NRK-serie: Kjærlighetens laboratiorum

Started by tom_gregor_80, April 05, 2013, 03:31:05 AM

Previous topic - Next topic

tom_gregor_80

http://tv.nrk.no/serie/kjaerlighetens-laboratorium/dmpv73010113/04-04-2013

Ganske morsomt å se hva "ekspertene" mener skaper tiltrekking. Første del handler om en testperson og at spenning (her: berg & dalbane) også skal gjøre mannen attraktiv, mens de samme følesene ikke vekkes i en kjedelig (her: minitog) opplevelse. I følge forskerne skulle flere jenter være keen i det første tilfellet. Når han allikevel får 100% nei, skyldes dette i følge serien at det ikke "er riktig så enkelt".

At testpersonen fremstår så kjedelig og klein at selv hans mor ville sagt nei, sier forskningen ikke noe om, men er jo det åpenbare svaret.

Jeg tviler ikke på at det kan være en viss sannhet i dette, men det blir bare komisk i dette programmet. En marginal teoretisk fordel kveles av en ekstremt usikker, kjedelig og nølende personlighet.

På slutten viser det seg riktignok at flere i spennings-delen sier ja, men det tror jeg handler om mange andre faktorer enn akkurat spenningselementet.

Mer interessant er avsnittet om lukt. Selv har jeg merket meg dette, og flere flotte jenter har jeg totalt mistet lysten på pga. nettopp dette. Mens andre kjenner jeg en sinnsyk tiltrekning til. Jeg kan forresten også lukte når noen jenter har mensen!

UDA

Dette er jo forskning på ekstremt lavt nivå. Det blir kun synsing ettersom det er så mange variable inn i bildet. Sosiologer, antropologer, og alle de andre "forskerne" med tilsvarende posisjoner kan bare gjette på hvorfor dette fungerer som det fungerer. Med mindre de gjentar samme eksperimentet tilsvarende uendelig mange ganger.

Det at jentene har mer lyst til å bli med på date etter å ha gjort noe skummelt sammen med daten stemmer nok (som den synseren jeg er 8) ) veldig godt.
No brain, no pain - no pain, no gain

tom_gregor_80

Det kan godt være en liten sannhet i det, men som med alt annet - det handler om en helhet. Det hjelper ikke om dama nærmet seg hjerteattack om du uansett fremstår som en retard. Det blir nesten komisk hvordan enkelte legger hele livet sitt i å dyrke de mikroskopiske detaljene - bodybuilderen, big spederen, Ferrari-mannen osv..  ;D