Bedre form, eller finere kropp?

Started by UDA, August 28, 2012, 12:02:29 PM

Previous topic - Next topic

veroni2011

Quote from: kastanje on August 29, 2012, 22:00:57 PM
Bedre form, hovedvekt på kondisjon (har aldri helt falt for styrketrening, så har store problemer med å motivere meg for det). Og for å ikke få styggere kropp, kanskje.

Synes det er litt teit å ha 10km sub 40 som mål på hva kondisjonstrening er, da det vel vil variere med form og målsetning til personen som trener? Jeg er ikke særlig rask, men mer utholdende. Jeg teller jogging, uansett hvor treigt, som kondisjonstrening, men ikke gåing, med mindre det er veldig utfordrende fjellturer.

Mente ikke at 10km sub 40min er mål på hva som er kondisjonstrening, men det er minimum av hvilken kapasitet JEG ønsker å ha, og justerer da kondisjonstreningen ut i fra dette. Jeg løper også terrengløp, 1/2 maraton, og deltar i lange mosjonsløp på ski og sykkel som varer i 2-6 timer. Så da trenger jeg også å trene på lavere intensitet, men lengre økter. I tillegg trener jeg styrke for å bli bedre i disse øvelsene OG få en finere kropp. :)

UDA

Da har jeg fått utvidet min definisjon av det å være i god form - ihvertfall hva ander mener om dette. Tror min definisjon var noe sånt som allsidig. Når det er sagt HAR jeg aldri ansett en muskelmann som en kar i "god form", men der ser jeg fort at jeg kunne ha tråkket en god del folk på tærne.
No brain, no pain - no pain, no gain

Stanley

#32
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

veroni2011

Du stiller i Oslo halv i år, kastanje? :)

Stanley

#34
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

SpantaX

Quote from: Autowin on September 04, 2012, 16:43:17 PM
Hva er det folk mener med at de sliter med skader?

At de ikke klarer å prestere sitt beste p.g.a. en skade de har.
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Stanley

#36
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.