Tolkning av Facebookmeldinger

Started by Onyx, September 05, 2012, 04:09:20 AM

Previous topic - Next topic

Onyx

Tidligere i sommer oppdaget at jeg ei venninne av meg har ei helt sinnsykt søt venninne. Jeg spurte om hun søte er singel, og det er hun. Jeg ytrer et ønske om å bli introdusert, og det sier hun at hun skal fikse.

Så for noen uker siden traff jeg og en kompis vår felles vennine, hun supersøte og ei til. De hadde vært ute og spist, jeg og kompisen min hadde vært på fest. Det at jeg hadde vært gjevnlig innom Facebook og snoket på bilder av denne jenta over flere uker og at jeg var småpussa og de edru, resulterte i at jeg ble ganske stum. Vi satt og snakket som en gruppe i typ 20 min før de stakk hjem og jeg og kompisen min ut på byen.

Etter dette maste jeg mer på min venninne om at vi skulle finne på noe sammen, så jeg kunne bli bedre kjent med denne jenta. Men venninnen min pendler litt mellom to byer og jobber mye, så det var vanskelig å få til.

Så før denne helgen, siste helgen min i Norge før jul, samlet jeg endelig nok mot til å sende denne søte jenta en melding på Facebook.

Quote

Onyx

Hei.

Det var hyggelig å hilse på deg på **** for et par uker siden.

Skal du ut i helga?

Supersøt jente

Hei!
I like måte  :)
Har ikke tenkt på det enda, men tror egentlig ikke det.
Hva med deg?  :)

Onyx

Ja, tror det blir en tur ut på meg.

Er siste helga hjemme før jeg reiser til **** igjen.

Hadde vært hyggelig å treffe deg igjen før jeg dro  :)

Supersøt jente

Åja, skjønner! Det hadde jo vært koselig  :)
Du studerer i *****?  :)

Onyx

Jepp, ett semester igjen, ferdig i desember. Og godt skal det bli.

Håper du tar deg en tur ut, så vi kan treffes  :)

Supersøt jente

Deilig da! Ser den.
Hehe, er litt i tvil, tror nok det blir en rolig kveld  :)
Sees sikkert når du kommer hjem igjen da  ;)

Jeg var storfornøyd med at jeg hadde tatt initiativ for en gangs skyld, og tolket svarene som ganske positive også. Det samme gjorde et par kompiser jeg har vist meldingene til.

Men nå i dag er hun plutselig i et forhold på Facebook. Jeg forventet overhodet ikke at hun skulle sitte hjemme i sofaen frem til jeg kommer til Norge, men jeg må si jeg ble overrasket ut i fra hvordan jeg hadde tolket meldingene.

Ønsker å finne ut av om jeg har feiltolket meldingene totalt, eller hva som egentlig er greia. Er hun bare superhyggelig? Passer hun på å være så hyggelig fordi hun vet at jeg drar over helga uansett?

Det værste med hele situasjonen er vel at min venninne ikke har fortalt meg at hun har vært på dealern med en annen.

Anders GV

Quote from: Onyx on September 05, 2012, 04:09:20 AM
Det værste med hele situasjonen er vel at min venninne ikke har fortalt meg at hun har vært på dealern med en annen.
Hva ville du gjort annerledes hvis du viste det?

Quote from: Onyx on September 05, 2012, 04:09:20 AM
Ønsker å finne ut av om jeg har feiltolket meldingene totalt, eller hva som egentlig er greia. Er hun bare superhyggelig? Passer hun på å være så hyggelig fordi hun vet at jeg drar over helga uansett?
Siden begge er venn med venninna, må hun være hyggelig på meldinger.

Meldingene dine fra FB er litt håpløse.
Du sender både kjæreste og ons-vibber på en gang("la oss møtes på fylla siste dagen før jeg reiser bort").

Neste gang du er i en slik situasjon, be jenta med på noe enkelt.

dagligvare

Tja, hvordan tolker du egentlig meldingene?

Hun gir deg et høflig avslag slik jeg ser det. Og det er kanskje ikke så rart med tanke på at du setter et veldig press på henne, i måten du inviterer henne ut på.

Skikkelig fine jenter har også alltid noen gutter på gress etter min erfaring. De kan bli sammen med noen når som helst.

Anugita

Jeg tolker henne som bare høflig..

Og det at venninna di ikke fortalte deg at hun dealer med noen andre, kan rett og slett være foordi hun ikke visste det... Mange jenter som ikke forteller noe til venninnene sine før de er sikre på at det er noe...

veroni2011

Quote from: Onyx on September 05, 2012, 04:09:20 AM
Men nå i dag er hun plutselig i et forhold på Facebook. Jeg forventet overhodet ikke at hun skulle sitte hjemme i sofaen frem til jeg kommer til Norge, men jeg må si jeg ble overrasket ut i fra hvordan jeg hadde tolket meldingene.

Hvordan tolket du meldingene?

Onyx

Quote from: Anders GV on September 05, 2012, 10:56:17 AM
Quote from: Onyx on September 05, 2012, 04:09:20 AM
Det værste med hele situasjonen er vel at min venninne ikke har fortalt meg at hun har vært på dealern med en annen.

Hva ville du gjort annerledes hvis du viste det?

Da ville jeg bare glemt hele greia, kjenner han hun nå er sammen med.

Quote from: Anders GV on September 05, 2012, 10:56:17 AM
Quote from: Onyx on September 05, 2012, 04:09:20 AM
Ønsker å finne ut av om jeg har feiltolket meldingene totalt, eller hva som egentlig er greia. Er hun bare superhyggelig? Passer hun på å være så hyggelig fordi hun vet at jeg drar over helga uansett?
Siden begge er venn med venninna, må hun være hyggelig på meldinger.

Meldingene dine fra FB er litt håpløse.
Du sender både kjæreste og ons-vibber på en gang("la oss møtes på fylla siste dagen før jeg reiser bort").

Neste gang du er i en slik situasjon, be jenta med på noe enkelt.

Jeg var nok ganske desperat og tenkte at det var nå eller aldri i forhold til å treffe henne en siste gang på lenge.

Quote from: Anugita on September 05, 2012, 11:34:59 AM
Jeg tolker henne som bare høflig..

Og det at venninna di ikke fortalte deg at hun dealer med noen andre, kan rett og slett være foordi hun ikke visste det... Mange jenter som ikke forteller noe til venninnene sine før de er sikre på at det er noe...

Spurte venninen min om det i dag. Hun sa at de har vært av og på i noen mnd nå, men at sist de var sammen hadde hun sagt at ho definitivt var ferdig med han. Derfor sa ikke venninen min noe om han til meg.

Quote from: veroni2011 on September 05, 2012, 12:50:18 PM
Quote from: Onyx on September 05, 2012, 04:09:20 AM
Men nå i dag er hun plutselig i et forhold på Facebook. Jeg forventet overhodet ikke at hun skulle sitte hjemme i sofaen frem til jeg kommer til Norge, men jeg må si jeg ble overrasket ut i fra hvordan jeg hadde tolket meldingene.

Hvordan tolket du meldingene?

Jeg tolket meldingene som "Ja, det hadde vært hyggelig å treffes igjen, men det passer ikke denne helga, og over helga har du jo dratt. Det hadde vært hyggelig å treffes når du kommer igjen."

Jeg gjør vel meldingene mer positive enn de kanskje er i mitt eget hode. Hadde hun vært keen på å treffes hadde hun vel utsatt den rolige helgen til neste helg. Men jeg forstår ikke hvorfor hun ikke bare shutta down hele greia i den første meldingen hun sendte.

Stanley

#6
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Smooth

Hvordan skal han spørre da?
Og hva er galt med å spørre direkte ut? "Bli med på en kopp kaffe på ****?" funker ikke?

dagligvare

Quote from: Onyx on September 05, 2012, 17:29:25 PM

Jeg gjør vel meldingene mer positive enn de kanskje er i mitt eget hode. Hadde hun vært keen på å treffes hadde hun vel utsatt den rolige helgen til neste helg. Men jeg forstår ikke hvorfor hun ikke bare shutta down hele greia i den første meldingen hun sendte.

Det gjorde hun jo. Hun skjønner godt hvorfor du spør om hun skal ut. Og så svarer hun at hun ikke vet hva hun skal - men hun skal ihvertfall ikke ut!

Onyx

Det har du jo helt rett i. Det er mye jeg ikke ser her på egenhånd.

Glad for at jeg posta det her, takk for hjelp. :)

dagligvare

Quote from: Onyx on September 06, 2012, 00:12:49 AM
Det har du jo helt rett i. Det er mye jeg ikke ser her på egenhånd.

Glad for at jeg posta det her, takk for hjelp. :)

Isolert sett er jo meldingen ganske positiv, men når man ser hele dialogen og vet hva som skjedde i ettertid så er det lettere å lese mellom linjene!