Quote from: tore on December 04, 2012, 15:57:29 PM
Ei heller trenger du å fortelle meg hvordan jeg skal ta på jenta
Poenget mitt er at man kan ikke kalle en slik situasjon for seksuell trakasering pga. gutten kommer til kort på kjekkhetsskalaen når man ellers syns det er dritkult når kjekke gutter gjør det. Selv om det er litt ubehagelig, for såpass må man tåle. Seksuell trakasering er et sterkt begrep.
Jeg leste innlegget og quotet litt for raskt. Glemte seksuell trakaseringsdelen
Og "svarte" på hvordan TS kan gå frem uten å være creapy og gå over andres grenser
At noen legger hånda på nederste del av ryggen min
kan være ubehagelig, men det er ikke trakasering. Burde helt klart spesifisert det bedre og ikke quotet.
Hånd
over rompa og hånd
på rompa er også to ulike ting, det ene er greit (men kan være creapy), det andre er ikke greit
Går ut fra du mente "like over rompa" når det ble sagt "øverste del av rompa" og ikke "øverst på rompeballen".
Quote from: --WTF?-- on December 04, 2012, 19:58:38 PM
Din usikkerhet, ditt problem. Women are adults.
Min usikkerhet er mitt problem. Kvinners usikkerhet er et samfunnsproblem. Så må en da kartlegge hvor stort omfanget er, og hvor mange som lider av det. Når jeg ikke tørr å gå hjem fra byen alene, så er det mitt problem at jeg må ta nattbussen. Tørr "ingen" jenter å gå hjem alene, så er det et symptom på et større problem og noe bør gjøres.
QuoteDenne er enkel: dere har vel videoovervåkning i butikken? Still deg opp foran ett av kameraene og la han gjøre "rutinen" sin så mange ganger at det ikke er noen tvil om at han gjør det med vilje. (Jobb gjerne litt med kameravinkel og posisjonering) Så sender du videoopptaket til familien hans, og jeg kan love deg at problemet forsvinner...
Jobber heldigvis svært sjelden på den butikken og sjelden han er innom og å gjemme seg fungerer. Selv om det ikke løser problemet for evt. andre.
QuoteTilbake til tema: det er ingen klar grense, det er uregulert område. Men man lærer seg å håndtere situasjonene etterhvert, inntil da må man bare akseptere at det er slik.
Skal vi bare akseptere at seksuell trakasering skjer? Tenker du likt rundt drap, tyveri og vold også, eller er det bare psykisk og fysisk trakasering fra menn til kvinner det gjelder?