2012, 12:17:24 PM
Quote from: Toshi on August 27, 2012, 18:04:50 PM
Jeg tror det medfødte utseende som man ikke kan gjøre noe med ikke teller mer enn litt på førsteinntrykket. Og dessuten, begrensende tanker rundt eget medfødt utseende er totalt meningsløst i mine øyne. Mao. utseende=ingen unnskyldning. Så jeg skjønner egentlig ikke poenget med diskusjonen.
Hvem er sagt at eget utseende skal brukes som unnskyldning?
Les hva folk skriver. Faktum er at utseende, medfødt eller ikke, spiller en stor rolle. Noe annet er bare New Age-elsk deg selv-pjatt. Som sikkert er fint for mange.
Man kan justere en stor del av sitt utseende til det bedre, og alle vil ha godt av å være sitt kjekkeste selv - dvs. veltrent, velkledd og grooma.
Likevel - hvis jeg var 100 % av så bra jeg kunne se ut, så ville fremdeles Brad Pitt sett bedre ut. For han har høyere potensiale i utgangspunktet. Uten at dette bør brukes som en unnskyldning av noen.
Er man ikke født med noe så må man jobbe hardere. For en som veldig kjekk så vil det være lettere å dra damer. Slik er det. Det betyr at om man ikke er like kjekk selv så må man kompensere med noe annet.
Game > utseende.
Game < utseende + game.
Enig i at utseende teller til en viss grad på et generelt grunnlag for hvor stor andel av jenter man i utgangspunktet har "sjans" på. Det er ikke dermed sagt at de jentene man selv syns er pene vil være de som er utenfor denne andelen. Det kan være grunner til at akkurat de jentene man selv liker er de man faktisk har størst sjans på. På samme måte som at det antakelig er forskjellige jenter som ville falt for en typisk biker, kontra en typisk kunstner.
Fra et personlig perspektiv så mener jeg det betyr lite, de aller fleste har mye mer å vinne på å bli bedre på andre ting enn utseende utover det de umiddelbart kan fikse på.
Trenger ikke se så veldig bra ut får å få seg mye ihvertfall.
http://pub.nettavisen.no/nettavisen/side2/tvguide/article789588.eceHva skal det "faktum" at utseende betyr noe brukes til? Vil dere drømme om å ha så bra utseende at dere kan sitte stille på et utested og bli sjekka opp av den peneste dama?
Hva mener du med å kompensere? Jeg kan være enig at man kanskje må treffe en litt større mengde jenter, og være litt mer sosial. Men jeg ser ikke helt problemet her.