Mote og klesstil

Started by Lars GV, February 02, 2013, 15:00:20 PM

Previous topic - Next topic

Lars GV

Roter litt rundt på nettet nå og kom over dette sitatet fra en japansk motedesigner, Yohji Yamamoto:

QuoteYOHJI: Let me talk like an old man. Young people, be careful. Beautiful things are disappearing every day. Be careful....You don't need to be [shopping at fast-fashion stores], especially young people. They are beautiful naturally, because they are young. So they should even wear simple jeans and a T-shirt. It's enough. Don't be too much fashionable....The brand advertising is making you crazy. You don't need to be too sexy. You are sexy enough.

Er mote overvurdert? Hvis det har sin plass, hvor er det og hvor begrenset i så fall? Er det enkle ofte, eller kanskje alltid, det beste?

Guttemeninger og jentemeninger, kjør debatt! :)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Pære

Jeg liker mote, som all annen kunst er det ting som kun egner seg på utstilling og kun til hverdagslig bruk. Jeg synes personer som greier å bruke kreativiteten sin til å utvikle en kul klesstil (inspirert av motebildet eller ei) er kule mennesker.

Kjetil GV

#3
Vi skiller vel mellom mote og stil?

Jeg har lest flere av 0330s artikler omkring mote, og sett litt på bloggene dere anbefaler.

Mye kult å se på, men jeg tror mote er overvurdert.

Man har vel ikke alltid bra stil om man følger moten. Men det holder til en viss grad fordi man er moteriktig?

Sett i lys av tiltrekning og vanlige mannen i gata med normal økonomi tror jeg det er viktigst å ha en bra basic "klassisk" tidløs stil som man kan komplementere med elementer av moteriktige plagg bygget inn i denne.
Har man en basic stil og hiver på et plagg eller noe som er stilriktig i forhold til moten viser man at man forstår mote og følger med(i tiden), men gjør egne valg.

Da ser man bra ut uten å være avhengig av å hyppig bytte garderoben for å følge moten.



Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]