Julebordkjole

Started by piken, November 21, 2012, 17:47:23 PM

Previous topic - Next topic

piken

Skal på mitt første julebord i jobbsammenheng i år og i den anledning tenkte jeg å gå til anskaffelse av en ny kjole. Tenker at kjolen både skal brukes på julebord og på andre festligheter i forbindelse med årstiden.

Hvor får jeg tak i den perfekte julebordkjolen? Kom gjerne med konkrete tips med bilder eller link til butikk/nettside.

Femininist

Hva slags jobb er det? Og hva slags kroppsfassong har du? Og hvilke farger kler du?

Generelt sett er den lille sorte er en klassiker du kan ha lenge, selv kjører jeg rød blondekjole i år, skal bare på vennejulebord i år, så jeg tar den helt ut ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

piken

Er en seriøs jobb hvor det ikke passer seg å bli for drita eller gå for slutty kledd for å si det sånn, men samtidig ikke på den måten at opplegget er stivt.

Kroppsfasongen min er timeglass/pære - så kler kjoler som svinger inn i/markerer midjen ganske godt.

Kler fortrinnsvis mørke farger, hovedsaklig i skalaen til blått, rødt og sort - har laaangt blondt hår og blå øyne.

Ellers liker jeg veldig mange stiler på kjoler, det eneste jeg ikke liker er det som er kategoriseres som trashy/bimbo, men det holder man seg vel generelt unna i julebordsesong uansett (med mindre man er frisør).

Stemning

Det som ikke er stilig er jenter som tenker "ånei, jeg må ikke fremstå horete" og møter opp som grå mus. Usexy, og ustilig. Det er nesten umulig å være stilig i kjole uten å være litt sexy samtidig. Classy sexy.

Litt utringet, tettsittende ihvertfall rundt midjen, bare skuldre eller rygg, ikke for lang osv. kan den godt være uten at man blir slutty. :)

Svart er en klassiker som er både stilig og sexy samtidig.

Esteban

Det som betyr noe for meg er at man fremhever sine gode sider. Og ikke vær redd for å være "slutty", det har klart mest med personlighet å gjøre uansett. Jenter som er stolt av kroppen sin og tør å vise seg frem er hawt.
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

piken

Hehe, forskjell på slutty og sexy i mine øyne. Og sexy skal jeg være - as hell!

Esteban

Ja, det er det jo. Men tror at enkelte kan mene at å kle seg sexy i det hele tatt er å "slutte". Men tror vi er enige :)
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

Femininist

Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

piken

Ah, 165 - 64 kg - størrelse 38 :)

Takk for tips. Likte de to nederste litt, selv om den lilla ikke er hva jeg vanligvis ville valgt. Men kan se at fasongen er noe som kan se bra ut på min kropp.

Potet

Likte alle du la ut Femininist, særlig den siste. Utrigning i ryggen er noe som i alle fall har vært veldig populært, så det er noe som kan prøves for å gjøre antrekket mer sexy uten å gjøre det slutty. Vet ikke om det fortsatt regnes som in. Så lenge du ikke har kjempeutrigning og/eller viser veldig mye bein skal du nok klare deg fint. Hvis fargen (f.ek.s bugunderrød, mørkeblå eller svart) ser mer classy ut ser kjolen også mindre slutty ut.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

tore

Quote from: Stemning on November 21, 2012, 22:40:54 PM
Det som ikke er stilig er jenter som tenker "ånei, jeg må ikke fremstå horete" og møter opp som grå mus. Usexy, og ustilig. Det er nesten umulig å være stilig i kjole uten å være litt sexy samtidig.

Enig!

Lars GV

Jeg er kjempefan av enkle, klassiske kjoler. Elegant fremfor pen eller sexy.

Et kjapt søk på "Black dress" syntes jeg kom med mange enkle, men fortsatt veldig fine og elegante kjoler.

http://farm2.static.flickr.com/1057/1194043987_6cc0b41203_o.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-HDBXHytDk2U/T5keaOX5MCI/AAAAAAAAAGQ/tMKSEphW0Gg/s1600/Little-Black-Dresses.jpg
http://heiresss.wordpress.com/2012/06/19/lil-black-dress/
http://www.millionlooks.com/outfits/10-top-models-of-little-black-dresses/

Samme typer kjoler i andre farger, f.eks blå, er også fint. Eller rødt hvis du vil bli litt mer sett, rødt tar mye oppmerksomhet.
Samme typer kjoler, men del i to farger på midten, er også fint. F.eks hvit eller blå på toppen og sprt på skjørtet(fargene deles ved livet for å markere topp Vs skjørt, men det er et enkelt plagg).

Likte kjolene femininist linket til også!
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Stemning

Quote from: Lars GV on November 22, 2012, 16:45:02 PM
Jeg er kjempefan av enkle, klassiske kjoler. Elegant fremfor pen eller sexy.


Slik jeg opplever det vil begrepet stilig i en kjolesetting være en miks av sexy og elegant. Blant kjolene du linket er de stiligste kjolene for meg også de mest sexye, samtidig som de er elegante. :)

Sexy+elegant ->stilig
Sexy+lite elegant ->trashy
Ikkesexy/+elegant ->ung jente(barn)/gammel dame/kjedelig jente
Ikkesexy/+lite elegant ->complete failure

Lars GV

Quote from: Stemning on November 22, 2012, 17:20:13 PM
Quote from: Lars GV on November 22, 2012, 16:45:02 PM
Jeg er kjempefan av enkle, klassiske kjoler. Elegant fremfor pen eller sexy.


Slik jeg opplever det vil begrepet stilig i en kjolesetting være en miks av sexy og elegant. Blant kjolene du linket er de stiligste kjolene for meg også de mest sexye, samtidig som de er elegante. :)

Sexy+elegant ->stilig
Sexy+lite elegant ->trashy
Ikkesexy/+elegant ->ung jente(barn)/gammel dame/kjedelig jente
Ikkesexy/+lite elegant ->complete failure

Enig, dårlig valg av ord da jeg skrev sexy. Sexy er bra, burde heller skrevet vulgær/ment for å være opphissende/sexfokusert.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

piken

Stemning: Du naila det med dine definisjoner på sexy, trashy osv!

Og det er en mellomting mellom elegant og sexy jeg tenker å gå for. Tusen takk for innspill så langt. Tror nok ikke jeg rekker å bestille noe på nett (en uke til julebord), men har ihvertfall fått litt å gå ut ifra.

Forslag til butikker i Oslo hvor man kan finne passende kjoler mottas med takk. Var innom Carlings, Bikbok, Hennes og Indiska på vei hjem (kun fordi de ligger i min gåvei så og si), men der var det IKKE noe som var fint. To fine kjoler på Carlings, men typisk nok ingen av de som satt som støpt.