Diskusjon om selvutvikling og profesjonalitet

Started by Kaizer, September 29, 2012, 13:09:37 PM

Previous topic - Next topic

Kaizer

**

--WTF?--

Quote from: Kaizer on September 29, 2012, 13:09:37 PM
Jeg kan i alle fall si deg at dette forumet her IKKE er stedet du skal henge på. Det er åpenbart at du trenger profesjonell hjelp, noe man ikke får gjennom å bli bedre med damer

Jeg tror du må lese gjennom "Deltaker og tilskodar" én gang til... NOEN av oss driver faktisk med seriøs selvutvikling, det lærer man ingenting om på psykologistudiet i Norge! (De er visst litt bedre på det i USA, men det er en annen diskusjon)

Så man kan like gjerne henge her som å gå til såkalte "profesjonelle", som knapt klarer å rydde opp i sine egne liv.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stanley

.

Dev

Er enig med autowin her. Selv om forumet hovedsakelig dreier seg om sjekking av jenter så er det et selvutviklinsforum. Hverdagen min har generelt blitt mye bedre etter å ha hengt her, samt 0330-bloggen.

Ikke alle som henger her gjør det bare for å få pule mange damer.

Er også enig i at det ikke finnes proffesjonell hjelp i norge. Med mindre man engasjerer seg personlig er den eneste hjelpen man kan få å få høre det som er "politisk" riktig. Drar man til en psykolog og sier du er deprimert fordi du f.eks ikke klarer å få deg dame får du kun høre at "joda, det får du skal du se". Det eneste de kan hjelpe med utover det er å erklære deg som arbeidsutfør. Tror ikke det hadde hjulpet på situasjonen akkurat.

Stanley

.

Solskinn

Ikke la dette bli en diskusjon om profesjonell hjelp osv.
Det kan man starte en ny tråd om.
Dette er en veldig personlig tråd, hvor flere har lagt ut om veldig personlige opplevelser og tanker.
La det være en tråd hvor man kan være litt sårbar uten innblandelser om noe annet enn at man er menneske og alle og enhver går og bærer på sin egen historie.

Solskinn

Jeg syns det er fint at alle her har vært såpass åpne omkring sin egen historie  :)
Jeg klarte ikke å være åpen, måtte distansere meg litt og gjøre min historie kort og upersonlig.
Så all cred til dere som har skrevet her  :)

Dev

Quote from: Kaizer on September 29, 2012, 19:32:49 PM
Quote from: Dev on September 29, 2012, 19:10:26 PM
Er også enig i at det ikke finnes proffesjonell hjelp i norge. Med mindre man engasjerer seg personlig er den eneste hjelpen man kan få å få høre det som er "politisk" riktig. Drar man til en psykolog og sier du er deprimert fordi du f.eks ikke klarer å få deg dame får du kun høre at "joda, det får du skal du se". Det eneste de kan hjelpe med utover det er å erklære deg som arbeidsutfør. Tror ikke det hadde hjulpet på situasjonen akkurat.

Har du vært hos en psykolog før? Har du vært hos ALLE psykologene i Norge? Hvis ikke, hvordan vet du at man bare får høre det som er politisk korrekt? Jeg ser bare ikke logikken

For å være enda mer vrang her, profesjonell hjelp er når noen selger sine tjenester. Ergo er en psykolog en som tilbyr profesjonell hjelp. Om en persons hjelp er bra er noe annet.

Jeg har hvert hos noen psykologer når jeg var yngre. Ja, det finnes sikkert dyktige psykologer der ute, men det blir fortsatt et lotteri om man får noen som er dyktige. Det jeg sier ang politisk korrekthet er selvfølgelig ikke fakta, men anntakelser jeg har ettersom jeg aldri har hørt om noen som har hvert hos mirakel-psykologer, og jeg har til gode å lese noe særlig fornuftig materiale som burde hvert tilgjengelig dersom det hadde fantes psykologer med løsninger.

Selv om psykologer så klart har "noen" funksjoner, bør det være lov til å være skeptisk når såppas mange folk blir erklært arbeidsutfør istedet for å bli kurert. Generelt sett tror jeg at mange "profesjonelle" psykologer gir blaffen og velger den enkleste utveien ettersom de uansett får penger fra staten (ikke at jeg er imot det i utganspunktet) for å møte opp på jobb og ta imot pasienter. At på til så er de overbooket og har ikke noe behov for å "levere", ettersom de ikke trenger flere kunder/pasienter.

GV-gutta (som også går under katergorien proffesjonell) virker som veldig fornuftige folk. Har ikke hvert på kurs hos dem, men utifra det jeg har lest så gjør de mye av det en psykolog burde ha gjort. Erfare hvordan ting fungerer, bruke erfaringen og lære bort i praksis. Ikke sitte inne på et kontor og fortelle det de har lært av andre som igjen har lært det av andre etc (også kalt utdannelse).

I bunn og grunn så er det jo det å gå til psykolog mer eller mindre gratis, så skader jo ikke å prøve. Men ingen grunn til å stikke fra forumet.

Quote from: Dactyl on September 29, 2012, 20:03:32 PM
Ikke la dette bli en diskusjon om profesjonell hjelp osv.
Det kan man starte en ny tråd om.
Dette er en veldig personlig tråd, hvor flere har lagt ut om veldig personlige opplevelser og tanker.
La det være en tråd hvor man kan være litt sårbar uten innblandelser om noe annet enn at man er menneske og alle og enhver går og bærer på sin egen historie.

Den er grei, skal gi meg nå :)

Stanley

.

Stanley

.

Stanley

.

Jeagle

Quote from: Autowin on September 29, 2012, 20:17:35 PM
Dactyl, at tråder, uansett seriøsitet, osv. blir gående OFF-Topic, er noe som skjer veldig ofte her på forumet. Så du må nok bare venne deg til det.
ja for autowin drar de ofte over på seg selv.

Edit: sorry var kansje litt slem der.
å være eller ikke være

Stanley

.

Dev

Quote from: Kaizer on September 30, 2012, 14:03:41 PM
Dev:

Det er synd at du ikke tror på psykologien, et fagfelt som tross alt har eksistert i over 100 år

Jeg tror på psykologien, men jeg tror ikke på den gjennomsnittelige tilgjengelige psykolog.

QuoteSelv om psykologer så klart har "noen" funksjoner, bør det være lov til å være skeptisk når såppas mange folk blir erklært arbeidsutfør istedet for å bli kurert.
Quotejeg har til gode å lese noe særlig fornuftig materiale som burde hvert tilgjengelig dersom det hadde fantes psykologer med løsninger.
Jeg er litt usikker på om du er seriøs nå, men hvis du søker rundt på nettet kan du finne mange svar på dine utsagn.
Hm, tok den kanskje litt langt ja. Vet det finnes mange bra bøker. Men intrykket mitt er at de som drar nytte av bøkene gjerne har bestemt seg på forhånd, de har fått en motivasjon fra før av.

De som blir arbeidsufør har gjerne bestemt seg for at de ikke klarer å gjøre noe med situasjonen. Synes det er veldig dårlig at psykologer ikke klarer å overbevise flere som sliter om at de faktisk kan bli "friske". Når en psykolog erklerer noen arbeidsufør så ser jeg på det som at psykologen har "gitt opp". Og det skjer alt for ofte.

EDIT/TIL MODERATOR: Kan dere splitte denne tråden ut til en ny?

Støttes.