Hei!
Først litt bakgrunnsinfo:
I sommer møtte jeg en jente (la oss kalle henne Tone) som jeg fikk inntrykket av at var en søt og hyggelig jente, på en fest hos en kamerat av meg. Kameraten min har en dame som vi kan kalle for Jenny. Tone er venninna til Jenny.
Denne fredagen skulle kameraten min ha vorspiel/fest igjen. Det passet i utgangspunktet dårlig for meg, men når jeg fikk vite at Tone hadde spurt Jenny om jeg skulle komme, var avgjørelsen enkel.
Vi møttes på festen, og mitt inntrykk av Tone ble forsterket, jeg tror faktisk jeg kan påstå at jeg er blitt litt betatt av henne. Jeg forsøkte meg på litt øyekontakt når vi satt tvers over bordet for hverandre. Senere på kvelden fikk jeg også et kyss på kinnet av henne, og hun fikk et tilbake. Det skal sies at det var Jenny som satte i gang dette, og at Tone på det tidspunktet var ganske full. Jeg fikk også vite at hun visste at jeg visste at hun hadde spurt om jeg skulle komme på festen.
Nachspiel ble også hos kameraten min, og mens kameraten min, Jenny, Tone og jeg satt og pratet "koste" jeg litt med føttene til Tone fordi hun frøs på de. Både jeg og Tone overnattet hos kameraten min, jeg på sofaen, og henne på en egen seng. Dagen derpå så vi en film mer eller mindre alene bare vi to, uten at jeg tok noen grep, da jeg følte meg sinnsykt ufresh.
Nå vil jeg ta dette et steg videre, komme på tomannshånd med henne. Spørsmålet er om jeg begynner å få dårlig tid på å få ting til å skje? Jeg har lyst til å ta henne med ut på date.
Problemet er at jeg bor i Oslo, og hun bor i en stor by 1t og 20min med tog utenfor Oslo. Hvor skal jeg date henne, og har dere noen forslag til hva vi kan gjøre? Skal jeg forvente at hun kommer til meg (og dermed gjøre terskelen for å bli med på date større), eller si at jeg kan komme til hennes by (og dermed subkommunisere at daten er viktig for meg)?
Tingen er at jeg har årsbillett på tog (noe hun vet), mens hun må betale av egen lomme hvis hun skal komme på besøk.
Dette ble et langt og tilsynelatende komplisert innlegg, men det føles veldig enkelt og jeg tror vi begge trives godt i hverandres selskap. Jeg har veldig lyst til å få dette til å fungere. Det hører riktignok med til historien at hun visste at jeg etter å ha møtt henne første gang syntes at hun var søt.
Takk for alle hjelpsomme svar