Handling eller ord?

Started by Eksotisk, May 15, 2013, 00:22:06 AM

Previous topic - Next topic

Eksotisk

Jeg dater en kollega som jeg har fått utrolig bra kontakt med. Vi har holdt på i ca to måneder. Vi forstår hverandre på dypt nivå og kan snakke og reflektere over det meste. Han har selv innrømt at det er noe han aldri har opplevd (og han har vært med mange damer). Problemet er at gutten har overflod av jenter og dater/ligger med andre. Jeg dater også andre enn han dog ikke ligger med verken han eller de andre jeg dater.  Over tid har han bed meg på date hver uke og skriver ofte meldinger.

Både på datene og meldinger har vi en syk kjemi som man bare ser på filmer. Og jeg kan se det på han at han ofte bli imponert av tingene jeg sier, legger merke til småting og ler ofte av vitsene mine. Jeg har vist at jeg en verdigfull dame som er smart, morsom og gøy å være sammen med men samtidig også en han føler han må vinne litt. Det vil ikke si at jeg har spilt hard to get, men bare at jeg generelt vet min verdi, har god selvtillit og er en bestemt dame. Han innrømte itillegg indirekte at han har fortalt familien sin om meg.

Ut fra handlingene hans kan man si at gutten er enten emosjonelt tiltrukket/holder på å bli, men han sier selv at hjertet hans ikke er åpen for romantisk kjærlighet og at det aldri blir det. Han vil altså ikke ha noe seriøst men sier alltid etter det at han liker at ting skjer naturlig...? Jeg reagerer avslappet på det han sier siden 1) jeg har lært at man skal se på en manns handlinger og ikke ord og 2) jeg har selv overflodsmentalitet og liker å ha friheten til å date flere. Men jeg vil ikke utvikler mer følelser for han for senere å bli såret, derfor trenger jeg råd om hva jeg burde gjøre. Spørsmålet er skal man alltid tro handling over ord når det gjelder menn? Når en mann selv sier at han ikke er emosjonelt tilgjengelig, skal jeg bare ta det seriøst og kutte kontakten?

Takk på forhånd :)

tore

To måneder uten hanky panky?  :o Enten så er han emosjonelt tiltrukket eller så er han homo. Se på handling, ikke ord.

Knipetak

Quote from: Eksotisk on May 15, 2013, 00:22:06 AM
Jeg dater også andre enn han dog ikke ligger med verken han eller de andre jeg dater.

Dette var en rar setning. Mener du at du ikke ligger med noen, inkludert ham, mens han ligger med alle andre? Virker liksom ikke sånn på resten av posten din...

Openingherisont

Denne var vanskelig. Men det høres ut som om du ikke har problem med å få deg noe og har overflødighet. Men det å date kollegaer, hvertfall som du treffer hver dag, er ikke noe særlig å anbefale. Snakker av erfaring. For om det går dårlig, kan det fort bli kjipt å møte personen i hverdagen.
Så jeg hadde heller satset på en som ikke får så store konsekvenser for det jeg gjør på dagtid. "you don't fuck, where you eat" heter det jo.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

VB

Nja... Personlig mener jeg at handling teller mer enn ord og piss som "jeg kommer aldri til å ..." burde tas som det er, bullshit. Han kan sikkert falle for en jente han også, bare det er den riktige jenta, men om du er den riktige jenta... hvem vet.

Uansett, i dette tilfellet tror jeg ikke noen kan gi deg et fasit svar. Det er fullt mulig at han kommer til å bli mer tiltrukket hvis dere fortsetter å date, noe som kan lede til et forhold (virker som det er det du vil?). På den andre siden ville jeg ikke sett bort i fra at han kan begynne å trekke seg unna og bruke unnskyldningen om at han advarte deg om at han ikke var klar fra starten av.

Så tror nok du bare må ta en sjanse her hvis du føler han er verdt det.

Tittentei

Handlig teller alltid mest etter min mening.

Men det går begge veier, hvis du er genuint interessert kan du velge å ta steget videre. No guts no glory :)
Don't take life to serius, you'll never get out alive

Potet

Handling teller stort sett alltid mer enn ord. Særlig hvis han er en klassisk player bør du fokusere på handlingene. Antageligvis er han flink til å si de riktige ordene. Synes det virker som et merkelig forhold. Vet du at han har andre kvinner i sitt liv, eller er det mulighet for at han bare lyver? Det kan hende han ikke tørr å ta det videre med deg og unnskylder med at han har andre. Hva legger du i at dere har holdt på? Tolker det dithen at dere ikke har hatt sex, men hvor langt har dere gått?
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Eksotisk

 
Quote from: Openingherisont on May 15, 2013, 09:18:57 AM
Denne var vanskelig. Men det høres ut som om du ikke har problem med å få deg noe og har overflødighet. Men det å date kollegaer, hvertfall som du treffer hver dag, er ikke noe særlig å anbefale. Snakker av erfaring. For om det går dårlig, kan det fort bli kjipt å møte personen i hverdagen.
Så jeg hadde heller satset på en som ikke får så store konsekvenser for det jeg gjør på dagtid. "you don't fuck, where you eat" heter det jo.

Jeg jobber med han maks 2 dager i uken. Og jeg skal snart slutte der så det er ikke problemet :)

Quote from: Potet on May 15, 2013, 13:23:36 PM
Handling teller stort sett alltid mer enn ord. Særlig hvis han er en klassisk player bør du fokusere på handlingene. Antageligvis er han flink til å si de riktige ordene. Synes det virker som et merkelig forhold. Vet du at han har andre kvinner i sitt liv, eller er det mulighet for at han bare lyver? Det kan hende han ikke tørr å ta det videre med deg og unnskylder med at han har andre. Hva legger du i at dere har holdt på? Tolker det dithen at dere ikke har hatt sex, men hvor langt har dere gått?

Jeg vet at han har kvinner som han casually ligger med men tror ikke at han dater de. Jeg vil ikke ligge med noen som jeg ikke er i forhold med, men det er mye klining og tafsing.