@WTF: "Det er i motbakker det går oppover". Helt sant, eneste som er drit er at kroppen min fortsatt er sliten/spent, etter at jeg ble ferdig med å gå i den bakken i 4måneder :p
Checklist:
- lege/studenthelsetjeneste: Dette skal jeg forhåpentligvis få gjort i løpet av en måneds tid.
- egeninitiert eksponeringstrening: Jeg prøver å snakke med en fremmed person, helst ei jente hver dag.
- yoga/meditasjon/endrete bevissthetstilstander: Jeg starter hver dag med å meditere, og jeg prøver å bli flinkere til å ikke dvele på negative tanker.
- teoretiske studier: Hva mener du med dette? Å gå på skole?
- endringer i daglige rutiner: At man skal variere det hverdagslige?
- utvide sosialt miljø: Her har jeg vært helt lam, siden jeg har fokusert for mye på skole.
- kostholdsendringer: Jeg mener at jeg har et godt kosthold, samt at jeg drikker sjeldent, og prøver å holde meg unna "drit" i hverdagen.
@Kaizer: Sweet! Jeg skal få sjekket ut CBT og TRE
@Toshi: Du er inne på noe der. Hvor lang tid brukte du på å integrere den nye bevissthets tilstanden inn i hverdagen din, og hvordan gjorde du det? Jeg likte forsåvidt Alan Watts filosofi svært godt
Mitt problem den siste tiden tror jeg også kan skyldes at jeg har vært alt for lite tilstede akkurat her og nå, framfor å være mer i øyeblikket, og faktisk leve, ja jeg har faktisk vært "død", eller ubevisst.
@Kebman: Tenker du på typisk CBT som Kaizer nevnte, eller tenker du på noe annet? Og hva er Code of the natural? Sjekketeori?
Update:
De siste dagene merket jeg at jeg ble helt syyyykt stram i brystet igjen. Jeg tror at det har sammenheng med at jeg begynte å lese til en ny eksamen. Jeg har eksamen i matte den 15.januar. Det har egentlig ikke noe å si om jeg tar den eller ikke, siden jeg uansett kommer inn på studiet. Jeg valgte å droppe øvinga, til fordel for å hvile ut. Jeg har prøvd å reflektere meg til hva som kan ha ført til anspentheten:
*Øvinga i seg selv. Jeg sitter gjerne 4-5timer med 45min aktivt jobbing og 15min pause.
*Stress når man møter oppgaver som man ikke får til.
*Sittestilling. Man sitter jo framoverbøyd en god stund, og dette kan kanskje påvirke muskulaturen?
*Underbevisste tanker om at eksamen går til helvete.
=Summer man disse sammen får vel man en oppskrift for anspenthet?
Jeg merker allerede at jeg føler meg bedre, en dag uten eksamenslesing.