Å snakke med eller engasjere en større gruppe til samtale er en greie for seg selv. Det blir ikke helt som å snakke sammen to og to. Jeg tror man i større grad må relatere til gruppen isteden for personnivå. Hvis man fokuserer på en og en, så mister en lett engasjement fra hele gruppen.
En åpner jeg liker godt for større er grupper er å spørre hvordan de kjenner hverandre. Den vil jo ikke passe for din situasjon, men du skjønner kanskje prinsippet. Du kan jo spørre hvordan det har seg at de henger sammen hele tiden, eller spørre om ting du faktisk er nysgjerrig på.
Når det gjelder attraksjon til denne jenta, så tror jeg ikke du trenger stresse med å gjøre noe ekstra i gruppa. Klarer du å engasjere og bli likt av hele gruppa har du allerede kommet veldig langt vil jeg tro. Jeg tror det beste er å unngå å legge for mye skjul på at du er interessert i denne jenta, men du trenger jo ikke si det rett ut. Man kommuniserer utrolig mye med kroppsspråk, så de plukker helt sikkert opp mye av intensjonene dine uansett. Blir du akseptert av gruppa så tar det nok ikke lang tid før du er på tomannshånd med henne eller du kan gå direkte og si at du skal ha henne på 2mannshånd("Jeg og ... skal ta en prat, vi kommer tilbake på litt"). Bare husk at når du kommanderer sånn så må det være helhjertet og komme som en selvfølgelighet, ikke noe nøling.. da går det ofte rett sør. Forvent suksess.
Hvis du er usikker på å snakke med grupper, så prøv deg litt frem med forskjellige grupper. Prøv å engasjer alle i gruppen med emnene og spørsmålene du velger. Det er en treningssak. Og selv om det sikkert holder å få stauret seg frem til disse jentene og holde snakketøyet igang, så er dette er noe du har veldig mye igjen for å bli flink til. Lykke til