Survival of the fittest

Started by tore, August 14, 2012, 00:50:19 AM

Previous topic - Next topic

--WTF?--

Quote from: Autowin on August 28, 2012, 18:06:54 PM
Så dere mener virkelig at forskning, statistikk, tall, blablabla, kan måles i hva jenter tiltrekkes av?

Ikke direkte, men innenfor vitenskapelig forskning har man visse standarder og etiske regler å forholde seg til, som i det minste kan eliminere en del feilkilder og utbredte misforståelser.

Se bl.a. dette innlegget på 0330: http://www.0330.no/2012/08/nyheter-fra-forskningsfronten.html

Under "diskusjon" blir rammebetingelsene for forsøket gjennomgått, og innvendinger og potensielle feilkilder identifisert. Så gjøres  konklusjonen på grunnlag av dette.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

--WTF?--

Quote from: Kaizer on August 28, 2012, 18:33:50 PM
Teoriene til PUAs i miljøet kan oppsummeres slik: Det som erfaringsmessig er en god fremgangsmåte for å sjekke opp damer. Og siden folk flest ikke aner hva de driver med, eller hva som fører til hva(dette gjelder ikke bare PU), kommer det ofte mange tulleteorier. Disse er gjerne pseudovitenskapelige, dvs. at de ikke kan utprøves(motbevises).

Aaron Sleazy går inn på dette i "Debunking the secuction community": http://www.aaronsleazy.com/cms/aaron-sleazy-debunking-seduction-community
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

George

VB: Har aldri klaget på dette, men iforhold til trådens tema om at 20% av guttene får 80% av jentene så er utseende en viktig del. Vet dette bedre enn de fleste da jeg er på topp og bunn på samme tid. Jeg har det mange jenter anser som et pent ansikt. Tilfeldig jenter kan si at jeg var veldig pen og slikt ut av ingenting på utesteder. Sitter jeg på et utested kommer det alltid pene jenter å spør om de kan sette seg etter de har fått noen drinker. Når jeg står derimot ser de fort jeg er litt under 170 høy og mitt mojo er borte. Nei som sikkert. Dette skjer så å si alltid så har ingenting med state og alt mulig viss vass å gjøre. Har sittet på utesteder før og vinket bort topp damer som har sett på meg og klinet med de uten et ord. Når jeg står er jeg nærmest usynlig iforhold. Jeg vet at utseende og da ikke bare penhet, men også høyde teller veldig mye, men ser ikke på det som noen unnskyldning, men mer et faktum man må akseptere når man sjekker. Hadde jeg hatt det samme draget når jeg sto som når jeg satt hadde jeg gjort rent bord det skjønner jeg selv, når jeg står så er det ikke noen håpløs situasjon, men det skyldes vel også at jeg har et game som er ganske så ok uten at jeg er noen verdensmester. Tingen er at de som starter med dette og ser bra ut og er høye trenger egentlig bare si hei til damer så går ting av seg selv. De som er lave og/eller ser dårlige ut har en jevlig stor jobb foran seg. Er derfor jeg etterlyser en Style da jeg aldri har sett det noensinne. En lav mindre pen mann som gjør reint bord. Har aldri sett en slik mann og kjenner noen slike selv som har lagt ned en stor innsats, men de drar ikke fine damer på konsekvent basis, de drar damer som er midt på treet. Dette tullet med at en 5'er for meg er en ti'er for en annen er tull. Ekte skjønnhet er universal, da snakker man om en spesiell type jente evt en fetish for snowboard jenter eller noe slikt som trekker ei mye opp.

De beste jeg kjenner er enten høye(190+) og ser normale ut  da snakker jeg om god klesstil og slikt og, ellers ser de veldig bra ut(pene menn eller hunks) på 175+. Eller super hunks (190+) og ser veldig bra ut. Jeg er enig i at game betyr mer enn utseende, men ser man veldig bra ut skal det veldig lite game til før du blir bedre enn 90% av de som driver PU. Det handler kun om ikke å gjøre alt feil. Folk har forskjellig agenda med det her, men jeg gikk inn for å trekke de aller beste damene konsekvent og da har jeg erkjent og flere med meg inkludert folk med 5+ års erfaring at dette nivået er det ikke alle som kan nå uansett hvor gode de blir. Vil tørre å si maks 10% av gutter har potensial til å idet hele tatt nå dette nivået konsekvent. Å bli god i PU handler om selvinnsikt også og jeg må jo være ærlig med meg selv, hvor mange damer vil være med menn som er lavere enn de selv? Ja det finnes noen har vært skjedd flere ganger og selvom det ikke er noe mål for meg i seg selv å trekke de høyeste damene er det slik at markedet blir mindre når 90% av jenter på 170 +(særlig på byen når de har høye hæler) er nærmest umulig å få med mindre jeg sitter.

Det med at han kompisen min tørr å prate med damer..... Visst folk her er på det nivået at det å si hei er en kjempeutfordring og det er en personlig seier bare å klare det vil jeg si nyt det:), morro å være fersk og litt naiv, men når du begynner å nå platå etter platå vil du alltid ha mer og får meg er målet som sagt å tiltrekke meg de alle fineste jentene, men også alle de andre på konsekvent basis og det er grusomt vanskelig! Hvorfor er det vanskelig? Hadde utseende vært uten betydning hadde de ikke vært noe vanskeligere. Grunnen er at de vet selv at de har alt og kan få hvem som helst derfor er kravene deres høye også. Ja man kan kle seg godt og passform og slikt har mye å si, men vil si de fleste gutter på de fleste utesteder har dette ganske på plass. Gå ned karl johan på en vanlig dag er mange gutter som kler seg bra, er ikke slik at man er den eneste som gjør det. Har til og med fått komplimenter fra damer at jeg har fine ører og fin nese, hvilken gutt legger merke til sånt på damer? Damer titter nok og er mer opptatt av utseende enn de fleste vil innrømme.   

Egil GV

Quote from: George on August 28, 2012, 18:44:49 PM
VB: Har aldri klaget på dette, men iforhold til trådens tema om at 20% av guttene får 80% av jentene så er utseende en viktig del. Vet dette bedre enn de fleste da jeg er på topp og bunn på samme tid. Jeg har det mange jenter anser som et pent ansikt. Tilfeldig jenter kan si at jeg var veldig pen og slikt ut av ingenting på utesteder. Sitter jeg på et utested kommer det alltid pene jenter å spør om de kan sette seg etter de har fått noen drinker. Når jeg står derimot ser de fort jeg er litt under 170 høy og mitt mojo er borte. Nei som sikkert. Dette skjer så å si alltid så har ingenting med state og alt mulig viss vass å gjøre. Har sittet på utesteder før og vinket bort topp damer som har sett på meg og klinet med de uten et ord. Når jeg står er jeg nærmest usynlig iforhold. Jeg vet at utseende og da ikke bare penhet, men også høyde teller veldig mye, men ser ikke på det som noen unnskyldning, men mer et faktum man må akseptere når man sjekker. Hadde jeg hatt det samme draget når jeg sto som når jeg satt hadde jeg gjort rent bord det skjønner jeg selv, når jeg står så er det ikke noen håpløs situasjon, men det skyldes vel også at jeg har et game som er ganske så ok uten at jeg er noen verdensmester. Tingen er at de som starter med dette og ser bra ut og er høye trenger egentlig bare si hei til damer så går ting av seg selv. De som er lave og/eller ser dårlige ut har en jevlig stor jobb foran seg. Er derfor jeg etterlyser en Style da jeg aldri har sett det noensinne. En lav mindre pen mann som gjør reint bord. Har aldri sett en slik mann og kjenner noen slike selv som har lagt ned en stor innsats, men de drar ikke fine damer på konsekvent basis, de drar damer som er midt på treet. Dette tullet med at en 5'er for meg er en ti'er for en annen er tull. Ekte skjønnhet er universal, da snakker man om en spesiell type jente evt en fetish for snowboard jenter eller noe slikt som trekker ei mye opp.

De beste jeg kjenner er enten høye(190+) og ser normale ut  da snakker jeg om god klesstil og slikt og, ellers ser de veldig bra ut(pene menn eller hunks) på 175+. Eller super hunks (190+) og ser veldig bra ut. Jeg er enig i at game betyr mer enn utseende, men ser man veldig bra ut skal det veldig lite game til før du blir bedre enn 90% av de som driver PU. Det handler kun om ikke å gjøre alt feil. Folk har forskjellig agenda med det her, men jeg gikk inn for å trekke de aller beste damene konsekvent og da har jeg erkjent og flere med meg inkludert folk med 5+ års erfaring at dette nivået er det ikke alle som kan nå uansett hvor gode de blir. Vil tørre å si maks 10% av gutter har potensial til å idet hele tatt nå dette nivået konsekvent. Å bli god i PU handler om selvinnsikt også og jeg må jo være ærlig med meg selv, hvor mange damer vil være med menn som er lavere enn de selv? Ja det finnes noen har vært skjedd flere ganger og selvom det ikke er noe mål for meg i seg selv å trekke de høyeste damene er det slik at markedet blir mindre når 90% av jenter på 170 +(særlig på byen når de har høye hæler) er nærmest umulig å få med mindre jeg sitter.

Det med at han kompisen min tørr å prate med damer..... Visst folk her er på det nivået at det å si hei er en kjempeutfordring og det er en personlig seier bare å klare det vil jeg si nyt det:), morro å være fersk og litt naiv, men når du begynner å nå platå etter platå vil du alltid ha mer og får meg er målet som sagt å tiltrekke meg de alle fineste jentene, men også alle de andre på konsekvent basis og det er grusomt vanskelig! Hvorfor er det vanskelig? Hadde utseende vært uten betydning hadde de ikke vært noe vanskeligere. Grunnen er at de vet selv at de har alt og kan få hvem som helst derfor er kravene deres høye også. Ja man kan kle seg godt og passform og slikt har mye å si, men vil si de fleste gutter på de fleste utesteder har dette ganske på plass. Gå ned karl johan på en vanlig dag er mange gutter som kler seg bra, er ikke slik at man er den eneste som gjør det. Har til og med fått komplimenter fra damer at jeg har fine ører og fin nese, hvilken gutt legger merke til sånt på damer? Damer titter nok og er mer opptatt av utseende enn de fleste vil innrømme.

For å få det på det rene så mener du:

1. Høyde og utsseende har mye å si. Jenter bryr seg like mye som gutter om dette og det har nesten alt å si da det kommer til å sjekke opp de som du karakteriserer som de "peneste" aller mest "spesielle" jentene. Altså en som alle gutter ville si var en "10er"?
2. Det finnes et spesielt "nivå" man må ha inne for å dra de peneste jentene konsekvent og Dette nivået kan man ikke nå hvis man er 170 høy?

Gjør en ting du er redd for hver dag!

George

Nja ikke helt. Utseende betyr mer for gutter enn for jenter uten tvil. Gutter er så å si kun opptatt av dette, mens jenter er opptatt av guttens sosiale verdi. Allikevel teller utseende/høyde også mye, mye mer enn hva miljøet vil ha det til. Det finnes mange gutter med bra game, både folk i miljøet og naturals, de aller beste damene kan velge og vrake og går for topp guttene de og. Da er utseende viktig da det er en del av hele kaka. Et bra utseende er sosial verdi da alle jenter vil ha en gutt andre jenter vil ha. En mann som snur hoder er derfor noe jenter vil ha da det også øker deres verdi. Alle jenter vil ha oppmerksomhet en hunk som leier på de gir de den oppmerksomheten fra andre damer.

Ja jeg vil si dersom man er ganske lav noe jeg er selv eller ikke ser spes bra ut så er ting jævlig mye vanskeligere. Ikke umulig, men mye mye vanskeligere. Du må ha andre ekstremferdigheter. Ekstrem sosial verdi, er jo dette Hennie og slikt har som skuespiller. Er du prototypen på en kjekka, høy og pen og ikke kler deg som en dass, må du bare klare å holde en samtale for å være med å konkurrere om de aller aller beste damene. Jeg lykkes egentlig ganske bra, men fordi jeg selv opplever to helt forskjellige verdener avhengig av om jeg sitter eller står mener jeg at jeg har belegg for å si dette da det er en å samme person med likt kroppsspråk, nei jeg har ikke ræva holdning og kroppsspråk når jeg står heller bedre da det er noe jeg har jobbet masse med. Hvordan kan det ellers være så enorme forskjeller fra jeg sitter til jeg står visst damer bryr seg lite om utseende?

bareAre

Jeg sliter nok også med denne tanken (om den er korrekt eller ikke), da jeg er rett under 170. Det er jo under gjennomsnittet på norske menn og det føles helt klart som en stor utfordring. Før min "GV-tid", så klinte jeg med ei dame som jeg hadde veldig god kjemi med og vi hang mye sammen.. På en kjempefin kveld vi klinte sa hun rett ut "...skulle ønske du var høyere!". Det ble egentlig aldri noe mer ut av det etter det og hun fant etter hvert en fyr som jeg vurderer som ganske lik meg selv, som var høyere.  Og etter det har jeg sett jenter som ser "stjerner" når en høy fyr kommer inn, før han har sagt et ord, selv om han har vært såpass full at øynene omtrent rullet. Det er ganske vanlig og jeg ser ikke hvordan man kan vinne en slik konkurranse.

Jeg tror at de som har mest å vinne på GV-metoden (eller andre metoder), er de gjennomsnittlige: Dvs, vanlig høyde for menn, ikke for tykke. Hvor tynn man er tror jeg ikke spiller noen rolle. Det er jo uansett faktorer man ofte kan gjøre noe med. Ansikt, klær betyr nok mye også, men da kun når det andre er på plass.

Jeg vet det er de jentene som også blåser i høyde: De fleste kjærestene mine vært høyere enn meg, og noen på samme høyde. Har alltid tenkt at jentene som er lavere enn meg er perfekte, pga differansen, men de virker jo å ønske veldig høy fyr også og det er nesten enklere for meg å sjekke opp ei som er høyere enn meg.

Konklusjonen er vel at det bare er å leve med at man har et ganske stort hinder å komme over, hvis man mangler høyden. Så kan man vinne seg inn igjen ved å ha perfekt humor, perfekt game, timing m.m., men hvor mye kan/skal man egentlig endre seg og er det mulig? Igjen vil jo forskjellige jenter ha forskjellig humor, andre preferanser osv, slik at det skal mye til for å "ta igjen" den verdien en normalt høy/litt høyere mann vil ha. Jeg blir svett ved tanken. Ingen grunn til å gi opp, for man vil jo kunne ha flaks treffe på den jenta som faktisk setter så stor pris på akkurat dine andre kvaliteter, men føles som et maratonløp.

Andreas GV

ALLE har en eller annen "grunn" til at de ikke skal kunne dra damer. Mine grunner har vært at jeg var for tynn, for stygg, for snill, for dårlig i senga, for sosialt tilbakestående, for rar, for sær.

Når man har komplekser for noe har man dessuten en tendens til å se etter bevis for at det er sånn, til og med å "se bevis" der det ikke foreligger.

Fordi jeg hadde komplekser for at jeg var tynn ble jeg helt knust når ei jente sa "Shit, du har smale hofter" når vi skulle ha sex. Det faktum at hun ville ha sex med meg tenkte jeg ikke på, alt jeg tenkte på var at hun var skuffet over at jeg ikke hadde mer muskler.

I ettertid har jeg innsett at hun mest sannsynlig ikke sa det fordi hun mente det var negativt, men heller som at "shit så smale hofter du har, hvordan får du til det? Jeg klarer ikke å gå ned uansett hvor mye jeg forsøker å slanke meg", eller noe i den duren.

Kom til å tenke på den historien når jeg leste bareAre sin historie: At jenta sa "Skulle ønske du var høyere" trenger ikke nødvendigvis å bety at hun syntes det var skikkelig negativt at han var lav. Det kan hende at hun tenkte at han uansett var så selvsikker at han ikke hadde komplekser på det, og at hun bare skulle ønske det der og da slik at det var lettere å kysse f.eks?

Det ALLER beste man kan gjøre med komplekser er å snu de 180 grader mentalt (hvis man får det til) til at de er en FORDEL. For eksempel bestemte jeg meg for å "finne bevis" for at jenter egentlig likte tynne gutter. Jeg leter også (underbevisst) etter bevis for at jenter liker sære gutter, og at spesielt pene jenter faktisk aktivt går etter "stygge kjekkaser". Det er kanskje lettere sagt en gjort, men hvis man får det til så er det veldig kraftig.

Andreas GV

BTW: Fra et bodybuilderforum:

QuoteHow the fuk do tall skinny guys pulls so many hot chick?! (srs)
I see this **** all the time. I experienced it in high school. Tall skinny dudes pull hot chicks and I just don't get it why. I was at the mall today and saw like 3 dudes that looked like they on that phaggy time and couldn't weigh more than 155lbs at like 6'2". One I wasn't sure if it was his sister or girlfriend but the others I was like oh my gosh comeeeee on.

og en annen tråd:

QuoteAnother rant about girls loving skinny guys with their "sexy" six pack
Don't you just hate it when girls say "Wow, hot bod!" to a skinny guy with a 6 pack, not because he trained them, but because he is extremely skinny?

I live in an apartment with 2 other guys and most of the time we are half naked, so one of them is extrmely skinny. Seeing that my tummy is flat with huge yet defined arms, he said "I bet you can't even do 10 knuckle push ups and 10 sit ups" I wand push ups are just to hit the chest muscles, manage to do 10 knuckle push ups doesn't mean you're great. Also I'm bulking, so I don't really care about my abs yet, I'm hitting my major muscles first so I'll look big then I'll cut so I'll be able to see my abs."

After saying that, he went on saying "Your biceps are monsterous...and you don't even have abs...it's all fat...See you're not accepting my challenge."

Since I'm a humble person, I don't see there's a point in challenging a weak looking skinny person on doing only 10 sit ups and 10 push ups. So I was like "Whatever, I'm going to be bigger that you, that's what counts." I bet he neither know what the terms "bulking", "cut" mean nor know what are the major muscles that will make you look big.

Yeah 10 sit ups? Everyone can do 100 sits ups without proper form and people like him always do it the wrong way without basic knowledge about the kinesiology of the sit ups. It really ticks me when extremely skinny people telling people by pulling their shirts up to look at their flat yet visible 6 pack. I have arms double maybe triple their arm size but I don't have a 6 pack but they are slightly visible when I flex my abs, but I really don't care about my abs (yet) because I know that I'll look great with the other muscles buldging out when I'm finish bulking and cutting.

Look at this guy: http://www.friendster.com/user.php?uid=4328141

Noticed that all the girls are saying "Wow, hot bod bla bla bla" in his testimonial? Seriously I think those girls are blind or have cataract or something...I mean, come on, that guy doesn't even have a decent chest.

I have a page on that site and there was once I put a (yeah just one pic) of me flexing and a girl PMed me saying "You think your body is nice? You're making me puke! Pls remove it." She said that because I don't have a 6 pack but I have a better looking chest, shoulders and arms than that guy. However I removed it.

It saddens me to see people who doesn't know to appreciate the art of bodybuilding and the hard work we put into it as a sport. What they see is only the outside and not behind the scenes of it.

Share any experiences of yourselves being in this kind of situation.

bareAre

Quote from: Andreas GV on August 29, 2012, 03:38:02 AM
Det ALLER beste man kan gjøre med komplekser er å snu de 180 grader mentalt (hvis man får det til) til at de er en FORDEL. For eksempel bestemte jeg meg for å "finne bevis" for at jenter egentlig likte tynne gutter. Jeg leter også (underbevisst) etter bevis for at jenter liker sære gutter, og at spesielt pene jenter faktisk aktivt går etter "stygge kjekkaser". Det er kanskje lettere sagt en gjort, men hvis man får det til så er det veldig kraftig.

Joda, det man vil tro, det tror man fort på. Går man til healer og blir frisk, så var det den healeren sin gjorde det (finnes en del eksempler der). Men jeg mener at ett sted på veien må den objektive sannheten være (uten at jeg nødvendigvis sitter på den fasiten). Mine "bevis" er gjennom observerasjon på byen/vors på hvilke gutter (både fulle som bare det og edrue) som gir denne "stjerne-effekten" på jenter, sekunder etter de dukker opp. Det syns jeg er vanskelig å ignorere, siden jeg har sett det så ofte. Hvis det kun var en ting som jeg hadde sett et par eller fem-seks ganger, så hadde jeg lett kunne akseptert "tilfeldigheter" og at jeg søkte etter slike forklaringer for å bekrefte mine teorier. Men jeg syntes det blir for enkelt i dette tilfellet å kun skylde på at det skulle være en innbillning. De fleste jenter jeg har hørt beskrive "drømmemannen" har nevnt høyde som en viktig egenskap (og gjennom Sukker/MP hvor jeg har testet ut dette ved å justere høyden, noe som gav vidt forskjellig resultat i antall meldinger). At gutten skal være muskuløs eller tynn tror jeg kommer langt ned på hva de reelt bryr seg om.

Jeg tror det finnes noen for alle der ute, så det er viktig å tenke positivt. Men realisten i meg sier at det faktisk ER en norm for hva som gir mye pluss og minus i boka, formet av samfunnets utvikling. Jeg skal ikke la det stoppe meg i å ta kontakt med alle jenter jeg ønsker, for jeg vet jo aldri på forhånd hvem som bryr seg om dette.

Skal prøve gå ut og tenke på det som stor fordel at jenter slipper stå på skoa mine neste gang jeg er ute da! :) Jeg ser at det gull hvis jeg hadde virkelig klart å snu høyden til en fordel fremfor ulempe, men den sitter litt langt inne...

George

Nja kropp teller lite med mindre man enten er bola eller veldig feit. De fleste ser normale ut med klær på så om man har six-pack eller ei er ikke så lett å se. Er jo slik at den kroppen jenter flest liker ikke er så altfor muskuløse sånn som Beckham altså litt trent, men primært lav fettprosent. Er kun gutter som tror jenter flest liker bolere selvom det meste taler mot det. Det første eksempelet ditt Andreas handler jo netopp om at høye gutter trekker damer. Dette er en observasjon jeg og flere andre har gjort og at i motsatt ende at de laveste trekker lite med mindre de har andre eksemegenskaper. Poenget er bare det at er man høy og pen trenger man nesten ikke game for å trekke bra damer. Mangler man dette må man være ekstremt mye bedre på andre punkter. Mekelig at jeg og Are har akkurat samme erfaring, er også helt enig med han i at de laveste jentene er veldig bevisst på sin høyde og gjerne går for veldig høye gutter dersom de ser bra ut, er egentlig lettere å sjekke jenter som er 170 ca enn de under 170.

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

dagligvare

Man må selvsagt spille med den hånden man har og alt det der.

Men det er ingen tvil om at dersom man faller utenfor normalskalaen i negativ retning på en eller annen fysisk atributt så blir det veldig mye vanskeligere.

Eksempel: Ekstremt uren hud, veldig lav, ekstremt stygge tenner, ekstremt overvektig osv.

Her er forresten link til en interessant dokumentar i denne sammenheng. Juggler (kjent fra the Game) skal lære tre "ekstreme" menn å få seg dame. Han ene er ekstremt overvektig, han andre er ekstremt kortvokst, han tredje er ekstremt høy og tynn.

http://www.youtube.com/watch?v=a51DipqHFeo

Ikke overraskende er det kun han høye og tynne som får suksess. Og det er fordi det faktisk ikke er negativt å være høy og tynn. Det finner han ut selv også, og sier det på slutten.

dagligvare

Quote from: Autowin on August 29, 2012, 07:25:52 AM
Sorry for å skuffe deg igjen, George. Men man trenger ikke BEDRE game, fordi man ikke er høyere enn jenta, f.eks.

Snakker du fra egen erfaring nå?  ::)

QueenB

ja, det er jo en fordel å være høy som mann. Akkurat som det er en fordel å ha mellomstore, faste pupper som jente. Men du synes jo jenter med små pupper kan være tiltrekkende også, synes du ikke?

det er helheten som er viktigst.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.