Karma og advarsel-system innført

Started by Andreas GV, November 16, 2012, 22:34:54 PM

Previous topic - Next topic

tore

Quote from: Femininist on December 06, 2012, 18:17:19 PMLa oss holde oss for gode til å skape et forum hvor bare populære meninger er akseptable.

Enig!

Systemet bør ideelt sett være innleggsbasert. Folk må ikke kvie seg for å skrive upopulære innlegg. Folk kan vise misnøye med å stemme ned innlegget og ikke personen.

Moody

Quote from: tore on December 07, 2012, 00:28:50 AM
Quote from: Femininist on December 06, 2012, 18:17:19 PMLa oss holde oss for gode til å skape et forum hvor bare populære meninger er akseptable.

Enig!

Systemet bør ideelt sett være innleggsbasert. Folk må ikke kvie seg for å skrive upopulære innlegg. Folk kan vise misnøye med å stemme ned innlegget og ikke personen.

Viktig at nye medlemmer vet hvem de skal stole på når det kommer til å gi råd, det tross alt derfor mange kommer hit. Det som kan være bra i mellomtiden er å ikke gi minus til noen fordi du er uenig, men heller fordi det er et dårlig råd. Isteden for å gi minus om du er uenig, skriv et svar og diskuter.



"I probably won't go down in history, but I will go down on your sister" Hank Moody

Femininist

Jeg mener det er viktigere for alle, ikke bare nye, medlemmer å vite hva de kan stole på, og ikke hvem. Noen har god peiling på noen områder, men ikke på andre områder. Et system som er personavhengig klarer ikke å skille mellom dette.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Toshi

Quote from: Femininist on December 07, 2012, 11:20:32 AM
Jeg mener det er viktigere for alle, ikke bare nye, medlemmer å vite hva de kan stole på, og ikke hvem. Noen har god peiling på noen områder, men ikke på andre områder. Et system som er personavhengig klarer ikke å skille mellom dette.
Ingenting burde leses ukritisk uansett. Jeg syns ikke et karmasystem bør være en substitutt for å tenke selv. Det er engang sånn med sjekking at folk trenger å høre forskjellige ting, og noe som funker for en person funker nødvendigvis ikke for en annen. Dessuten er vi relativt få her på forumet så at jeg tror trynefaktoren kommer til å spille inn på hvert innlegg også.

Liker man ikke å få kritikk eller noen kjipe tilbakemeldinger, så er kanskje ikke sjekking og selvutvikling helt greia.

FatBoy

Skal man dømme etter karmapoeng så blir autowin gjenfødt som en Gjødselbille!!!

Så la oss ta denne posten som eksempel. Er det sånn at om Autowin ikke likte kommentaren min så får jeg -1 karma?
Men hvis resten av gjengen liker kommentaren min (kanskje nettopp pga av dens halvsyrlige karakter) så kan de gi meg +1?

Karma works in mysterious ways!!

Gammel tv-spill nørd som jeg er, så har alt som har med poeng å gjøre en tiltrekkende effekt på meg, men slå meg om jeg begynner å samle karma-poeng på et forum!

No hate, jeg bare føler fokus KAN bli feil for enkelte. Ett klapp på hodet om du har vært flink gutt.

Kanskje jeg ikke har satt meg godt nok inn i det.
Men Toshi sa det bra. "Jeg syns ikke et karmasystem bør være en substitutt for å tenke selv."

Bra sagt, Toshi! Der tror jeg jammen du skal få et Karmapoeng av meg gitt!

:-D

(Håper folk syns denne posten var morsom og gir meg et karmapoeng)

Moahaha
Peace

FatBoy

Quote from: Femininist on December 07, 2012, 11:20:32 AM
Jeg mener det er viktigere for alle, ikke bare nye, medlemmer å vite hva de kan stole på, og ikke hvem. Noen har god peiling på noen områder, men ikke på andre områder. Et system som er personavhengig klarer ikke å skille mellom dette.

Amen sistah!!

Femininist

Quote from: FatBoy on December 09, 2012, 21:46:03 PM
Quote from: Femininist on December 07, 2012, 11:20:32 AM
Jeg mener det er viktigere for alle, ikke bare nye, medlemmer å vite hva de kan stole på, og ikke hvem. Noen har god peiling på noen områder, men ikke på andre områder. Et system som er personavhengig klarer ikke å skille mellom dette.

Amen sistah!!

Fikk jeg karmapoeng? Du fikk et av meg, føler meg så kul og getto når noen kaller meg sistah ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Stanley

#37
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

FatBoy

Autowin, du inspirerer meg til å gå ut og dele ut klemmer til tilfeldige personer i et forsøk på å redde verden. Derfor får du ett karmapoeng av meg, så du nå kun har -196.

Og feminist, klart du skal få et Karmapoeng av meg. You scratch my back, I`ll scratch yours!

Om noen skulle ville trenge karmapoeng, er kontonr mitt : 0540 ...........

Neida.


Joda.



Neida.









Joda.

tore

Quote from: Jeagle on December 06, 2012, 16:26:35 PM
svarte på auto sin tråd i sted og fikk minus i karma. jeg vet ikke om det var noe jeg skrev der eller om det var noe jeg har skrevet et annet sted som gjør at jeg får minus, men hadde vært hyggelig og fått vite av vedkomene eller noen andre som kansje ser hva jeg gjorde galt der på hva som er galt. gjærne på pm.

Hva med å gi faen? :)

FatBoy

Hva med disse stjernene under navnet i postene? Er det noe karma relatert?

:)

Her ligger vi ganske likt da Autowin!

dtn

Quote from: FatBoy on December 10, 2012, 14:05:14 PM
Hva med disse stjernene under navnet i postene? Er det noe karma relatert?

:)

Her ligger vi ganske likt da Autowin!

Tror det er en kombinasjon av karma og antall poster.

Dev

#42
Stjerner tilsvarer rangeringen din, som "erfaren medlem" etc. Med unntak av Autowin såklart, han er permanent låst til to stjerner. På han så tilvsarer det hans grad av "awsomeness".

Stanley

#43
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jungeldyret

Riktig det Auto, men stjernene skal symbolisere erfaring.
Erfaring går ut på at du er aktiv vil jeg mene, aktiv enten via et forum, ute osv. Lærer nye ting.
Tror disse var beregnet på det lukkede forumet og dermed var det egentlig en selvfølge at man gikk ut.

Men nå er jeg kun på spekulasjoner og ikke hva jeg vet. :)