Jeg har i det siste lest en del sjekketeori for jenter (blant annet "Bad Boys Finish First" av Steve Santagati og "Why Men Love Bitches" av Sherry Argov)
At utseende spiller en stor rolle når det kommer til tiltrekning er ingen hemmelighet. Dette kommer også godt frem i bøkene, da spesielt i Bad Boys Finish Fist.
En av de tingene jeg har kommet frem til er at menn ofte tiltrekkes av jenter som kan utfordre mannen mentalt. Altså ikke av jenter som bare er søte og hyggelige, men jenter som er litt "høy på pæra".
Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg før har fått inntrykk av at utseendet nesten hadde alt å si. Det er også ofte det typiske jenteblader gir uttrykk for.
Jeg har selv et (over gjennomsnittet) bra utseende, men erfaringen min tilsier at attituden og innstillingen min har ekstremt mye å si for om en gutt kommer bort eller ikke. De gangene jeg er sliten og lite kontaktsøkende tar få eller ingen kontakt. De gangene jeg derimot bare fokuserer på å ha det gøy og gir litt mer f i hvordan jeg ser ut, samtidig som jeg er litt høy på pæra, er det helt utrolig mange flere som kommer bort.
Min teori er at når gutter avgjør hvor attraktivt utseendet til en jente er, så påvirkes dette ekstremt mye av (kanskje mer enn det gutter selv er klar over) om hun for det første har glimt i øyet, og av om hun selv har en holdning som tilsier at hun er et bra catch.
Er jeg inne på noe her?
Og til instruktørene; har dere lest bøkene, og er dere evt enig med teoriene?