Mobilabonnement + Inkl Mva? Wtf?

Started by Roman, September 13, 2012, 22:42:54 PM

Previous topic - Next topic

Roman

Hey, til dags dato har jeg "folkepakken" abonnementet som Onecall tilbyr.

Jeg innså idag at onecall fakturerer meg med prisen for abonnementet + forsikring = 230 + MVA.
Min reelle kostnad blir da på rundt 270-280kr måneden.
Er dette normalt hos alle mobiloperatører?

Om det er tilfelle at ikke alle operatører kjører denne stilen, så bytter jeg gjerne operatør, om dere har noen forslag :)
Be like water my friend.

Jeagle

alle betaler moms. men noen reklamerer ikke med det. per dags dato er netcom gruppen biligst. som f.eks chess(som er netcom)
å være eller ikke være

ChristianL

Trodde det står i loven at alle priser som oppgis og reklameres for til sluttbrukere skal være inklusive moms og inkludert alle evt tillegg?

Jeagle

ja og nei.
tele 2 har sånne flotte pakker, som de reklamerer med, de har sluttsumen.
mens vanelige tellerskritt som er løpene kommer mva til slutt.

mens du på internett butikker ofte finner priser uten mva skal alle butikke priser være ink mva og.
onecall er en nett butikk. det vil si at folk som handler hos dem som bor i sverige. vil få samme prisne men annen moms. smutt hull i loværket på sett og vis, det er for at vi ikke kan påtvinge svenskene (f.eks) norsk moms. detter er jo hovedsaklig laget for andre produkter enn tf abol, men fult lovelig.

å være eller ikke være

Roman

Sleipe folk aZZ ;)

Men jeg fant ut at jeg hadde ringt min gamle arbeidsgiver på et 815-nummer.
Jeg måtte derfor betale summen det kostet å ringe et 815-nummer + MVA av 815-nummer summen.
Jeg kan konkludere med at 815-nummer samtaler er DYRT!

Noen som vet hva et 815-nummer egentlig er?
Be like water my friend.

Eh

Kykkelikokkos er hvertfall hva jeg forbinder med åtte-en-fem!

pickupnewb

Quote from: Roman on September 13, 2012, 22:42:54 PM
Hey, til dags dato har jeg "folkepakken" abonnementet som Onecall tilbyr.

Jeg innså idag at onecall fakturerer meg med prisen for abonnementet + forsikring = 230 + MVA.
Min reelle kostnad blir da på rundt 270-280kr måneden.
Er dette normalt hos alle mobiloperatører?

Om det er tilfelle at ikke alle operatører kjører denne stilen, så bytter jeg gjerne operatør, om dere har noen forslag :)

Veldig sleipt.

Men OneCall som jeg hadde før drev ikke med dette trikset. Har byttet til Ice nå fordi det visstnok var kjempedumt å ikke gjøre det pga kjøp av ny tlf, men ser nå på min første regning at de har lagt til MVA, slik at det blir 68 kr dyrere enn ventet.