1: "Tja, det spørs jo helt hva slags type jenter man henger med. Usikre jenter(merk: jenter med issues) kan ha en tendens til teste menn mer enn det "sunnere" jenter hadde gjort."
Det er lite konstruktivt å KLAGE på testene uansett. DERIMOT å ha standarder for hva man aksepterer fra dama er noe helt annet. Og å SI I FRA på en rolig måte at du ikke liker/aksepterer ditt og datt er noe annet.
Jeg ville muligens dumpa hun som OP never rimelig raskt. Men uten å klage på at hun tester for mye. Hun passet ikke for meg, da bærer jeg ikke nag, klager ikke.
Jeg er enig i at usikre jenter kan teste mer.
2: "Når man så blir vant til shittester og greier å komme seg rundt dem, så lærer man seg å takle "dårlig" oppførsel fra jenter i enda større grad. Etter hvert når man når et toppnivå i dette, så har man mulighet til takle enda dårligere oppførsel igjen. Da kan man ende opp med å tiltrekke seg jenter som egentlig ikke er sunne i det hele tatt."
Dette høres ut som overtro for meg. Fordi man får bedre og bedre SKILL i å deale med shittester betyr IKKE at du på magisk vis tiltrekker deg flere dramadamer.
Til og med OM det hadde vært sant at du på magisk vis tiltrakk deg usunne jenter, så har du jo fremdeles VALGET om du vil ha dem i livet ditt eller ikke.
At du har mer kunnskap/flere verktøy i verktøykassa betyr FLERE, ikke færre muligheter.
Det er forskjell på å takle dårlig oppførsel og å akseptere dårlig oppførsel.
Igjen, om dama ikke lever opp til forventningene dine, eller er en negativ energi-leach, så er det bare å dumpe henne.
Hvis man zoomer perspektivet ut og ikke føler seg forpliktet til delta i dramaet som dama kommer med så blir det jo ingen krangel. Motstand skaper mer motstand.
3:Hvor mye shittest skal man finne seg i før man innser at nok er nok? Da tenker jeg mer i monogame forhold
Det må hver og en finne ut av selv, hvor deres grense for hva man gidder å deale med går.
Jeg personlig har ikke så mye erfaring med lengre monogame forhold, så jeg skal ikke uttale meg for mye her. Men det er selvfølgelig DER det begynner å bli vanskelig, når man kanskje går hverandre litt på nervene over tid.
Men det handler mye om hvor mye negativitet man selv har også, hva man reagerer på hos den andre.
Og har man flere damer så gir man faen i om ei skal lage drama.
Forholde seg rolig uansett.
Selvom hun kjefter.
Og egendefinert oppfatning om rett/galt.
Hvis DU VET at du ikke har gjort noe feil ut i fra dine egne standarder (som bør inkludere å behandle henne bra) så er dramaet hun bringer "feil" og du kan forholde deg like rolig som om noen skulle prøve å krangle med deg om at 2+2 = 5.
I tillegg, når folk er i det negative hjørnet, og du forholder deg rolig, får du ganske sannsynlig et unnskyld etterpå.
Men om hun derimot bevisst tråkker på dine grenser, (som ikke er tester men dårlig oppførsel/mangel på respekt) ta det opp med henne. Streng men kjærlig, gjør det helt klart for henne at du ikke aksepterer ditt og datt. (Du må mene det) Om ikke atferden slutter, så dumper du henne.
Sett grenser, hun kommer til å digge deg for det.
Bare noen tanker i tillegg.