Hudpleie

Started by George, December 20, 2012, 18:44:20 PM

Previous topic - Next topic

George

Hei, ser GV gutta anbefaler ansikts rens og slikt for grooming og optimalisering av utseende. Har null peiling på omerådet og er lite gira på å reke rundt i kosmetikk avdelinger på jakt etter noe jeg ikke vet hva er. Noen tips på slike produkter som gir en jevn og fin tone i ansiktet?

Rens og slikt funker greit for meg, men er uaktuellt å bruke sminke.

Nothere

Jeg lurte på det samme selv!

Så jeg titta litt rundt på kvinneguiden og de fleste der anbefalte denne:

http://www.ebay.com/itm/MD-Formulations-Facial-Cleanser-w-Glycolic-Acid-8-3-oz-/310413672033?pt=US_Skin_Care&hash=item484618be61

Så den har jeg tenkt til å prøve. Kommer vel i posten om noen dager :)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Femininist

For å få til å anbefale noe og hjelpe deg å finne produkter må vi vite hvilke problemer du har med huden.

Det som er "vanlig" er å bruke en ansiktsrens på morgen og kveld og ha på fuktighetskrem etterpå. Har du problemer med uren hud kan du bruke toner etter du har renset huden (men før kremen) og ansiktsskrubb to-tre ganger i uka.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Anders GV

Quote from: Femininist on December 20, 2012, 23:58:40 PM
Det som er "vanlig" er å bruke en ansiktsrens på morgen og kveld og ha på fuktighetskrem etterpå. Har du problemer med uren hud kan du bruke toner etter du har renset huden (men før kremen) og ansiktsskrubb to-tre ganger i uka.
Veldig vanlig for jenter, høyst uvanlig for oss gutter.

Så det er:
Morgen: ansiktsrens -> sminke -> fuktighetskrem
Kveld: sminkefjærner -> ansiktsrens -> fuktighetskrem
?

Hvis (bare antar at du gjør) du ikke hadde brukt sminke, ville du fortsatt renset ansiktet 2 ganger om dagen?

Bruker ansiktsrens selv, men kun om morgenen, aldri tenkt over at det er noe poeng å ta det om kvelden.

Trodde ansiktsskrubb var anbefalt å bruke 1-2?

Stylish

Georg, du må komme deg til et parfymeri der det selges rensere, skrubber, fuktighetskremer etc. og spørre hvilken hudtype du har. Det er ikke greit for oss å gi anbefalinger til produkter da du kan ha kombinasjonshud, fet hud, tørr hud etc.

Ansiktsrensen trenger du bare bruke èn gang om dagen, jeg renser huden før jeg legger meg.
Fuktighetskremen brukes etter at du har renset eller brukt skrubb.
Skrubben kan du bruke en-to ganger i uken om sommeren og èn gang i uken om vinteren da huden din vil være mer sensitiv på grunn av kulde og vind.

Jeg kan komme med noen anbefalinger til produkter dersom du ikke gidder å gå til parfymeri og som skal virke på "alle" hudtyper.

Ansiktsrens:
http://oth.strawberrynet.com/mens-skincare/menscience/daily-face-wash/118125/#DETAIL

Skrubb:
http://oth.strawberrynet.com/mens-skincare/menscience/microfine-face-scrub/118126/#DETAIL

Fuktighetskrem:
http://oth.strawberrynet.com/mens-skincare/menscience/advanced-face-lotion/118133/#DETAIL

Det skal og sies at dersom du har store problemer med uren hud vil du ha større nytte av å kontakte din fastlege og få resept på piller som gir mindre uren hud. "Skin care" er heller ikke en mirakelkur. Det er ikke sånn at man renser huden og våkner dagen etter med plettfri hud, det tar gjerne en-to uker før du vil se resultater :)

Femininist

Ryktene sier at ansiktet bør renses om morgenen for å få bort smusk fra huden som har kommet iløpet av natta. Om kvelden bør huden renses for å få bort eksos og andre ting som "fester seg" iløpet av dagen. Det kan godt være skrubb bør brukes 1-2 ganger i uka og ikke 2-3 ganger i uka, det pleier uansett å stå på skrubben om en velger å kjøpe det.

Jeg går litt på akkord med hva jeg skriver og rives i to ulike retninger. På den ene siden så tror jeg at huden ikke er skapt for å få masse kjemikalier på seg og at det beste er å la den være i fred og "fikse problemene selv". På den andre siden så tror jeg ikke at det er så mye bedre å la eksos og svette ligge på huden. Da gjelder det å finne en middelvei, evt å velge mellom to onder...

For min hud har klimaet mest å si for hvordan den ser ut, om vinteren er den umulig "uansett" så da er det beste jeg kan gjøre å spise sunt og gi masse fuktighet. Så bor å svare på spørsmålene dine Anders: Ja, jeg bruker sminke. Nei, jeg renser ikke huden to ganger daglig. Nei, jeg bruker ikke fuktighetskrem over sminken ;)

Har du, TS, problemer med huden så vil jeg absolutt anbefale deg en time til hudpleier for litt "sjokkterapi" og få anbefalt noen produkter (kan være det lønner seg å kjøpe produkter på nettet). På parfymerier, apotek og lignende kan du være heldig å finne noen som er flinke med produkter, men det er langt fra alle der som har peiling. Har du ikke noen problemer med huden og føler du bør rense og stelle huden fordi det er "anbefalt" så kan du vurdere om det virkelig er det smarteste å bruke tid og penger på...
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

fuglen

Jeg har en sånn 2in1 med både facewash og facescrub i samme tube, som jeg kjøpte på Rema1000. Har den stående i dusjen, så jeg bare kjører på med den hver gang jeg dusjer. Det er veldig enkelt og greit, samtidig som jeg føler jeg får nokså ren hud av den :) Kan få tendenser til tørr hud av den, og da er det greit med fuktighetskrem.

Oppsumert; billig, raskt, enkelt og effektivt! Med andre ord noe for oss gutta :)

Husker forresten ikke hva den heter, men den er hvit/blå, står 2in1 wash/scrub på den, og finnes ved hygienehylla ved din nermeste dagligvarehandel.

Anders GV

Quote from: fuglen on December 21, 2012, 05:29:51 AM
Jeg har en sånn 2in1 med både facewash og facescrub i samme tube, som jeg kjøpte på Rema1000. Har den stående i dusjen, så jeg bare kjører på med den hver gang jeg dusjer. Det er veldig enkelt og greit, samtidig som jeg føler jeg får nokså ren hud av den :) Kan få tendenser til tørr hud av den, og da er det greit med fuktighetskrem.

Oppsumert; billig, raskt, enkelt og effektivt! Med andre ord noe for oss gutta :)
Dette blir som med 2in1 sjampo og balsam --> sjampo

Facewash og facescrub i en = facescrub

Stemning

Jeg har en del kviser (damn you genes) og har brukt en del ulike ansiktsvasker av og på. Har brukt denne her i det siste og er ganske fornøyd. Bruker den bare som ansiktsvask dog, selv om den reklamerer med å funke som andre ting også. Kan anbefales. :)

Potet

Foruten hudpleieprodukter kan jeg anbefalle at man får i seg nok vann (når du tisser skal fargen være gjennomsiktig - minst mulig gulfarge med andre ord) og ikke minst at man spiser mye FET FISK (omega 3). Selv får jeg fort kviser når jeg drikker mye alkohol og/eller mye godteri (raske carbs), men det er nok mer individiuelt. Sol kan hjelpe mot kviser, men kan også tørke ut huden, så husk å bruke fuktighetskrem jevnlig. Ellers har jeg nevnt at huden bør være litt fuktig (altså ikke helt tørr) når man tar på seg fuktighetskrem. Vet ikke om det er en myte eller ikke, men det føles i alle fall som fuktighetskremer trenger mer inn i huden istedenfor at det legger seg som et lag utenpå huden.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Toshi

En løsning på et hudproblem kan ligge i å spise riktig, som Potet er inne på. For å ikke avspore helt så laget jeg en tråd om en diett som kan prøves.

http://godevibber.no/forum/index.php?topic=3341.0

Voltaire

Quote from: Toshi on December 21, 2012, 16:07:29 PM
En løsning på et hudproblem kan ligge i å spise riktig, som Potet er inne på. For å ikke avspore helt så laget jeg en tråd om en diett som kan prøves.

http://godevibber.no/forum/index.php?topic=3341.0
Har hatt veldig dårlig hud selv, så jeg er ufrivillig over gjennomsnittet interessert i dette til å være mann. En av de tingene som det er mest uklart om har noe som helst med huden å gjøre, er nettopp diett. Visse enkeltstudier viser en kobling, men det kan være en sjanse for at det er andre ting som påvirker - for eksempel stress. I stressa perioder spiser man dårligere, så det kan være at dette er det som har ført til denne (over)troen.

For å kontre med mitt eget eksempel: Tidligere i år spiste jeg veldig variert: min daglige dose frukt og grønt og egenlaget middag hver dag. Vasket meg dog ikke i ansiktet om morgen og kveld, bare sånn til og fra. Mange kviser. Nå om dagen har jeg husket å rense ansiktet hver morgen og kveld, og jeg har spist dårlig: Bare grandiser eller pølser til middag, maks tre frukt og grønt om dagen og brødskiver resten - pluss et og annet godteri hver dag. Huden er renere enn på noe tidspunkt.

Alle ting har så rare navn, så her er det jeg bruker med en blanding av navn og hva du skal se etter:
- Vichy - grønn flaske med pumpe på toppen. Denne "såpen" vasker du huden med. Tørk av med et håndkle, men vær snill - ikke dra, men dabb.
- Vichy - grønn beholder med en klikk-åpning på toppen og tyntflytende væske. Ta dette på en bomullspad (ca. så mye at det er en 20-kroning stort) og dabb på huden.
- Basiron på tube - smør utsatte områder med denne kremen, eller noe annet med benzoylperoksid (benzoyl peroxide).

Greia er at dette blir tre ganger mer effektivt om du holder deg til det - morgen og kveld. Start med å gjøre dette på kvelden og gjør huden din vant til det. Så faser du inn kvelden etter kanskje to ukers tid.

MVP

Glem alle de typiske parfymei produktene..
Kjør hudpleie produkter ala dermologica, babor, md solutions :)
En ide er å dra på Magic i øverste etg på oslo city. Der får du råd og hjelp til å finne din hudtype uten at de skal pushe på deg full time med hudanalyse og det hele :)
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

Femininist

Evt ta deg råd til en fullanalyse og kjøp produktene på nettet.

UDA

Nå som jeg har bestemt meg for å gjøre så mye som mulig 100 % naturlig; sjekking, trening, mat, osv. gjelder det samme for huden. Derfor holder jeg meg laaangt unna produkter. Løsningen? Den er her: 

1. Trener regelmessig
2. Spiser sunt, og tar tran om morgenen
3. Bruker sjelden sjampo og sånn når jeg dusjer
4. Drikker MYE vann - dette har også mye og si for idrettsprestasjonene
5. Får meg nok søvn
6. Stresser så lite som overhode mulig.

Når alt dette klaffer er huden min upåklagelig.
No brain, no pain - no pain, no gain