Quote from: Toshi on December 21, 2012, 16:07:29 PM
En løsning på et hudproblem kan ligge i å spise riktig, som Potet er inne på. For å ikke avspore helt så laget jeg en tråd om en diett som kan prøves.
http://godevibber.no/forum/index.php?topic=3341.0
Har hatt veldig dårlig hud selv, så jeg er ufrivillig over gjennomsnittet interessert i dette til å være mann. En av de tingene som det er mest uklart om har noe som helst med huden å gjøre, er nettopp diett. Visse enkeltstudier viser en kobling, men det kan være en sjanse for at det er andre ting som påvirker - for eksempel stress. I stressa perioder spiser man dårligere, så det kan være at dette er det som har ført til denne (over)troen.
For å kontre med mitt eget eksempel: Tidligere i år spiste jeg veldig variert: min daglige dose frukt og grønt og egenlaget middag hver dag. Vasket meg dog ikke i ansiktet om morgen og kveld, bare sånn til og fra. Mange kviser. Nå om dagen har jeg husket å rense ansiktet hver morgen og kveld, og jeg har spist dårlig: Bare grandiser eller pølser til middag, maks tre frukt og grønt om dagen og brødskiver resten - pluss et og annet godteri hver dag. Huden er renere enn på noe tidspunkt.
Alle ting har så rare navn, så her er det jeg bruker med en blanding av navn og hva du skal se etter:
- Vichy - grønn flaske med pumpe på toppen. Denne "såpen" vasker du huden med. Tørk av med et håndkle, men vær snill - ikke dra, men dabb.
- Vichy - grønn beholder med en klikk-åpning på toppen og tyntflytende væske. Ta dette på en bomullspad (ca. så mye at det er en 20-kroning stort) og dabb på huden.
- Basiron på tube - smør utsatte områder med denne kremen, eller noe annet med benzoylperoksid (benzoyl peroxide).
Greia er at dette blir tre ganger mer effektivt om du holder deg til det - morgen og kveld. Start med å gjøre dette på kvelden og gjør huden din vant til det. Så faser du inn kvelden etter kanskje to ukers tid.