Hvor lang tid tar det før man havner i vennefella?

Started by fuglen, August 29, 2012, 03:31:26 AM

Previous topic - Next topic

fuglen

Sett at man har spenning, men ikke eskalerer, hvor lang tid tar det før det er for sent å eskalere?

Går utifra at det er vanskelig å svare på, så jeg slenger med et praktisk eksempel: Har ei veldig digg roommate som jeg godt kunne tenkt meg å pult en gang, men har absolutt ikke tenkt å prøve, da vi bor sammen. Likevel, dersom det kommer naturlig tar jeg selvfølgelig sjansen.

Dere trenger forresten ikke å fortelle meg om hvor dårlig ide det er å pule roommaten sin. Det vet jeg. Tenker litt mer sånn hypotetisk. ;)

Ole GV

Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Flørt mye med henne uten å eskalere videre så vil du sannsynligvis aldri ligge helt i vennskapsbåsen. Det er også mulig at hvis du flørter masse med henne uten å ta det videre så vil hun prøve å ta det videre.

fuglen

Men Ananas da, vennefelle er bare et begrep  :-*

Poenget er jo ikke at jeg skal prøve meg på henne, det er bare at hvis jeg er helt 100% sikker på at hun vil så kan jeg kjøre på. Vanligvis så kjører jeg på når jeg tror hun er keen, men siden hun er roommate tenker jeg at jeg skal vite om hun er keen. Om det skjer en gang i tiden, er det bare moro og får være et engangstilfelle, typisk heat of the moment.

Når jeg tenker over det, så tror jeg faktisk at hun kanskje tenker det samme. At hun vil ikke at det skal bli kleint og sånn, så hun vil værtfall ikke gjøre noe med mindre jeg tar initiativet. Spennende er det værtfall. :)

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Habbi

Quote from: Autowin on August 29, 2012, 07:34:13 AM
Er du i vennefella, så er du i vennfella.

Mjaaa, dette kan nok godt diskuteres Autowin. Jeg hadde havnet i vennefella med ei som jeg satt i fadderstyret med, men hev opp et tau, kravlet over kanten og datt ned i senga med hun. Alt du trenger er bare litt Gode Vibber-teori og smack!

Quote from: fuglen on August 29, 2012, 17:13:40 PM
men siden hun er roommate tenker

Har en del bekjente som har hoocket opp med roommaten - og samtlige anbefaler det ikke. Skaper klein stemning, spesielt hvis du har tenkt å bo der lenge. Meeen - hadde jo vært sykt digg da å fått et hakk i dashbordet på jentene i kollektivet ;)

chondrin

Av både egen erfaring og av hva jeg har sett rundt meg så har jeg kommet fram til at "vennefella" er et like irrasjonelt tankesett som "jeg kan ikke dra damer fordi jeg ikke er høy, mørk eller ser ut som en gresk gud generelt". Det er helt sikkert mange variabler ute å går, som f.eks grad av vennskap (har pysjparty og ser hotel caesar sammen hver tirsdag/ kan ta seg en tur på cafe sammen i ny og ne/ sitter sammen på byen, men that's it), boforhold, spenning, kroppskontakt osv.

Dersom du nettopp har flyttet inn i kollektiv er det bedre å gjøre det før enn siden, hvis du absolutt må gjøre det. Når mennesker bor sammen over en lengre periode blir det, vanligvis, skapt noe som kan minne om "familieforhold". Det er sikkert noen som også er uenige i det, og at boforhold ikke har noe å si (hey, sengene deres er jo ufattelig nærme hverandre). Eneste du må passe på er at det kan ødelegge stemningen i huset generelt (har vært vitne til det selv) hvis det skulle gå til helvete. Og er det en ting jeg kan bekrefte av hele mitt hjerte, sinn og hva jeg har igjen av manndomen min: Du vil ikke bo ett år sammen med ei jente som ikke takler deg. Iallefall ikke på bekostning av en kveld med rytmisk sengegymnastikk :)