Quote from: kastanje on September 05, 2012, 20:27:06 PM
Og dere (gutter) gjør som regel ikke noe (strafferettslig) galt, men mange kan med fordel prøve å sette seg litt bedre inn i jenta sine følelser. Det betyr ikke at dere ikke kan ta heis sammen med henne eller at dere må gå omveier hjem fra byen. Det betyr bare at dere bør være litt ekstra varsomme over hvordan dere oppfører dere - ikke fordi dere kan risikere å bli anklaget for noe (selv om det såklart også er en risiko, men la oss glemme det), men fordi det ikke kommer noe som helst godt ut av å skremme jenta.
Jeg tror folk generelt lever litt for mye i egne hoder og veldig mange er ikke spesielt flinke på empati. Menn har ikke så mye fra naturen på dette feltet som kvinner, dermed er det ikke alle som har utviklet dette noe veldig godt. Men selv om man skulle bruke empati og føle på en nervøs og utrygg jente, hvor tror du det leder? Da må en ha evne til å bryte ned og reframe disse følelsene, og det tar trening.
Den siste grunnen til at empati er en dårlig ting for gutta er at det gir feil kontekst for attraksjon; en gutt som prøver å føle hva en jente føler vil ikke være sentrert i sin egen polaritet. Empati funker og er mye mer naturlig andre veien, men det kan selvsagt gå litt begge veier. Vet det kan høres litt far out, men jeg noen tiår med å weirde ut kvinner på 5 sekunder. Så det å spørre en gutt om empati er det samme som å si at du vil han skal gi opp det som du tiltrekkes av, grovt sagt, siden du ikke lenger vil føle utstrålingen hans. Reaktiv kalles det i pickup-teori. Kan tenke meg du har møtt noen gutter allerede som har havnet i denne fallgruva, den kalles høre-på-hva-kvinner-sier-de-vil-ha fallgruven. Hvis du hadde vært mann(les:gutt) og havnet i denne fallgruva, så hadde du blitt skeptisk til kvinner du også.
Hva om noen jenter hadde skrevet seg noen plakater, og stukket ut på gata. "Det er midt på dagen og vi er ute blandt folk, kom og snakk med meg. (Gratis klem om du får meg til å le)"? Litt for morro skyld, litt for alvoret det sub-kommuniserer og litt for å sette noen eksempel for hvordan det kan gjøres. Isteden for å sette seg ned på en youtubekanal eller blogg og rope mannsgriser og kvinnehatere. What goes around, comes around