Vurdering av klesplagg

Started by Habbi, January 29, 2013, 00:34:24 AM

Previous topic - Next topic

Habbi

Hei!

Garderoben min må skiftes litt ut, og siden jeg er totalt ubrukelig på fargekombinasjoner så trenger jeg hjelp/veiledning av godtfolket.

Prøvde følgende(bildet) i butikken i dag, og klarer ikke helt å bestemme meg om det er kult eller idiotisk/klovnaktig. Har i etterkant lest meg opp på fargekombinasjoner, men er ikke blitt særlig klok på det enda. Fått veldig varierende tilbakemeldinger fra folk, så blir spennende å høre om jeg må lese meg enda mer opp på mote/stil.

Tanker/forslag/innspill mottas med stor takknemlighet. Dersom jeg har bommet totalt så er det jo flott at andre kan se hvordan man absolutt ikke skal gjøre det. Har en liten gryende mistanke om at begge plaggene kan være kule, men bare ikke i kombinasjon med hverandre..

Og ja, vet at conversene ser sykt rare ut i denne profilen.

Edit: Tenker at takhøyden for å svare er ikke-eksisterende, jo flere svar jo bedre, enten om du har like liten peiling som meg eller er motemester=)

Edit2: Dersom andre trenger vurdering på klesplagg er det bare å kuppe tråden=)


vinteRR

De chinos`ene ser billige ut. Dersom du skal velge chinos framfor jeans er det viktig at stoffet ser "dypt" ut. Vanskelig å beskrive, men de chinosene ligner på billig-chinosene fra vailent. Altså en dårlig assosiasjon. Jeg syns også fargekombinasjonen var dårlig(dog kan det være fordi jeg ikke likte chinosene at all ^^).

Jeg tror dersom du hadde hatt sorte eller mørkeblå jeans ville outfittet blitt mindre klovnaktig, og sett mer smooth ut.

Bestefarskjorten var fin nok: god passform, men forbedringer kan være:
Igjen; Dypere farge, burgunderrød er en finere versjon av rød enn den. (Dog kan det være at svakheten i rødfargen kan være flatterende for din hudtype.).
Litt større utringning(rundt halsen). Og legg merke til litt. :-)

Converse sko kan lett kræsje med chinos også.

Som sagt prøv samme outfit bare med mørkeblå/sorte jeans, og se hva du syns. :-)

Habbi

#2
Supert! Takker for svar.
For en liten avsporing, hvilken type sko passer best til chinos?
Og kan du utdype hva du tenker med at de lett kan krasje til chinos?

Potet

Kan du utdype mer hva du mener med at stoffet i chinosen må ser mer "dypt" ut, VinterRR? Gjerne med bilder.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Habbi

Potet: Jeg tipper han tenker i den retningen at det ser litt "påmalt" ut, at det på en måte er trukket over 'grunnstoffet' til buksen. Men chinos som har dybde i seg vil nok være hvor stoffet i seg selv i grunningen er farget?

vinteRR



Dette er eksempel på chino som har det jeg mener med "dype farger", det handler rett og slett om at den ser bedre ut kvalitetsmessig.

Her er også et eksempel på røde chinos gode/dårlige.

Gode:


Dårlige:


Grunnen til at chinos og converse kræsjer er assosiasjonen de gir.

Converse = Casual.
Chinos = Preppy, pent antrekk. Det er på en måte et litt mer casual alternativ for penbukse.

Som regel(syns jeg) bør antrekkene ha en felles assosiasjon. Dette er ikke nødvendigvis så vanskelig som det høres ut som, da plagg ofte assosieres på flere måter.

Av sko kombinert med chinos ville jeg brukt litt casual pensko dersom du går med pen jakke/frakk/blazer over. Dersom du har kun skjorte/t-skjorte vil plain sneakers være bra.

Habbi

Så chinos skal aldri brukes som noe hverdagslig, hvis jeg forstår deg rett?

Vandelay

Vi kan ta en tur på butikken habbi. Jeg gjorde storinnkjøp idag, 10 plagg! Elsker januarsalg ;)

Habbi

Tror nesten vi må det ja. Tørr ikke å gå ute blant folk akkurat nå. Per dags dato virker burka som en fin ting - den slår aldri feil.

Jeagle

å være eller ikke være

vinteRR

Vel, hva definerer du som hverdagslig? Poenget er at jeans er et bedre alternativ til casual antrekk sammenlignet med chinos :-)

Habbi

#11
Hm, med hverdagslig ville jeg tenkt feks mørkerød chinos med feks hvit t-skjorte (v-hals).
(Et annet eksempel fra HM her som de selv har satt sammen, med samme type bukse som jeg prøvde
http://www.hm.com/no/dressingroom/MEN?lid=Look_0030054 )


Men må si at jo mer jeg ser rundt omkring etter inspirasjon, jo mer stresset blir jeg.
For eksempel så har vi denne karen her(nedenfor) som kanskje gjør samme feil som meg - tross at han er modell for en kjede. Ville jo tro at de kunne slikt?

Synes forøvrig at antrekket nedfor ser fælt ut, i og med at både over- og underdel er såpass lysesterke farger.


dtn

Jeg har fått flere komplimenter på mine blå chinos fra Carlings. Just saying...

Stylish


worstcome2worst

#14
Har kjøpt en del "win/win" chinos på carlings. Syntes de er behagelig å gå i samt at de er billige, men føler ikke passformen er helt optimal. Er chinos av denne typen et eksempel på "billige chinos"?

http://carlings.com/no/Mens-collection/Chinos--trousers/Win-Win/1/Ozzy-Red2

Syntes forøvrig antrekket ditt ble litt for fargerikt Habbi, litt for mye liksom :)