stagnering/evaluering

Started by Jeagle, September 30, 2012, 17:42:36 PM

Previous topic - Next topic

Jeagle

for ca et år siden kom jeg inn hit på siden etter at damen slo opp. og har siden da prøvd og komme meg til et punkt i livet hvor jeg liker meg selv. hvor jeg har troen på at jeg er jeg igjen.
jeg utdannet meg til avdelingsleder, besto med beste karakterer. går mer ut. gå så masse ut at eneste muligheten til og gå ut er å gjøre det uten noen venner siden de er lei av at jeg drar ut helle tiden. jeg er og den eneste single i flokken. jeg har oppdatert garderoben med hjelp av mote blader og hjelp i butikkene. jeg har lest en del bøker om selv utvikling, og i den siste tiden har jeg begynt og trene. jeg har snakket med utrolig mange damer det siste året og hatt helle med meg en gang. selv om det ikke endte med noe mer enn akurat det. jeg får en del tlf nr men aldri noe svar dagen etter. har skjønt at jeg må sette ett bedre inntrykk(med mangel på andre ord) jeg har blitt skjelt ut av damer på byen som mener jeg ikke har noe og gjøre med og snakke med hun, jeg har blitt kaldt stygg og jeg har blitt ignorert. og jeg har selvfølgelig blitt forsøkt utnyttet, for øl og for og få rabatt i butikken(hvor jeg jobber) (på øl:ja du kan jo ta første runde så tar jeg neste(da bruker de og gå))(på jobben sier jeg bare at jeg ikke kan gjøre det, noe som resulterer i at de går)å nå som været er dårlig og jeg har hatt noen dårlige opplevelser, så har jeg satt meg ned for og evalere meg selv, men jeg ser ikke hva mer jeg kan gjøre. jeg har kommet til et punkt hvor jeg føler meg som en annen en den jeg egentlig er, jeg føler og liten eller ingen tilhørighet til noe lengere, noe som gjør at arbeidet mitt er bra men ikke blir gjort med samme entusiasme, jeg oppdaget og sist jeg var ute at jeg ikke hadde problemer med og snakke med tilfeldige jenter, helt til jeg så ei jeg virkelig likte. klarte faktisk ikke og snakke med henne. :/
jeg føler og at vennene mine har distansert seg litt fra meg, og jeg er blitt den desperate i gjengen(har vel alltid vært det, men nå med trykk på det) noe som igjen gjør at jeg føler meg enda mer ensom enn jeg gjorde i utgangspunktet. 
jeg har og startet og studere ledelse og økonomi på deltid og vennene mine har kjøpt hus og får barn.

det jeg har konkludert med er at jeg trenger ny leilighet, og at jeg trenger hjelp.
men siden jeg ikke har råd til og komme på kurs for øyeblikket så vil jeg spørre dere om hjelp.
i første omgang, vil jeg gjerne vite hvilket inntrykk dere sitter med av meg, hva kan jeg gjøre anderledes. gjelder dere jeg har møtt og dere andre som er på forumet. her er det lov og være slem så lenge det er konstruktivt og godt begrunnet.
ellers så er det alltid lov og inviterer på øl.
å være eller ikke være

Toshi

Quote from: Kaizer on September 30, 2012, 18:23:32 PM
Det er viktig å duge til noe i livet, uansett hva det er.
Hvorfor?

--WTF?--

Jeg har ikke møtt deg, så det er vanskelig å komme med noen veldig konkrete råd. Det jeg kan kjenne meg igjen i er bl.a. det å være den eneste i gjengen som ikke har etablert seg i et A-4 liv. Det har aldri vært et mål for meg, så jeg fant andre folk å henge med isteden. (Men det er likevel en ensom vei å gå i Norge.) Resten av det du beskriver er ganske vanlige livsprosesser, spesielt når man driver med selvutvikling. Slike prosesser tar tid, og man kan bli for opphengt i delmålene sine underveis og føle at man ikke kommer noen vei. Noen tar en pause og fokuserer på noe helt annet. Andre bare fortsetter til det skjer noe. Uansett handler det mye om prøving og feiling, men så lenge det går fremover er det strengt tatt ikke feil.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Stylish

Lighten up, fellow! :)

Quote from: Jeagle on September 30, 2012, 17:42:36 PM
gå så masse ut at eneste muligheten til og gå ut er å gjøre det uten noen venner siden de er lei av at jeg drar ut helle tiden. jeg er og den eneste single i flokken. jeg har oppdatert garderoben med hjelp av mote blader og hjelp i butikkene. jeg har lest en del bøker om selv utvikling, og i den siste tiden har jeg begynt og trene.

Går du masse ut alene? Det er sykt tøft gjort av deg! Jeg har gjort det noen ganger selv og det krever baller av stål å gjøre noe sånt.

jeg har snakket med utrolig mange damer det siste året og hatt helle med meg en gang. selv om det ikke endte med noe mer enn akurat det. jeg får en del tlf nr men aldri noe svar dagen etter. har skjønt at jeg må sette ett bedre inntrykk(med mangel på andre ord) jeg har blitt skjelt ut av damer på byen som mener jeg ikke har noe og gjøre med og snakke med hun, jeg har blitt kaldt stygg og jeg har blitt ignorert.

Fått masse tlf.nr uten å få noe svar når du sender melding tilbake er nok noe de fleste guttene på forumet har erfart selv, myself included. Det som mest sannsynlig er løsning på problemet her er at man mangler spenning + eskalering. Slik var det i hvertfall for meg. Hvordan er situasjonen når du tar telefon nr?
De gangene det har gått til helvete for meg er når jeg har pratet med dem og hatt minimalt med berøring + lite spenning i interaksjonen. Til slutt sier dem at dem må stikke og så har jeg spurt om nr. Dårlig med svar dagen etter :)

Det at damer på byn skjeller deg ut og kaller deg stygg er absolutt noe du ikke skal ta deg nær av. Fulle folk gjør dumme ting på byn og har det gjerne kjipt selv og så "hever" man seg selv ved å tråkke ned på andre. Det er med alkohol i blodet usikkerheten kommer frem :) Da jeg var ute på Torsdag denne uken så gikk jeg bort til to jenter på dansegulvet og oppførte meg helt normalt og sa: "Hei! Hva heter dere?" Den ene jenten svarte meg å fysisk skubbe meg vekk fra dem. "Hey, hva er det du gjør?" Spurte jeg, hun svarte med å skubbe meg vekk en gang til. Selvfølgelig var det kjipt meg for meg akkurat der og da, men det jeg gjør når jeg blir avvist er å tenke tilbake på jenter som har likt meg tidligere. Minne meg på at jeg er en kar folk liker. *Tenk på hun jenten på vgs som var sykt keen på deg, hun alle andre gutta drømte om å få*, *tenk på hun jenten som sa at du virker ikke som typen som har problemer med å finne deg damer* og *han gutten som sa du ser ut som james dean*. Når du blir avvist vil jeg at du skal tenke tilbake på jenter og opplevelser som du finner positive.

jeg føler og at vennene mine har distansert seg litt fra meg, og jeg er blitt den desperate i gjengen(har vel alltid vært det, men nå med trykk på det) noe som igjen gjør at jeg føler meg enda mer ensom enn jeg gjorde i utgangspunktet. 

Hvis vennene dinne distanserer seg fra deg fordi du ønsker å gjøre det bedre på damefronten, må du ta en vurdering på om dette er venner du virkelig vil ha i ditt liv. Hva er det dem gjør og sier? Det at enkelte av dem ekskluderer deg kan kanskje ha noe med at dem ikke tør å gjøre det bedre på kvinnefronten selv?
Jeg har selv hatt et par sånne venner som bevisst prøver å fucke opp når jeg snakker med jenter.

Kompis: "Hvor ble du av hun jenten du pratet med?"
Stylish: "Hun skulle bare en tur på do."
Kompis: "HAH! Hun dukker GARANTERT ikke opp igjen!"
Der tok du feil, buddy!  ::)

Hvis det er samme greia med deg, kan du prøve å ta det opp med dem og høre hva dem har å si. Hvis ting ikke forandrer seg så kutter du dem bare helt ut. Gode kompiser skal bygge deg opp og støtte deg, ikke rive deg ned.

Når det gjelder mitt intrykk av deg så er det utelukkende positivt. Nå har ikke jeg pratet mye med deg, men du virker som en veldig sympatisk, hyggelig og likandes kar. Du skulle sett enkelte gutter fra diverse andre sjekkeforum du :)

Hva du kan gjøre annerledes er jeg ikke altfor sikker på, da jeg ikke har sett hvordan du gjør ting på byen. Men det at jenter ikke svarer på meldingene dine er mest sannsynlig det at du mangler spenning mellom deg og jenta og ikke tar ting videre(eskalerer).Slik har det vært med meg når ting har gått skeis.

Jeg er ute hver torsdag og lørdag. Du kan bare sende en melding så kan vi gå ut i lag :)

Til slutt vil jeg bare si at det finnes medlemmer på forumet som har mer erfaring enn det jeg har, ikke svelg alt jeg har sagt, rått!

Toshi

Quote from: Kaizer on September 30, 2012, 19:33:19 PM
For min del gir det glede av å mestre og lære nye ting, selv om det bare er helt små hverdagslige ting
Så det viktige er å finne glede i tingene man gjør? Det kan jeg være enig i.

Dev

Jeg ser av og til det blir nevnt at man i visse situasjoner bør kutte ut venner å skaffe seg nye. Hvordan finner man egentlig nye og "bra" venner på en-to-tre? Dere får det til å høres ut som en veldig liten sak.

deepArne

Hei Jeagle. Eg har ofte problemer med å forstå kva du skriv, og det kan tenkast at nokre jenter ikkje gidd å svare på meldingar fordi språket er for dårleg. Har forstått det sånn at du har dysleksi, men kor gale er det eigentleg? Eg har ein del kompisar med dysleksi, og dei skriv veldig bra ved hjelp av spellcheck, gramatikkreglar og iherdig konsing. Er det mogeleg for deg å bli betre til å skrive, eller er dysleksien så kraftig at det er veldig vanskelig? Mitt fyrste tips er å byrje setningar med stor bokstav.

--WTF?--

Quote from: Dev on September 30, 2012, 20:06:21 PM
Jeg ser av og til det blir nevnt at man i visse situasjoner bør kutte ut venner å skaffe seg nye. Hvordan finner man egentlig nye og "bra" venner på en-to-tre? Dere får det til å høres ut som en veldig liten sak.

Ja, det er lett å si for oss som har gjort det noen ganger, hehe... Men det generelle rådet er å finne en hobby, engasjere seg i en forening etc, det er lett å komme i kontakt med folk når man har felles interesser. Å kutte ut gamle venner kan man gjøre gradvis, og benytte seg av muligheten til å bytte miljø når folk bytter skole, flytter til en annen kant av landet, stifter familie osv.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

George

Jeg blir vel fort upopulær som vanlig da jeg liker å skyte fra hoften, men det dette er mine råd:
Hva vil du med dette? Jeg mener mange har helt urealistiske forventninger. Det er ikke sikkert du kan få ei modell dame selvom det er det du vil ha. For å få topp-damene må man selv ha mye å tilby, utseende( ja dette trenger ikke være på topp dersom alt annet er på plass, men det hjelper ekstremt), status(sosial status, som hvem man henger med er man godt likt, henger med "populære" folk og annen status materiell som penger kapital etc.) Materiell status teller lite for ONS dersom dama er tiltrukket, men for et forhold er det viktig. Svært få damer som har topp utdannelse og tjener gode penger tar til takke med en fyr som stiller dårligere enn de selv. Man trenger ikke være grise rik, men igjen det hjelper, man bør fort være å samme nivå som de. En del undervurderer god gammeldags DHV. Nei jeg snakker ikke om å late som man har vært på fete turer etc, men fysisk DHV der og da. På hvert utested du setter dine bein for kvelden er det to It-set, kan være flere, men som regel to bord/baser der alle ønsker å være. Alle vet dette, men svært få har selvinnsikt til å innrømme det. Det er et bord med de beste damene. Det dame-bordet med høyest verdi. Her sitter damene 99% av gutta vil ha. Det kan godt sitte ei fin dame her og der, men det er alltid en gjeng som alle innerst inne vet har høyest verdi. Det samme gjelder for gutter, dette er bordet mange gjerne disser med kompisene i hjørnet: " Se på de der, hvorfor vil damene være med de". Innerst inne vet du det selv fordi de har høy sosial verdi, du misliker de fordi de er der du vil være og der du ser at jentene vil være.

Så hva er tipset her? Vel ser du disse guttene gå rundt å sjekke opp alle jentene på en kveld? Nei de vet at klokka jobber for de. Damene gir proximity bare de har fått drukket litt. Mange damers måte å sjekke på er å stille seg rett ved siden av de som de vil prate med kun de aller tøffeste tør ta direkte initiativ og hilse. Trikset er derfor og bli et it-set. Jeg vil ikke anbefale å befriende disse ute da du vil bli sett på som sær og ødelegge mer for deg selv enn noe annet. Hvorfor skal de la deg sette deg så du får tilgang på damer som de får uten deg??? På denne siden er det mange som jobber med selvutvikling. Hadde flere dratt ut sammen og hatt en kul kveld ute lukter damer det lang vei. En gjeng på 4-5 gutter som ler og har det morro sammen, som er bra kledd også videre blir attaktive dersom de ikke sitter med sultne blikk i båsen og går på rundtur for å sjekke opp alle damene på tur. Skjer det lite har ihvertfall verdien økt masse og man kan sette inn støtet fra 0200 og utover da dette uansett er primetime dersom man skal ha en ONS.

Tips nr 2: Visst jenter kaller deg stygg er det ikke noe du skal akseptere som mann. Visst du har snublet over henne og sølt øl på henne må man kanskje finne seg i en gretten kommentar tilbake, men dersom du bare har hilst hyggelig så er det helt uakseptabelt. Personlig hadde det hent meg hadde jeg knekt dama der og da slik at hun hadde slitet med anoreksi fra den stunden. Det er tungt med negative kommentarer for oss gutter og, men det har langt hardere virkning på damer. Noen vil sikkert tenke at jeg virker som et rasshøl nå, men jeg ville aldri knekt ei dame til vanlig. Dersom hun derimot utav ingenting oppfører seg sånn ser jeg ingen grunn til ikke å svare med samme mynt. Skal sies at måten å svare på her avhenger av hva slags person du er, har selv aldri fått en slik hard avvisning. Kun bli bedt direkte om å gå når jeg har vært helt sveiseblind drita og da har jeg tatt hatten og gått uten å kverulert på dette da de selvfølgelig var i sin fulle rett til å gjøre dette.

Tips 3: Som nevnt innledningsvis hva vil du med dette? Du sier du drar mye ut mange som gjør dette i miljøet, men ikke får noe særlig resultater.. Det de fleste gjør er at de drar fortsatt ut, samme strategier som før, med de samme folkene. Ja det tar tid og er vanskelig å bygge seg it-set. En god begynnelse er å alltid ringe de du liker best å dra ut med først prøve å få med de. Kanskje også på andre ting en byen og sjekking. Sitter du fast prøv noe nytt. Les the Game på nytt, Mystery method prøv med noen enkle situasjons åpnere som Style. Lag gjerne noen egne da de klassiske fra boka fort blir kjent igjen. Jeg liker personlig ikke å ta nummere, er god på å vite når jeg skal ta det og får nesten aldri flakes. Grunnen til at jeg ikke liker det er at selvom du får svar er det vanskelig å få igjen vibben dere hadde der og da på byen. Folk er ofte opptatt midt i uka jeg er det selv og det å holde kontakt på sms en uke frem mot neste helg etter 30 min samtale på byen er jeg lite gira på selv så hvorfor skal jenter med en drøss med valgmuligheter gidde det? Visst det å ta nummer ikke funker for deg dropp det. Start heller i det små, kanskje bli bedre kjent med den ikke fullt så fine vennina. Så kan du derfra bli bedre kjent med de andre og vise du er en bra fyr. Dra ut med de boost din egen sosiale verdi ved å være ute med de og bli et it-set.

Enig med han Dev over her ikke dropp vennene dine. Det tar fort tid å finne nye, behold de, men jobb samtidig med å bli kjent med flere. Jeg liker å bli kjent med folk utover min innerste sosiale sirkel altså venner av vennene mine, der finner man ofte folk man er litt på bølgelengde med, men som samtidig er litt andreledes. vil overhodet ikke anbefale og prøve å bli direkte kjent med nye gutter på byen slik som å spørre om nr for å dra ut sammen etter 1 time på byen. Har selv opplevd folk som har gjort dette og både jeg og alle kompisene mine synes det er sært og noe creepy. 

Stemning

VB

Er vanskelig å si for oss som ikke kjenner deg, men hvis du føler at du sitter fast er det et par ting du burde tenke over.

- Glem de damene som slenger dritt til deg, det skjer som regel rett i det du sier hei og det har som regel aldri noe med deg å gjøre. Hun er sannsynligvis sur eller gretten fordi en annen gutt ignorerte henne eller slang dritt til henne og tar det ut på deg. I motsetning til George vil jeg ikke anbefale å prøve å såre de tilbake, det har ingen hensikt og det vil ikke gi deg noe. Det kan hende du møter dama igjen en annen gang når hun ikke er så furt eller at du møter venninnene hennes og da er det greit at du ikke var et rasshøl.

- Hvis du går ut mye og ikke får resultater så spør deg selv om du prøver nye ting. Hvis du går ut og gjør det samme om og om igjen så kommer ikke resultatene til å komme. Flørter du eller bare prater du med jentene? Tar du initiativ til fysisk eskalering? Lag deg en liste over ting du burde øve på, så neste gang du drar ut øver du på tingene på lista (legg den på mobilen og ikke drikk for mye). Hvis du virkelig trenger hjelp så er det faktisk ikke så dumt å finne noen rutiner du kan bruke, er ikke kjempe fan av de men de kan helt klart hjelpe. Tenker da på enkle åpnere, evnt enkle eskalering teknikker, osv..

- Finn en kamerat eller venninne som er villig til å ta en del bilder av deg, ta noen fete bilder, finn de beste selv eller enda bedre få noen av damene til vennene dine til å gjøre det. Så meld deg på en dating side, hvis du har bra bilder vil du få bra respons, dette kan hjelpe veldig på selvtilliten og desperasjons følelsen. Internett dating er en av de beste måtene å finne damer som faktisk liker deg, ute på byen vil du ofte føle deg avvist når damer som egentlig aldri var interessert ditcher deg. På nettet vil du kun få svar fra de som faktisk er interessert.

- Fokuser på personlig utvikling. En av de letteste måtene å få bedre respons fra jenter er å trene seg til en ok kropp (ikke boler kropp) og å fikse på kles stilen og hygiene. Hvis du gjør deg selv så attraktiv som du kan så blir ting mye lettere for deg selv.

- Tenk tilbake på jentene du har snakket med, virkelig tenk over det. Hvor mange av de tror du faktisk var interessert men det skjedde ingenting fordi du ikke turte å gjøre noe? (Har selv gjort dette og når jeg så tilbake på det så merket jeg at jeg alltid har hatt mye mer interesse fra jenter enn jeg selv trodde)

For meg høres det ut som hoved problemet ditt er at du ikke pusher deg selv når du går ut. Du har snakket med mange jenter... Hvor mange har du flørtet med? Du tørr ikke gå bort til jenter du virkelig liker... gro noen baller og hopp i det, hva er det verste som kan skje? Strekk komfort sonen din gradvis og senk målene dine hvis du har alt for høye mål. Sett mål du kan nå, eks hvis du aldri flørter med jenter er flørting målet. Hvis du flørter men aldri får noe mer så gå for klining, etc...

Husk også at hvis du virkelig var totalt crap med jenter når du startet så er ikke et år så veldig mye, noen klarer å gå fra null til ingenting på et halvt år. Men de fleste klarer ikke det. Selv brukte jeg flere år hvor jeg ikke var spesielt god, hvor jeg fikk ingenting, aldri svar når jeg tok nummer, etc... Hovedsaklig var dette fordi jeg gikk ut og gjorde det samme om og om igjen uten å prøve nye ting, men etterhvert så løsnet det mer og mer, for det meste var dette fordi jeg fikk orden på indre prosesser. Jeg fikk mer selvtillit og trodde på meg selv, noe som gjorde at jeg klarte å pushe meg selv hardere og da kom også resultatene.

PS. Jeg vil bare legge til at hvis du føler det ekstremt smertefullt å dra ut, at det stresser deg veldig og du vegrer deg for å prate med jenter så kan det være en ide å roe ned. Vi har alle forskjellige terskler for hvor mye motgang vi tåler, for noen gutter kan det bli for mye og da vil det å dra ut igjen og igjen være mer skadelig enn bra. Da kan det lønne seg å ta et skritt tilbake og heller prøve nettdating eller sosial sirkel. Andre arenaer hvor man ikke får så mye dritt slengt i trynet.

Jeagle

hei alle sammen takk for råd.
skal prøve og avklare noen på min beste norsk bare for deg deeparne <3

vb:
- tenker ikke masse på dem egentlig. ler mest over slikt, selv om det noen ganger sitter litt.

- etter og ha tenkt litt på dette så må jeg si at ejg tror jeg flørter, er ikke helt sikker på hvordan man gjør det egentlig. ikke masse fysisk eskalering nei.

- har prøvd og få noen til og ta bilder for meg, men ingen ville det. de mente det var dumt og teit og unaturlig og at jeg var for ung til og drive med nett dating, har prøvd på match, møteplassen og sukker og fått et (ja som i en) treff på sukker men ellers ikke noen svar der heller. så nå har jeg gidd opp det, ble for dyrt i lengden og betale for det. forandret og profilen en del ganger.

- jeg ser faktisk ikke så ille ut sånn trent messig, bare en liten mage som snart er flat:D

- helt ærlig. så tipper jeg ei på ungdoms skolen og ei i bergen, men hun kalte meg tilgjengjeld stygg :/

ellers så stresser det meg ikke og gå ut, men trenger av og til en evaluvering.

George:
det jeg vil er og faktisk finnne ut hva folks oppfatning av meg er, slik at jeg kan gjøre noe med den, førsteintrykket er jo meget viktig.
det med IT sett har jeg aldri lagt merke til, emn skal se om det stemmer neste gang jeg går ut.
tror ikke helt jeg skjønner hva du mener sånn egentlig, men jeg er ikke ute etter ONS egentlig, å ha det gøy og trives med meg selv er vel mer det jeg er ute etter.
kommer ikke til og kutte vennene mine, har jo på en måte akurat fått de. flyttet hit for 3 år siden bare:D

--WTF--:
kommer ikke til og flytte på meg før jeg ahr en bedre jobb i boks og akurat nå har jeg nok med skole jobb og komme meg ut av huset.
ellers er det venner og fotball(jeg spiller ikke) og trening. treffer ikke akurat nye fokl på denne måten, men jeg prøver og henge meg på folk fra jobben eller folk jeg kjenner litt for og komme meg mer og mer ut og møte nye folk på en naturlig måte.

deepArne:
vel har så masse dyseleksi at jeg kan lese ute problem men kan ikke skrive uten pc. det rare er at jeg ikke ser skrivefeil som jeg selv gjør. men ser lett andres.
så tar ditt råd som ring jentene ikke send sms:p noe jeg har tengt til og prøve på.

Stylish:
er vel ute to ganger i uken, oftest begge alene. skal man heller sitte hjemme og spille xbox liksom, eller høre om venner som klager over dama, fotball laget, eller at jeg knuser han i xbox???:P

jeg har vel kommet frem til at jeg ikke er så spenendes nei, men sliter litt med og finne ut hvordan jeg skal bli bedre og eskalere, derfor er jeg vel her.
vel det skjer av og til at jenter er direkte ufine, har en kompis som har skjelt ut noen et par ganger, mens jeg gidder ikke. de skal få lov og være sure og kjipe alene. må være en sykt tung byrde og bli likt pga utsende når du ikke har noe annet og komme med.

det med at vennene mine distanserer seg tror jeg rettt og slett er for at de ser det som unormalt, de har altid møtt folk på naturlige måter, gjennom venner og gjenom jobb og slikt. mens jeg har vært den som egentlig aldri har passet inn. men har kommet meg langt på vei, ut av mørket og inn i lyset som man sier.

Kaizer: jeg tror du er inne på noe men på en annen måte at du ikke er det. jeg har via jobben hilst på folk. jeagle jeg er den beste i det jeg gjør. noe jeg er. ingne er bedre enn meg:p viktige er jo seff og le dette litt bort og så bevise det. litt klysete kansje, men knallhardbransje.

tar gjærne i mot flere råd og tips:D takk alle sammen
å være eller ikke være

Selveste

Jeg er enig med VBs tanker om tid. Et år er ikke så mye. Jeg syntes du er for streng mot deg selv. Nå har jeg ikke noen form for eksperterfaring på dette, men jeg har en teori om at mange som finner sjekkemiljøet i begynnelsen tror læringskurven vil være mye brattere enn den er i virkeligheten. For min egen del, husker jeg at jeg forestilte hvilket nivå jeg ville være på etter visse tider. Nå, ca. to år etter, er jeg vel der jeg trodde jeg ville være etter par måneder.. Det tar tid! Noen tar selvfølgelig ting raskere enn andre, men jeg tror det er viktig å være tålmodig, selvfølgelig ikke for tålmodig, men nok at du er klar over at det tar tid.

Du er 24/25 år? Du har holdt på i et år? Hvor mye bedre har du blitt? Hvor annerledes som person fra dagen du startet til nå føler du deg? Du har blitt mye bedre. Tenk hvor mye du har forbedret deg på et år. Du (ifølge deg selv) har fått bedre klesstil, bedre kroppsfassong og bedre selvtillit. Alt dette har du gjort på 365 dager. Hvor er du da om 3 år? Når du er 28, hvor konge er du ikke da? Du har et helt liv foran deg, og du vil bare bli bedre å bedre hvis du holder motet oppe. Se glasset halvfullt!