Mange gode innspill her synes jeg!:)
Jeg har fundert litt på dette med "personlig connection" mellom jenta og gutten. Hva er det som får gutten til å falle for akuratt DEN jenta. I de fleste tilfeller tror jeg ikke at det er jenta som har det absolutt beste "hollywood utseendet" som vinner kjekkasen
Selvom helt sikkert utseendet har en viktig verdi i bildet, så tror jeg det holder med at noe av det gutten "forventer seg" dukker opp hos jenta (utseendemessig)
Det jeg tror er at faktorer som smil og generell flørting fra jenta sin side er ting som "gutta opplever" som sin personlige connection til jenta (Forutsatt at det er i riktig MENGDE interesse!)
Med det mener jeg at det dukker opp følelser som "Hun liker meg så godt. BARE meg", "Jeg skal passe på henne" "Vi har vår egen greie ikveld" osv.
Altså "triggere" til en del av tiltrekningen for gutter
Jeg tror dog dette er ekstremt viktig å balansere. I den ene enden har man at jenta blir alt for intressert.
Og da tror jeg det kan deles i to faktorer.
Jeg tar for meg den første:
- At jenta er alt for intressert i gutten(e). Jenta blir ikke noe "catch" for gutten. "Hvis hun er så dødshypp på meg i akuratt ikveld, så er hun sikkert like hypp på en annen kar neste helg"
Gutten føler seg ikke spesiell, og tror ikke på at hun liker alt ved han. Selvom hun faktisk kanskje gjør det, begynner gutten å tvile.
"En annen kar på andre siden av gata kan hun sikkert være like keen på som meg" tenker gutten
- At jenta er altfor "kald" og uintressert
Jenta blir heller ikke noe catch for gutten. Han føler seg heller ikke spesiell i denne situasjonen
Uavhengig av om jenta vil ha sex med han eller ikke, føler han ikke at hun liker han for akuratt den han er. Han personlige JEG
"Vi har sex for behovet`s skyld" tenker gutten. Og mange gutter er sikkert fornøyd med det, men påstandene i slutten av dette inlegget er primært rettet mot fast forhold
Det siste avsnittet: Typisk FB forhold?
Derfor tror jeg at ting som smil, kroppspråk og generell flørting fra hennes side er nødt til å komme i midten av disse to utfallene som nevnt over. Han må føle at hun er akuratt nok intressert i han personlig, også skaper hun en "personlig connection" gjennom flørtingenen og spenningen rettet mot han
Dette er igjen påstander/tanker for diskusjon
Noen som kjenner seg igjen?