Tidligere i sommer oppdaget at jeg ei venninne av meg har ei helt sinnsykt søt venninne. Jeg spurte om hun søte er singel, og det er hun. Jeg ytrer et ønske om å bli introdusert, og det sier hun at hun skal fikse.
Så for noen uker siden traff jeg og en kompis vår felles vennine, hun supersøte og ei til. De hadde vært ute og spist, jeg og kompisen min hadde vært på fest. Det at jeg hadde vært gjevnlig innom Facebook og snoket på bilder av denne jenta over flere uker og at jeg var småpussa og de edru, resulterte i at jeg ble ganske stum. Vi satt og snakket som en gruppe i typ 20 min før de stakk hjem og jeg og kompisen min ut på byen.
Etter dette maste jeg mer på min venninne om at vi skulle finne på noe sammen, så jeg kunne bli bedre kjent med denne jenta. Men venninnen min pendler litt mellom to byer og jobber mye, så det var vanskelig å få til.
Så før denne helgen, siste helgen min i Norge før jul, samlet jeg endelig nok mot til å sende denne søte jenta en melding på Facebook.
Onyx
Hei.
Det var hyggelig å hilse på deg på **** for et par uker siden.
Skal du ut i helga?
Supersøt jente
Hei!
I like måte
Har ikke tenkt på det enda, men tror egentlig ikke det.
Hva med deg?
Onyx
Ja, tror det blir en tur ut på meg.
Er siste helga hjemme før jeg reiser til **** igjen.
Hadde vært hyggelig å treffe deg igjen før jeg dro
Supersøt jente
Åja, skjønner! Det hadde jo vært koselig
Du studerer i *****?
Onyx
Jepp, ett semester igjen, ferdig i desember. Og godt skal det bli.
Håper du tar deg en tur ut, så vi kan treffes
Supersøt jente
Deilig da! Ser den.
Hehe, er litt i tvil, tror nok det blir en rolig kveld
Sees sikkert når du kommer hjem igjen da
Jeg var storfornøyd med at jeg hadde tatt initiativ for en gangs skyld, og tolket svarene som ganske positive også. Det samme gjorde et par kompiser jeg har vist meldingene til.
Men nå i dag er hun plutselig i et forhold på Facebook. Jeg forventet overhodet ikke at hun skulle sitte hjemme i sofaen frem til jeg kommer til Norge, men jeg må si jeg ble overrasket ut i fra hvordan jeg hadde tolket meldingene.
Ønsker å finne ut av om jeg har feiltolket meldingene totalt, eller hva som egentlig er greia. Er hun bare superhyggelig? Passer hun på å være så hyggelig fordi hun vet at jeg drar over helga uansett?
Det værste med hele situasjonen er vel at min venninne ikke har fortalt meg at hun har vært på dealern med en annen.