Bedre form, eller finere kropp?

Started by UDA, August 28, 2012, 12:02:29 PM

Previous topic - Next topic

QueenB

I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

UDA

For å utdype meg enda mer: hva jeg legger i god form er det å være fysisk robust. Trener man bare vekter blir man sterk på enkelte ting, men det er andre ting man blir dårligere på når man kun pumper. En type folk jeg mener er i god allround form er f.eks. spesialjeger gutta. De er i gjennomsnittet veldig gode i veldig mye rart samtidig som mange av dem ser ut som det typiske beinrangelet.

Ps. er det veldig få av dere gutta på forumet som trener utenom helsestudio?
No brain, no pain - no pain, no gain

SpantaX

Quote from: UDA on August 28, 2012, 16:10:34 PM
For å utdype meg enda mer: hva jeg legger i god form er det å være fysisk robust. Trener man bare vekter blir man sterk på enkelte ting, men det er andre ting man blir dårligere på når man kun pumper. En type folk jeg mener er i god allround form er f.eks. spesialjeger gutta. De er i gjennomsnittet veldig gode i veldig mye rart samtidig som mange av dem ser ut som det typiske beinrangelet.

Ps. er det veldig få av dere gutta på forumet som trener utenom helsestudio?

Jeg trener utenfor helsestudio. Jogging, intervaller, svømming og kickboxing
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Stanley

#18
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jeagle

Quote from: Autowin on August 28, 2012, 16:29:38 PM
Quote from: Eh on August 28, 2012, 15:54:15 PM
Quote from: Autowin on August 28, 2012, 15:27:47 PM
Trener ikke som i ''trener'' slik dere ser det.

Det finnes mange veier til Rom, vet du! Å få tips og innspill på hva du gjør er uansett relevant! :)

Jeg trener fotball... Det blir for det meste løping og utholdenhet.

Det demotiverende, er at hvis laget taper, når jeg selv har bidratt enormt, så må jeg være med på straffen, som f.eks. er 30 armhevinger, 40 sit-ups og opptill 70 spensthopp osv...
det er det som er og være et lag. man er aldri bedre enn den dårligste spiller. så om du er dårligst må alle andre bidra, er du best må du bidra. alle jobber sammen. fantastisk greie eller hva?
å være eller ikke være

tore

Quote from: Stemning on August 28, 2012, 14:25:02 PM
Helsemessige fordeler med å trene er mer mediebygget enn man aner. Leste et par artikler på det for noen år siden, husker dog ikke hvor. Essensen var at for veldig mange vil ikke trening nødvendigvis føre til lengre liv, at man er frisk lengre, eller økt livskvalitet.

Godt mulig noen ikke har særlig nytte av trening, men jeg tror de er i fåtall.

Trening øker livskvaliteten min mange hakk i hvert fall.

piken

For å komme i bedre form - definitivt. Men definisjonen "god form" kan være så mangt. For meg handler det om å ha styrke nok til at alt i hverdagen er som en lek og å holde diverse skader i sjakk, samt at jeg generelt har bedre psykisk helse i periodene jeg trener mest.


Eh

Quote from: UDA on August 28, 2012, 16:10:34 PM
Ps. er det veldig få av dere gutta på forumet som trener utenom helsestudio?

Må begynne med morgenkardio nå, så det tar jeg utendørs. I tillegg jogger jeg gjerne ute etter ei styrkeøkt hvis været er bra :)

Potet

Trener overkroppen for det estetiske og underkroppen for å løpe fortere, hoppe høyere og generelt bli bedre i fotball :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

SpantaX



Må begynne med morgenkardio nå, så det tar jeg utendørs. I tillegg jogger jeg gjerne ute etter ei styrkeøkt hvis været er bra :)
[/quote]

If it ain't raining, we ain't training!! :)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

veroni2011

Quote from: UDA on August 28, 2012, 16:10:34 PM
For å utdype meg enda mer: hva jeg legger i god form er det å være fysisk robust. Trener man bare vekter blir man sterk på enkelte ting, men det er andre ting man blir dårligere på når man kun pumper. En type folk jeg mener er i god allround form er f.eks. spesialjeger gutta. De er i gjennomsnittet veldig gode i veldig mye rart samtidig som mange av dem ser ut som det typiske beinrangelet.

Ps. er det veldig få av dere gutta på forumet som trener utenom helsestudio?

Trener mye utenom studio. Løping, sykkel, langrenn, rulleski etc. Supplerer med 2-3 styrkeøkter i uka for god allround form.. Vil ha god kondis i tillegg til at jeg har god grunnfysikk. Det synes jeg er det optimale, fremfor å satse kun kondisjonsidrett eller kun  styrke. Med kondisjonstrening så tenker jeg ikke lett jogging eller rask gange for å forbrenne fett, men trening for å løpe 10km < 40min, gjøre det greit i birken, vasaloppet etc..

Stanley

#26
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

veroni2011

Vet ikke om det var en kommentar til meg, men for min del så liker jeg å delta i konkurranser, derfor trener jeg kondisjon. I tillegg liker jeg å være ute i naturen, så da trener jeg helst i marka enn på studio.
Ellers trener mange også kardio (kondisjonstrening med lavere intensitet) for å gå ned i vekt eller holde vekta nede.

SpantaX

Quote from: Autowin on August 29, 2012, 15:11:55 PM
Hvorfor trener dere for kondisens skyld? Det er ikke nødvendig med mindre du driver konkurranser.

Hvor i all verden får du dette fra?
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Claw

Quote from: UDA on August 28, 2012, 14:35:55 PM
Det var tullete formulert av meg. Når jeg snakker om god form mener jeg: forbedre O2 opptak, kunne løpe lenger og raskere, ta flere hang-ups, push-ups, osv. og ikke om å pushe mer i benk (les legge på seg masse muskler).

Fortsatt tullete formulert ;)
Å pushe mer i benk er jo helt sammenliknbart med repmax i f.eks. pushups, det er jo bare en annen øvelse. Å legge på seg muskler har ikke noe mer med benk å gjøre enn det har med pushups. Jeg skjønner hva du mener, men det er ikke så enkelt som at hvis man trener med vekter så er det nødvendvis for estetikkens skyld.