Balsam?

Started by Selveste, January 07, 2013, 18:45:51 PM

Previous topic - Next topic

Selveste

Er det egentlig noe poeng å bruke balsam? har det i hele tatt noen effekt? Noen som har noen egne erfaringer?

Er for øyeblikket av den oppfatning at det bare er tøv, men jeg er tilbøyelig til å endre mening  8)

piken

Nå er ikke jeg frisør og vet heller ikke hvor langt hår du har. Men den generelle funksjonen til balsam er å gi håret glans og "smøring" slik at det ikke floker seg så lett. Det er også mulig at balsam gjør slik at håret ikke blir slitt så fort. Mange gutter med kort hår tror at de ikke trenger balsam siden de ikke har flokeproblemet, men faktum er at håret ofte ser sunnere ut om man bruker balsam. Hadde jeg vært deg ville jeg spurt frisøren om råd her :)

Potet

Jeg sliter med tørr hodebunn og mye flass og faktisk hjelper det ikke med shampo. Fikk tips om å droppe shampo og bare la håret rense seg selv  (dvs, ikke bruke noe såpe eller shampoo, men bare skylle med vann). Derfor har jeg kun gått over til kun balsam som ikke renser håret, men som hjelper på andre måter som piken oppgir. I tilegg til at det er greit at håret i alle fall lukter litt rent. Resultatet er mindre flass enn jeg noensinne har hatt før og et fint og glansfult hår :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

kartego

Potet: Hva slags balsam snakker vi her, noe spes merke eller funker alle typer? Hørtes ut som en fin løsning =)

Potet

Head and shoulders, så funker kanskje bedre mot flass og tørr hodebunn enn andre typer balsam? Mens jeg har vært hjemme i ferien har jeg prøvd å gå tilbake til shampoo for å se om det blir noe forskjell og resultatet har vært flass som aldri før og tørr og ekkel hodebunn.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Femininist

Off topic; Jeg vil anbefale å ikke bruke head and shoulders om du ikke har prøvd "alt annet" og det ikke er noe annet som fungerer. Det er så sterke virkestoffer og så mye parfyme i den at det kan virkelig ødelegge hodebunnen, ihvertfall for en periode, og tro meg det er vondt! Når det kommer til flass så kan det være nødvendig å bruke slike shampoer for en kort periode, etter "alt annet" er prøvd, men la det være siste utvei, og vær sikker på at flassen kommer pga sopp og ikke irritert hodebunn om du skal bruke h&s =) 

De fleste får flass pga tørr og irritert hodebunn og sterkt parfymert shampo som h&s, som i tillegg har virkestoffer mot flass får bare problemet til å bli verre, siden problemet kommer av irritert hud. Den andre grunnen til at en kan få flass er sopp, dette er en sjeldnere type og da får en "kaker" i hodebunnen og flasset "sitter fast" i disse og må dras ut. Er dette grunnen til flassingen vil det ofte hjelpe med mild shampo. I disse tilfellene kan det være nødvendig å bruke flass-shampo (selv om jeg heller ville fått en anbefalt fra frisøren og ikke kjøpt h&s), i alle andre tilfeller vil jeg anbefale alle å styre unna head and shoulders.

On topic; Balsam har mange fine egenskaper, sett at du bruker en silikonfri selvfølgelig, håret blir glattere, mykere, mer glansfult, sterkere og mindre porøst. For min del er det alfa og omega å bruke balsam, men til gutter med "normal guttelengde" så aner jeg ikke om det er verdt pengene og tiden, har du halvlangt/langt hår så vil jeg absolutt anbefale deg det =)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Dev

Pass på å ikke bruke flassjampo om flasset skyldes tørr hodebunn (snø). Det gjør vondt verre. Bare bruk det om det er sopp, som feminist sier.

Zervs

Bruker Bed Head for men noen ganger, lukter digg og håret blir glatt og fint!

Potet

Takk for info, Femi9nist :). Hodebunnen min lider av sopp er jeg sikker på, for jeg får sånne ekle kaker som du nevner. Og flassen er mye kraftigere enn hos andre. Hvis jeg ikke får skyldt håret mitt ofte på en eller annet måte blir det verre. Har tidligere prøvd dyre produkter fra frisøren, men det luktet rart og fungerte ikke nevneverdig bedre enn det jeg gjør nå. Kan hende jeg ikke vasket håret ofte nok, men slik jeg gjør nå er mye enklere og bedre føler jeg. Skal vurdere andre måter dersom det blir verre igjen.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Dev

#9
http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-460782.aspx

Pass på å følge instruksjoner. Er ikke vanlige greier dette. Tror det bare er å få tak i på apotek.

Selveste

Hey, har var det mange gode innspill! Jeg skal teste det ut for en periode  8)

Ole GV

Ååja!:)

Går ikke vekk ifra det etter GV Andreas sa at jeg måtte begynne med det på en bootcamp i høst.

Hvertfall etter å ha lagt an til lenger hår enn tidligere, merker man effekten av balsam
Man ser forskjell med og uten bruk av det, på meg hvertfall;)

Føles diggere også
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Zervs

Vil anbefale Bed Hair for men, håret blir lettere å jobbe med og det lukter digg.

dagligvare

Quote from: Dev on January 08, 2013, 15:17:00 PM
http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-460782.aspx

Pass på å følge instruksjoner. Er ikke vanlige greier dette. Tror det bare er å få tak i på apotek.

Jepp, bare å kjøpe på apoteket. Er rene vidundermiddelet.