Gå ut for å sjekke vs gå ut for å ha det gøy

Started by Selveste, May 12, 2013, 18:04:51 PM

Previous topic - Next topic

Selveste

Har tenkt litt på dette i det siste. At det er en dårlig ide når man drar ut å kun ha fokus på jentene. Spesielt hvis man begynner å få litt resultater, kan det bli altfor lett å bli opphengt i å bevare resultatene, som; i dag MÅ jeg få med en jente hjem, få nummer, eller liknende. Et konstant press fra seg selv om å prestere. Føler det er en virkelig forferdelig innstilling å ha. Som en bieffekt subkommuniseres det i tillegg til jentene.   

Det fører også til at man faktisk har det MINDRE gøy på byen. Noe som egentlig er helt absurd. Når alt kommer til alt handler det jo om å ha det gøy. :D bekreftelse/avslag fra jentene burde ikke påvirke om man har det gøy eller ikke.

Hvilken innstilling pleier dere å gå ut med?
Og føler dere resultatene med det motsatte kjønn preger humøret deres?

Potet

Det er utrolig viktig at du har det gøy mens du blir kjent med nye mennesker og at du faktisk ønsker å bli kjent med dem. Sjekker du jenter kun for egoboosten/sluttresultatet/bragging rights vil du ikke ha det like gøy og du vil også utstråle det. Hvis du har det gøy tiltrekker du deg automatisk jenter lettere for det viser at du bryr deg mest om å ha det gøy og ikke fokuserer på noe annet. Denne innstillingen gjør deg også mindre reaktiv som er en viktig for å vise at man er selvsikker. Flyten i samtaler blir så mye bedre hvis man har instillingen om at man skal ha det gøy og ikke er redd for å være useriøs. Tonen blir mer leken og samtalene blir mer varierte. Pass dog på at du ikke er helt dancing klovn. Det er viktigere at hun synes du er er gøy å være med enn at du er morsom.

Jeg blir påvirket mer av positiv feedback enn negativ. Hvis jeg har hatt draget på en jente jeg er interessert i kan det hende at blir jeg kjempeglad og går rundt lykkelig resten av kvelden. Har faktisk også et par tilfeller hvor jeg bare har ligget i sengen på slutten av kvelden og glist fra øre til øre mens jeg har tenkt på kvelden (det er viktig å verdsette gode øyeblikk :D).

Negativ feedback fra jenter tar jeg derimot ikke så tungt, særlig hvis jeg har investert lite tid og energi. Ta avvisninger med et smil og ikke la det ødelegge humøret ditt. Det er utrolig mange faktorer kan gjøre at du blir avvist som du ikke kan gjøre noe med, og du skal derfor ikke la det ødelegge kvelden din hvis du blir avvist. Du kan ikke masse med alle jenter. Det er en erfaring rikere og du er forhåpentligvis ett skritt nærmere målet. Man gjør gjerne mer feil tidlig tidlig på kvelden siden man trenger å varme opp den sosiale muskelen. Oppvarmingssett er uansett viktig tidlig på kvelden og særlig her skal du ikke bry deg om utfallet, kun at du kommer mer i riktig modus (mindre terskel for å snakke med mennesker og mer uredd i samtaler og eskalering). Ta lærdom fra avvisninger, men det er vanskelig å analysere seg til hva man gjør galt, så ikke overanalyser. Tenk mer over hva du kan ha gjort galt de gangene du faktisk har investert litt tid og energi med jenta. Hvis hun tydelig har virket interresert, men så plutselig ikke vise denne interessen lenger kan de hende du har gjort noe galt.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

VB

Det spørs selvfølgelig hva målet ditt er, hvis vi antar at målet er å bli bedre med damer så vil jeg si som Potet at oppvarming og å ha det gøy tidlig på kvelden er viktig, men hvis man ikke har ting på plass er det viktig å ikke miste fokus helt. Har selv hatt kvelder hvor jeg glemmer helt at jeg faktisk hadde tenkt til å øve på noe og i stede har det for morro og drikker meg sørpe dritings. Lærer ingenting fra slike kvelder.

Så jeg tror det viktigste er å ha det gøy, ta alt med et smil (inkl. avvisning), men ikke mist fokus og ikke drikk deg for dritings.

Personlig vil jeg anbefale å ha et notat på mobilen eller en lapp i lommeboka med noen stikkord for hva du trenger å øve på, det hjelper veldig å jobbe fokusert på noen få ting om gangen.

lamasen

For min del handler det om å ikke være resultatorientert. Bare gå ut for å se om det er noen heite jenter ute,
se om de er kule og nyte sjekkestemningen som oppstår. 

Kall det gjerne overflodsmentialitet :)

Men den "ha det gøy" floskelen har lett for å bli en beskyttelsesmekanisme for å slippe å prøve.

Selveste

Nå er det jo selvfølgelig alltid gøy å gå ut for å sjekke damer  8) men mye bra her gutter!

Potet

Helt enig med svarene deres, VB og lamasen! Jeg fikk under antagelsen om at man skal ha det gøy MENS man blir kjent med nye mennesker - ikke at man kun skal fokusere på å ha det gøy når man går ut og dermed ikke tenke på at man skal pushe seg ut av comfortsonen. Jeg burde nok presisert det bedre. Hvis man sitter i en krok på et utested med vennegjengen hele kvelden er det veldig lite givende i mine øyne, for da kan man likesågodt sitte igjen på vorset og ha det morsommere der.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Stylish

Quote from: Selveste on May 12, 2013, 18:04:51 PM
Har tenkt litt på dette i det siste. At det er en dårlig ide når man drar ut å kun ha fokus på jentene. Spesielt hvis man begynner å få litt resultater, kan det bli altfor lett å bli opphengt i å bevare resultatene, som; i dag MÅ jeg få med en jente hjem, få nummer, eller liknende. Et konstant press fra seg selv om å prestere. Føler det er en virkelig forferdelig innstilling å ha. Som en bieffekt subkommuniseres det i tillegg til jentene.   

Jeg tror svaret kan ligge litt i overflodsmentalitet:
"Hvis jeg ikke får pult i kveld er det ingen fare, fokuset ligger på å sosialisere og ha det gøy. Dersom jeg ikke får pult, er jeg så uansett ett steg nærmere å få pult en annen kveld".

Dersom man føler et konstant press om å prestere kan det være lurt å se på kvelden i en større sammenheng. Du kan for eksempel sammenligne deg selv med hvordan du var for seks måneder siden. Nå har vi gått ut i lag i et halv år ca? Du har ihvertfall hatt en utvikling jeg aldri har sett maken til :)
Jeg husker da vi stod med baren på lille rundt juletider og jeg pushet deg bortpå to jenter og du var ganske nølende, mens nå drar du damer med deg hjem så godt som hver helg! Heck, det tok meg sikkert et halvt år fikk jeg fikk mitt første kyss på byen. Du burde være stolt over egen utvikling, Selveste!  8)

Quote from: Selveste on May 12, 2013, 18:04:51 PM
Hvilken innstilling pleier dere å gå ut med?
Og føler dere resultatene med det motsatte kjønn preger humøret deres?

Jeg har hatt samme tankene som deg angående dette. "FAEN. Må ha MUS i kveld!" *Løper rundt på Scotsman som en hodeløs høne og åpner alt som lar seg åpne*

Stylish: Hei...Hva heter du?
Jente: Olivia....Hva heter du?
Styllish: Stylish heter jeg... Hyggelig å hilse på deg Olivia..Du studerer, eller? :)
Jente: Ja, jeg studerer til å bli sykepleier!
Stylish: Ah, okei! *Heeeeeelt åpenbart at jeg ikke kunne gitt mer F og det lyser fint gjennom at jeg KUN vil pule :D *
Jente: *Snur seg og går før jeg får sagt ett ord mer  ;D*

Fint innlegg, fikk meg til å resonnere over ting. Lykke til med resterende eksamener, så snakkes vi snart! :)

Schwarzkopf

Haha, så gøy! Utrolig interessant å høre en jentes perspektiv på dette, Ananas! Hvordan er det mulig å sile ut guttene som kun snakker med deg for å notere et nytt navn i svarteboken, og andre? Etter min mening er begge ute etter det samme. Forskjellen skiller seg på hvordan de går frem. Mens han ene fokuserer på å være rett frem og ta "til takke med det han får", går kar nummer to gjerne litt dypere til verks for å få en jente han har lyst på.

Jenter som er litt svette i trøyen ved å ha vært ute på byen i noen år klarer å se slikt relativt raskt.

Meauw

Skrev en lang post, men slettet det da jeg innså at den kan oppsummeres slik: Girls just wanna have fun.

Schwarzkopf

Quote from: Ananas on May 26, 2013, 11:44:11 AM
Jeg er på byen for å ha det gøy, og da kan jeg ikke tillate meg selv å prate altfor lenge med en som har et helt forskjellige syn enn meg på hva som er gøyale samtaleemner.

Jeg liker innstillingen!

Selveste

Takk Stylish og Roark for veldig givende innlegg    :D

mortenoe

Å gå på byen for å sjekke kan være litt validasjonssøkende etter min mening og erfaring.
Underbevist gikk jeg på byen for å få validasjon. Jenter jeg kysset, danset med, pratet med, hadde sex med eller gav meg komplimenter fikk meg til å føle meg bra. De dagene ikke alt gikk på plass følte jeg meg dårlig. Noe som ikke er helt sundt. Nå vet jeg bedre og går kun på byen for å ha det gøy! Om jeg ender opp på narchspiel med en kompis og vi spiser en pizza sammen mens vi ser en god film. AMAZING!

Get the fuck out there and have fun guys!

Er du klein eller?

tore

Quote from: Ananas on May 26, 2013, 09:51:32 AM
Merker hvor ufattelig slitsomt det kan være å prate med gutter som kun snakker med deg for 'erfaring' eller for å få deg til sengs (les: sluttresultat). I tillegg er det slitsomt å høre på dem, og vanskelig å engasjere seg i det de sier.

Er du ikke interessert i å finne deg en for kvelden du da?

Sola

Quote from: tore on May 27, 2013, 00:26:24 AM
Quote from: Ananas on May 26, 2013, 09:51:32 AM
Merker hvor ufattelig slitsomt det kan være å prate med gutter som kun snakker med deg for 'erfaring' eller for å få deg til sengs (les: sluttresultat). I tillegg er det slitsomt å høre på dem, og vanskelig å engasjere seg i det de sier.

Er du ikke interessert i å finne deg en for kvelden du da?

Enig med Ananas. Jeg kan gå ut og tenke at i kveld har jeg lyst til å få meg noe, men det betyr ikke at jeg liker å bli sjekket opp av noen som kjører repertoaret sitt hver kveld med kun ett mål for øyet, altså kun går ut for jakten/erfaringens skyld. Jeg må finne en som naturlig  klikker med humøret og stemningen min akkurat der og da. Hvis vi gjør det, blir eventuell sex også så mye bedre.

Schwarzkopf

Jeg liker innstillingen til dere to. Slik jeg tolker utsagnene deres, foretrekker nesten samtlige å møte en høflig og "normal" fyr som det går an å ha en oppegående samtale med.  Det er i hvertfall det jeg ser etter når jeg snakker med jenter ute på byen. Mulig jeg tar feil for deres vedkommende. Gjort det før!

:)