Quote from: Kaizer on September 29, 2012, 19:32:49 PM
Quote from: Dev on September 29, 2012, 19:10:26 PM
Er også enig i at det ikke finnes proffesjonell hjelp i norge. Med mindre man engasjerer seg personlig er den eneste hjelpen man kan få å få høre det som er "politisk" riktig. Drar man til en psykolog og sier du er deprimert fordi du f.eks ikke klarer å få deg dame får du kun høre at "joda, det får du skal du se". Det eneste de kan hjelpe med utover det er å erklære deg som arbeidsutfør. Tror ikke det hadde hjulpet på situasjonen akkurat.
Har du vært hos en psykolog før? Har du vært hos ALLE psykologene i Norge? Hvis ikke, hvordan vet du at man bare får høre det som er politisk korrekt? Jeg ser bare ikke logikken
For å være enda mer vrang her, profesjonell hjelp er når noen selger sine tjenester. Ergo er en psykolog en som tilbyr profesjonell hjelp. Om en persons hjelp er bra er noe annet.
Jeg har hvert hos noen psykologer når jeg var yngre. Ja, det finnes sikkert dyktige psykologer der ute, men det blir fortsatt et lotteri om man får noen som er dyktige. Det jeg sier ang politisk korrekthet er selvfølgelig ikke fakta, men anntakelser jeg har ettersom jeg aldri har hørt om noen som har hvert hos mirakel-psykologer, og jeg har til gode å lese noe særlig fornuftig materiale som burde hvert tilgjengelig dersom det hadde fantes psykologer med løsninger.
Selv om psykologer så klart har "noen" funksjoner, bør det være lov til å være skeptisk når såppas mange folk blir erklært arbeidsutfør istedet for å bli kurert. Generelt sett tror jeg at mange "profesjonelle" psykologer gir blaffen og velger den enkleste utveien ettersom de uansett får penger fra staten (ikke at jeg er imot det i utganspunktet) for å møte opp på jobb og ta imot pasienter. At på til så er de overbooket og har ikke noe behov for å "levere", ettersom de ikke trenger flere kunder/pasienter.
GV-gutta (som også går under katergorien proffesjonell) virker som veldig fornuftige folk. Har ikke hvert på kurs hos dem, men utifra det jeg har lest så gjør de mye av det en psykolog burde ha gjort. Erfare hvordan ting fungerer, bruke erfaringen og lære bort i praksis. Ikke sitte inne på et kontor og fortelle det de har lært av andre som igjen har lært det av andre etc (også kalt utdannelse).
I bunn og grunn så er det jo det å gå til psykolog mer eller mindre gratis, så skader jo ikke å prøve. Men ingen grunn til å stikke fra forumet.
Quote from: Dactyl on September 29, 2012, 20:03:32 PM
Ikke la dette bli en diskusjon om profesjonell hjelp osv.
Det kan man starte en ny tråd om.
Dette er en veldig personlig tråd, hvor flere har lagt ut om veldig personlige opplevelser og tanker.
La det være en tråd hvor man kan være litt sårbar uten innblandelser om noe annet enn at man er menneske og alle og enhver går og bærer på sin egen historie.
Den er grei, skal gi meg nå