Til gutta: Hva gjør en jente EGENTLIG attraktiv?

Started by Snikkers, August 19, 2012, 12:02:23 PM

Previous topic - Next topic

Snikkers

Jeg har i det siste lest en del sjekketeori for jenter (blant annet "Bad Boys Finish First" av Steve Santagati og "Why Men Love Bitches" av Sherry Argov)

At utseende spiller en stor rolle når det kommer til tiltrekning er ingen hemmelighet. Dette kommer også godt frem i bøkene, da spesielt i Bad Boys Finish Fist.

En av de tingene jeg har kommet frem til er at menn ofte tiltrekkes av jenter som kan utfordre mannen mentalt. Altså  ikke av jenter som bare er søte og hyggelige, men  jenter som er litt "høy på pæra".

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg før har fått inntrykk av at utseendet nesten hadde alt å si. Det er også ofte det typiske jenteblader gir uttrykk for.

Jeg har selv et (over gjennomsnittet) bra utseende, men erfaringen min tilsier at attituden og innstillingen min har ekstremt mye å si for om en gutt kommer bort eller ikke. De gangene jeg er sliten og lite kontaktsøkende tar få eller ingen kontakt. De gangene jeg derimot bare fokuserer på å ha det gøy og gir litt mer f i hvordan jeg ser ut, samtidig som jeg er litt høy på pæra, er det helt utrolig mange flere som kommer bort.

Min teori er at når gutter avgjør hvor attraktivt utseendet til en jente er, så påvirkes dette ekstremt mye av (kanskje mer enn det gutter selv er klar over) om hun for det første har glimt i øyet, og av om hun selv har en holdning som tilsier at hun er et bra catch.

Er jeg inne på  noe her?

Og til instruktørene; har dere lest bøkene, og er dere evt enig med teoriene?

dtn

Utstråling er vel et stikkord her. Er du sliten og lite kontaktsøkende så syns det på utstrålingen din, og da er det ikke så rart at ikke så mange kommer bort. Om du derimot har en utstråling som tilsier at du har selvtillit og er fornøyd med deg selv, så er det ting som jeg i hvert fall finner attraktivt.

Mr.Brightside

For min del stor forkskjell på ONS og kjærestematerialet. Jeg må bli ivertfall litt utfordra av jenta hvis vi skal få til noe seriøst. Å være "den smarteste" i forholdet hele tida er sinnsykt slitsomt. Men det er jo mange kvaliteter ved jenter som ikke er viktig ved et ONS.
Rise and rise again, untill lambs become lions

Ole GV

#3
For min del går jeg oftest ikke bort til jenter som ser slitne og litt sure ut fordi jeg innerst inne ikke tror de kommer til å åpne
Altså at jeg tror at de ikke vil snakke med noen nye gutter da

Men jeg er helt enig at ikke utseendet har alt å si, hvis hun har mye glimt som du sier:)

Jeg må stille et spm tilbake til dere jenter; Hvis man som gutt står på et utested (ved eksempelvis en søyle man lener seg inntil) og en jente kommer inn fra siden og blir stående rett ovenfor gutten (ryggen hennes mot mitt bryst, uten direkte kroppskontakt. Men noen få cm imellom)
Er dette et hint om og ta kontakt?
Dette skjer ganske ofte på utesteder med mye folk i rommet, men allikevel er de vendt vekk fra meg. Så er usikker på om det er tilfeldig eller ikke :)
Ofte står de der noen minutter og kikker ut i rommet

Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Roark

#4
...........

Andreas GV

Kjenner til begge bøkene, og er enig i ressonnementet ditt ;)

Gutter påvirkes mye mer av jentas mentale instilling enn de tror.

Koraboros

Quote from: Snikkers on August 19, 2012, 12:02:23 PM
En av de tingene jeg har kommet frem til er at menn ofte tiltrekkes av jenter som kan utfordre mannen mentalt. Altså  ikke av jenter som bare er søte og hyggelige, men  jenter som er litt "høy på pæra".
Når jeg hører "utfordre mannen mentalt" og "høy på pæra" tenker jeg ei jente med sterkt konkurranseinstinkt og behov for selvhevdelse. Det er ikke det jeg tiltrekkes av. Det er fint om hun er bedre enn meg i noe jeg er god i eller skulle ønske jeg var god i, men jeg er ikke interessert i å måle meg mot henne til stadighet. Søt, snill, smart, kynisk, frittenkende, nysgjerrig, ærlig er gode stikkord.

Quote from: Snikkers on August 19, 2012, 12:02:23 PMGrunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg før har fått inntrykk av at utseendet nesten hadde alt å si. Det er også ofte det typiske jenteblader gir uttrykk for.
Utseendet har alt å si. Personligheten har også alt å si.

Quote from: Snikkers on August 19, 2012, 12:02:23 PMJeg har selv et (over gjennomsnittet) bra utseende, men erfaringen min tilsier at attituden og innstillingen min har ekstremt mye å si for om en gutt kommer bort eller ikke. De gangene jeg er sliten og lite kontaktsøkende tar få eller ingen kontakt. De gangene jeg derimot bare fokuserer på å ha det gøy og gir litt mer f i hvordan jeg ser ut, samtidig som jeg er litt høy på pæra, er det helt utrolig mange flere som kommer bort.
Det skal mye mindre til for å ta kontakt med ei jente som ser ut som hun ønsker kontakt. Uavhengig om hun er tiltrekkende eller ikke.

Jeagle

selvfølgelig har utsende noe og si om du skal selge blader. husk de som skriver i aviser og blader i Norge i dag er knapt nok kvalifisert til det.
f.eks:http://www.kjendis.no/2012/08/21/kjendis/klikk/mote/kamille/23052012/
mens skjønnhet og sex selger gjør ikke tørr teori det. folk vi gjerne lese det de mener er sant.

on topic: at jenta ser bra ut har litt og si. men personligheten har mye mer og si.
er jenta stokk dom så er det jo ikke akkurat en god "fangst",(dette satt på spissen) men dette er jo vanskelig og se på av stand. jeg har funnet ut at man etter 5-10 min så finner jeg ut om jeg liker og snakke med jenta (på byen).
ser jenta ut som en bimbo eller som om hun er høy på pæra eller seg selv driter jeg i og gå bort for at erfaringen min tilsier at dette er mennesker jeg generelt ikke liker.
å være eller ikke være

Stemning

Quote from: Jeagle on August 22, 2012, 08:48:29 AM

ser jenta ut som en bimbo eller som om hun er høy på pæra eller seg selv driter jeg i og gå bort for at erfaringen min tilsier at dette er mennesker jeg generelt ikke liker.

Jeg liker ofte jenter som ser litt bimbo ut (gitt at de er min type personlighetsmessig), men jeg har litt rar smak. ;)

QueenB

dette med å "ufordre mannen mentalt" har jeg stusset på lenge. det kan bety så mangt. umiddelbart, så høres det ut som menn liker en skikkelig kverrulant, og det tviler jeg på at de egentlig gjør. jeg tror de fleste foretrekker en person de kan være på nett med: en de kan snakke med om alt mulig, felles interesser, evt. lære litt av hverandre, diskutere på en BEHAGELIG måte om div temaer. det verste jeg vet, DET VERSTE jeg vet, er når folk skal gjøre en helt vanlig samtale om til en opphetet, politisk debatt.
hater sånne mennesker. hater dem intenst. hvordan kan noen mene at denne forferdelige egenskapen er tiltrekkende? hvordan?! det er mye mer sjarmerende og kunne føre en behaglig samtale, hvor man også kan være uenige på en ålreit måte. Redaksjon En ække spesielt sexy.

men dette var kanskje en liten avsporing. zårri azz :)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Femininist

Utfordre mentalt, så tenker jeg på å stille gode spørsmål være, oppvakt og ikke sluke alt for god disk. Det kan gjøres ved å kvervulere, men også ved å snakke vanlig, eller min favoritt; bruke det som flørteteknikk ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

--WTF?--

Quote from: QueenB on August 28, 2012, 10:15:34 AM
hvordan kan noen mene at denne forferdelige egenskapen er tiltrekkende?

Fordi de har lurt seg selv til å tro at psykiske ubalanser (som er det som ligger bak kverulering og selvhevdelsesbehov) er normalen og ikke unntaket. En del av deres tilpasningsstrategi til denne oppkonstruerte virkeligheten blir da å mestre "håndtering" av slike jenter, de får derfor dekket sitt eget behov for bekreftelse ved å kunne "spille med" på hennes livsløgn. Og konkluderer da rasjonelt med at det er tiltrekkende.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Andreas GV

Synes dere er litt vel kjappe til å hoppe til konklusjoner:)

(Generelt) positivt:

reflektert
uforutsigbar (innenfor rimelighetens grenser)
tulle-skeptisk (humoristisk/flørtende)
hard to get (litt)
Feisty
"Frekk" (humoristisk/flørtende)

(Generelt) negativt:

vanskelig
masete
kranglete
gæern
bedreviter
kjedelig


Stemning

Quote from: Andreas GV on August 28, 2012, 16:02:23 PM
Synes dere er litt vel kjappe til å hoppe til konklusjoner:)

(Generelt) positivt:

reflektert
uforutsigbar (innenfor rimelighetens grenser)
tulle-skeptisk (humoristisk/flørtende)
hard to get (litt)
Feisty
"Frekk" (humoristisk/flørtende)

(Generelt) negativt:

vanskelig
masete
kranglete
gæern
bedreviter
kjedelig

Du er flink til å si det jeg mener Andreas. Jeg tror jeg hadde likt deg godt. :)

Stanley

#14
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.